Goede GPU koeling voor SLI opstelling

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 21:58
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een 2de identieke grafische kaart (Asus 7900 GT TOP) kunnen bemachtigen, en draai nu SLI. Alleen zijn mijn temperaturen drastisch gestegen. Eerst werd de kaart idle 40 graden en stressed 50 graden. Nu wordt de bovenste kaart idle 54 graden, en stressed 80. De onderste kaart idle 44 graden, en stressed 60. Nu zoek ik goede koeling voor beide kaarten, maar ik moet rekening houden met de beperkte ruimte voor de bovenste kaart. Tussen beide kaarten zit net geen 8 cm ruimte (van kaart tot kaart, zonder koeler). Ik heb geen eisen aan, hoeven geen LEDjes op te zitten, me kast geeft nu al genoeg licht ;) .

Mijn kast: Aerocool AeroEngine JR.
- 1 120 MM fan zuigt van voorin lucht naar binnen
- In me sidepannel zit een 80 mm Coolink fan (intake)
- 1 120 MM Coolink aan de achterkant (outtake)
- Ik heb alle PCI afdekklepjes weggehaald, en daar aan de buitenkant een 120 MM Aerocool fan tegenaangezet die lucht wegzuigt van de videokaarten.

Zelf had ik al op het oog:

- Arctic NV Silencer 6
Ik hoor/lees veel goede dingen over Arctic, maar gaat deze passen op me kaart, en zuigt die fan dan wel lucht aan, of zit me 2de kaart in de weg???

- Zalman VF900-Cu
Koelt goed, maar weer de vraag: Gaat dit passen????

Sugesties zijn altijd welkom. Ik wil er maximaal € 50 aan uitgeven. Als iemand ook ervaring heeft met het koelen van zijn SLI opstelling, vertel het a.u.b.

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen797 op 27-02-2007 09:22 ]

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Ik weet niet wat je budget is, maar je zou water cooling kunnen overwegen :)

XBL: Warheadheadshot

• Jeroen797
@ Remmertjuh, budget staat er nu in, bedankt voor het erop wijzen.

Ik heb ook gedacht aan waterkoeling (ook gelijk mijn CPU waterkoelen) dan wordt het budget € 75 a € 80, maar ik heb helemaal geen ervaring van waterkoeling (dat budget voor waterkoeling is maar een gok, want ik zou niet weten wat ik allemaal nodig zou hebben, en wat dat zal gaan kosten).

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen797 op 26-02-2007 21:04 ]

Verwijderd

Arctic Accellero is ook goed.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Zou bijde moeten passen, die Zalman is iets van 3cm hoog ofzo, neemt alleen het slot onder je kaart in. Had je met iets meer zoekwerk op de Zalman site ook wel gevonden,,,

Specs!

• Jeroen797
Weer hetzelfde, weet iemand toevallig of deze gaat passen op een SLI opstelling, en kan de fan van de Accellero dan wel "verse" koele lucht aanzuigen??

edit: Laat dat gaat dat passen maar zitten, ik zie net dat dat wel gaat lukken, maar krijgt hij wel genoeg verse lucht?

[ Voor 69% gewijzigd door Jeroen797 op 27-02-2007 09:20 ]

• Jeroen797
is er verder niemand die ervaring heeft met het koelen van zijn/haar SLI opstelling?

Verwijderd

Ik gebruik 2x 700VF van zalman, houden mijn graka's op 55-60 onder load, op 2x 7900GS overclocked, dus die kan je overwegen. Ook niet al te duur.

Verwijderd

Jeroen797 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:14:
is er verder niemand die ervaring heeft met het koelen van zijn/haar SLI opstelling?
Op mijn DFI Ultra-D pasten mijn oude 6600GT's niet met hun AC Silencer 6. De onderste raakte met de koeler de achterkant van de bovenste. Op de Ultra-D zit maar 1 slot tussen bijde PCI-E sloten, op mijn DFI Expert paste het wel perfect, daar tussen zitten 2 sloten.

- HyPz

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
http://www.azerty.nl/prod...2698/zerotherm-gx810.html

is dat niets voor je?
speciale schroeven zijn meegeleverd voor SLi opstellingen zodat je niet in de knoei komt.

op casejunkies.nl staat trouwens nog een review. temps zijn uitstekend!

Audi S3

Verwijderd

Heb hier 2 zalman vf-900 coolers op mijn 7900GS kaartjes. Op 12V worden die 39°C na 3 uur 3Dmark 06. :) Ze zijn op 12V wel niet echt volledig stil, maar daar kan ik mee leven.

• Jeroen797
Ik heb genoeg info, en heb 2 Zalman VF-900 besteld. Iedereen bedankt, en er kan een slotje op
Pagina: 1