Toon posts:

[XP] USB keyboard wordt niet herkend als midi device *

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey beste tweakers!

ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een usb midi interface..
ik heb dr net een gekocht van het merk m-audio en zit met een probleempje 8)7
na de drivers van de cd geinstalleerd te hebben heb ik de midi interface in mn usb port gestoken
en deze word door windows (xp) herkend als een audio device-- (ook te zien in hardware)
maar nu is het probleem dat ik de interface niet kan selecteren in mn software (fruityloops,acid,qbase,fm8,fm7 etc etc) .. kan het niet voor elkaar krijgen!!
ik wou mn yamaha keyboard aansluiten om zo wat toffe muziek te gaan maken en nu dit!
de programma,s zien de interface niet als een midi device!!

kan wel wat hulp gebruiken van een echte audiofreak ;)

hey mensen! ik ben dr weer en heb mijzelf rotgezocht op google :( maar !....
heb het nu gevonden!!

omdat de drivers geen microsoft ondertekend certificaat hadden had windows zelf drivers geïnstalleerd voor een (audio device).. na wat spitten in het register om de oude sleutels te verwijderen en de drivers opnieuw te installeren (reboot) kon ik de drivers via hardware apparaatbeheer instellen op de juiste drivers :) en ja hoor ! start mijn softsynths op en daar stond hij dan in mijn midi input lijst als (m-audio usb midi device)

heb het ook maar even doorgegeven aan de muziekshop waar ik dezen interface gekocht heb en daar waren ze wel blij mee.andere klanten kwamen ook wel eens met dit probleem en zij waren net als ik op zoek naar een oplossing.

hier voor die mensen die het ooit nodig hebben de truuc...

1. Uninstall your MIDI driver

2. Pop open your copy of Regedit by clicking the start button, click Run, and then type 'regedit'.

3. In regedit, browse to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32

4. Delete all MIDIx entries from midi to midi9
5. Delete all WAVEx entries from wave to wave9

6. Reboot

Once rebooted, install your MIDI driver and all should be well ;-)

wil jullie allen bedanken voor de aandacht en de hulp _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 22:34 . Reden: oplossing midi interface via usb niet herkend ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wordt ie ook niet in Windows in het configuratiescherm bij 'Audio' (oid) en dan tabblad 'midi' getoond? En heb je er verder geen cd'tje bijgekregen met drivers?

Verwijderd

Topicstarter
hey palomar !

nee bij config audio zie ik hem niet staan bij afspelen midi etc.. kan hem alleen zien onder computer hardware.. daar staat hij tussen besturing geluid video en spellen als een audio device.
ik weet dat dit de interface is want als ik hem uit mn usb poort haal dan is ie daar ook weer weg.

heb het idee dat windows hem niet als een interface ziet.

• Palomar
  • Niet online
Maar zat er geen cd'tje oid bij waar misschien de benodigde software op staat om hem als midi-interface te laten zien? Want een vermelding in apparaatbeheer zegt nog niet zoveel.

En welke Windows-versie heb je eigenlijk? Als je toevallig deze hebt dan wordt windows media center bijv. niet ondersteund... (weet niet of dit precies de usb/midi interface is die jij hebt?).

[ Voor 42% gewijzigd door Palomar op 26-02-2007 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai hier windows xp .. ik heb eerst de drivers van m-audio (cd) geinstalleerd..
ik zal eens ff een paar plaatjes posten. :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

offtopic:
Maak volgende keer gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je iets wilt toevoegen als binnen 24 uur niemand op je laatste post heeft gereageerd. Het staat anders zo kickerig. ;)

Signature

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor device heb je precies? Ik heb het ooit ook een keer gehad (dat het ineens niet meer werkte) en de laatste drivers bij M-audio opgehaald. Na 1 keer herstarten, herkende Windows het device ook als een midi input device en vervolgens kon ik het in m'n applicaties selecteren :)

Overigens mag je voor de volgende keren ook wel een iets beschrijvendere titel verzinnen ;) bijv.: "[XP] USB keyboard wordt niet herkend als Midi device"

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 27-05-2007 16:02 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry pasta.. ik ben hier nog niet zo lang op dit forum vandaar :)
en als ik op edit druk dan pas ik mn eerste post aan?

mijn usb midi interface is van het merk m-audio en wel het type midisport-uno
ik heb ook op de site gekeken naar de nieuwste drivers en deze gienstalleerd maar helaas zonder resultaat.. ik ga nu nog eens een beetje rommelen en met die drivers stoeien om te kijken of het gaat werken..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Inderdaad, ik pas de topictitel wat aan zodat het meer zegt dan 'midi interface via usb help!'.

Inderdaad, elke (eigen) post heeft een edit knop, waarmee je die post aanpast. Dat scheelt weer onoverzichtelijke toestanden, overdreven veel replies en/of mensen die hun topic "naar boven schoppen" om boven andermans topoic te komen. Wat niet netjes is t.o.v. de rest :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:42:
ok sorry pasta.. ik ben hier nog niet zo lang op dit forum vandaar :)
en als ik op edit druk dan pas ik mn eerste post aan?

mijn usb midi interface is van het merk m-audio en wel het type midisport-uno
ik heb ook op de site gekeken naar de nieuwste drivers en deze gienstalleerd maar helaas zonder resultaat.. ik ga nu nog eens een beetje rommelen en met die drivers stoeien om te kijken of het gaat werken..
Gooi eerst alle drivers weg en installeer dan alleen de laatste drivers. Voordat je uberhaupt naar applicaties kijkt, moet je het als een nieuwe midi device zien binnen XP :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij is het alleen wel zo dat ie niet in het lijstje van afspeelapparate zal komen (zoals tweede screenshot). De onderste is nl. alleen voor het afspelen van MIDI en met een keyboard kun je niet afspelen (tenzij het een tweerichting midi converter is, dan misschien juist wel weer....).

Staat er verder in je control panel geen extra icoontje bij van de midi controller? Dat gebeurt bij sommige nl. wel.

Verwijderd

Topicstarter
opgelost!!! zie boven de details 8)
Pagina: 1