hey beste tweakers!
ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een usb midi interface..
ik heb dr net een gekocht van het merk m-audio en zit met een probleempje
na de drivers van de cd geinstalleerd te hebben heb ik de midi interface in mn usb port gestoken
en deze word door windows (xp) herkend als een audio device-- (ook te zien in hardware)
maar nu is het probleem dat ik de interface niet kan selecteren in mn software (fruityloops,acid,qbase,fm8,fm7 etc etc) .. kan het niet voor elkaar krijgen!!
ik wou mn yamaha keyboard aansluiten om zo wat toffe muziek te gaan maken en nu dit!
de programma,s zien de interface niet als een midi device!!
kan wel wat hulp gebruiken van een echte audiofreak
hey mensen! ik ben dr weer en heb mijzelf rotgezocht op google
maar !....
heb het nu gevonden!!
omdat de drivers geen microsoft ondertekend certificaat hadden had windows zelf drivers geïnstalleerd voor een (audio device).. na wat spitten in het register om de oude sleutels te verwijderen en de drivers opnieuw te installeren (reboot) kon ik de drivers via hardware apparaatbeheer instellen op de juiste drivers
en ja hoor ! start mijn softsynths op en daar stond hij dan in mijn midi input lijst als (m-audio usb midi device)
heb het ook maar even doorgegeven aan de muziekshop waar ik dezen interface gekocht heb en daar waren ze wel blij mee.andere klanten kwamen ook wel eens met dit probleem en zij waren net als ik op zoek naar een oplossing.
hier voor die mensen die het ooit nodig hebben de truuc...
1. Uninstall your MIDI driver
2. Pop open your copy of Regedit by clicking the start button, click Run, and then type 'regedit'.
3. In regedit, browse to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32
4. Delete all MIDIx entries from midi to midi9
5. Delete all WAVEx entries from wave to wave9
6. Reboot
Once rebooted, install your MIDI driver and all should be well ;-)
wil jullie allen bedanken voor de aandacht en de hulp
ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een usb midi interface..
ik heb dr net een gekocht van het merk m-audio en zit met een probleempje
na de drivers van de cd geinstalleerd te hebben heb ik de midi interface in mn usb port gestoken
en deze word door windows (xp) herkend als een audio device-- (ook te zien in hardware)
maar nu is het probleem dat ik de interface niet kan selecteren in mn software (fruityloops,acid,qbase,fm8,fm7 etc etc) .. kan het niet voor elkaar krijgen!!
ik wou mn yamaha keyboard aansluiten om zo wat toffe muziek te gaan maken en nu dit!
de programma,s zien de interface niet als een midi device!!
kan wel wat hulp gebruiken van een echte audiofreak
hey mensen! ik ben dr weer en heb mijzelf rotgezocht op google
heb het nu gevonden!!
omdat de drivers geen microsoft ondertekend certificaat hadden had windows zelf drivers geïnstalleerd voor een (audio device).. na wat spitten in het register om de oude sleutels te verwijderen en de drivers opnieuw te installeren (reboot) kon ik de drivers via hardware apparaatbeheer instellen op de juiste drivers
heb het ook maar even doorgegeven aan de muziekshop waar ik dezen interface gekocht heb en daar waren ze wel blij mee.andere klanten kwamen ook wel eens met dit probleem en zij waren net als ik op zoek naar een oplossing.
hier voor die mensen die het ooit nodig hebben de truuc...
1. Uninstall your MIDI driver
2. Pop open your copy of Regedit by clicking the start button, click Run, and then type 'regedit'.
3. In regedit, browse to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32
4. Delete all MIDIx entries from midi to midi9
5. Delete all WAVEx entries from wave to wave9
6. Reboot
Once rebooted, install your MIDI driver and all should be well ;-)
wil jullie allen bedanken voor de aandacht en de hulp
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 22:34 . Reden: oplossing midi interface via usb niet herkend ]