Draadloze verbinding valt weg / Sitecom WL-115V2

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Hoi, ik heb het forum al afgestruind naar vergelijkbare vragen, maar nog niet echt een oplossing voor mijn probleem gevonden:

Ik heb een Sitecom WL-115 V2 card in mijn pc die communiceert met een Davolink modem/access point (via Tele2). Ik heb regelmatig dat de verbinding plotseling uitvalt, d.w.z., ik kan niet meer internetten maar de verbinding is intact. Wireless Zero staat uit en ik gebruik de sitecom applicatie om de verbinding/beschikbare netwerken te bekijken. Overigens heb ik dit probleem ook met wireless zero van windows xp.

Verdere gegevens:
- Windows XP Pro SP2
- Channel autoselect
- WEP 128 bit beveiliging (WPA kan niet met Davolink modem!!)
- Automatische configuratie is ingeschakeld
- DHCP is ingeschakeld
- MAC adres ingeschakeld en op Allowed gezet voor mijn sitecom kaartje

Wie o wie weet een oplossing voor dit probleem? Het lijkt erop dat als ik mijn pc (en dus internet) een tijd niet gebruik, de verbinding intact is, maar internetten niet meer mogelijk is.

Verwijderd

Zelf viel mijn internet af en toe uit, dingen die bij mij hebben geholpen (samen):
- nieuwste firmware router
- Beveiliging
- update van mijn PC hardware
- ander kanaal (stond 11, ben naar 8 gegaan)
- Windows verbinding gebruikt ipv de router's utility

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja die wirelezz zero icoon loopt nog wel een achter, al sje net als ik bijv een icoon van de kaart zelf hebt met indicator dan zie je veel beter hoe je ontvangst is

maar wat is plosling uitvallen bij jou ? een pauze van 5 sec of doat hij het niet meer totdat je reboot ?

Iperf

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb soortgelijks gehad, ander kanaal op mijn router hielp bij mij.

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
Probeer een kanaal wat nog niet door je buren is gebruikt

• Thijster
Een ander kanaal selecteren, dat was de oplossing! Bedankt!

• Thijster
Helaas, ook een ander kanaal als mijn buren (die ook draadloos internetten) had geen zin...wederom na een half uur kon ik niet meer internetten. Nogmaals, verbinding was nog steeds actief, IP adres leek normaal, maar geen signaal meer binnen...grrrr...

Heb inmiddels ook MAC filter uitgezet voor mijn Sitecom WL-115 V2 kaart...geen effect. Ligt dit nu aan de kwaliteit van mijn Sitecom kaart?

Iemand?

• Thijster
Vandaag weer na een uur inactiviteit (ik was in de stad) geen verbinding meer. Dat wil zeggen, wel verbonden met internet volgens windows, maar geen actief signaal meer...dus pc weer opnieuw opstarten. Wie o wie weet hoe dit komt?

Is mijn Sitecom WL-115 V2 een slechte kaart of vernaggelt windows xp pro (sp2) weer het e.e.a.?

Mathijs
Pagina: 1