Video kaart in Mac pro

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

ik ben van plan op zeer korte termijn over te stappen naar een Mac pro.

het enigste waar ik eigenlijk een beetje mee zit is de video kaart.

Er zit standaard in een Mac pro een GF 7300 GT

ik heb in mijn huidige pc een GF 8800 GS zitten met 640 mb.

Deze kaart heb ik echt dubbel en dwars nodig omdat ik veel tekenprogramma's gebruik (waaronder 3DS max) om te visualiseren.

Nou zie ik verder nergens opties om deze kaart ook voor een Mac pro te krijgen.

Weet iemand of met de huidige Intel Macs ook gewoone "PC" video kaarten gebruikt kunnen worden?

en anders of deze kaart (of soortgelijk) ook te krijgen is voor de Mac Pro

mijn dank,

Martijn Snoek

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53
In windows doet die kaart het iig wel. Er zijn ook gehackte drivers voor die videokaart te krijgen op osx86.com oid.

Succes ;)

Verwijderd

Op apple.nl/store kun je upgrades voor de Mac Pro vinden:
Reeks PCI Express-videokaarten van NVIDIA en ATI, stuk voor stuk in staat om tot twee beeldschermen te ondersteunen, waaronder ten minste één 30-inch Apple Cinema HD-beeldscherm. Selecteer een kaart met betere prestaties voor meer geavanceerd grafisch werk, of voeg meerdere kaarten toe om meerdere schermen tegelijk aan te sturen voor visualisatieprojecten en grote videowanden.

NVIDIA GeForce 7300 GT 256 MB (single-link DVI/dual-link DVI)
en anders toch gewoon 2, 3 of 4x NVIDIA GeForce 7300 GT 256 MB! _/-\o_
ATI Radeon X1900 XT 512 MB (2 x dual-link DVI)
NVIDIA Quadro FX 4500 512 MB, Stereo 3D (2 x dual-link DVI) _/-\o_
Deze werken in ieder geval!

linkje naar Mac Pro @ store

Verwijderd

Wanneer je voornamelijk 3ds Max gebruikt dan zou ik niet overstappen aangezien dat niet gaat werken op een Mac. Maya kan onder andere wel.
Maar is zo'n GF 8800 GS wel echt geschikt voor 3D. Ik ben al een tijdje geleden gestopt met het bijhouden van de specs van de grafische kaarten maar dit lijkt mij meer een kaart voor gamers. Voor het 3D werk heb je toch meer aan zo'n Quadro kaart. Quadro is toch beter met OpenGL en de GeForce kaartjes beter met DirectX? Kan het ook helemaal verkeerd hebben, maar vroegah was het wel zo.

• martijnsnoek
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:01:
Wanneer je voornamelijk 3ds Max gebruikt dan zou ik niet overstappen aangezien dat niet gaat werken op een Mac. Maya kan onder andere wel.
Maar is zo'n GF 8800 GS wel echt geschikt voor 3D. Ik ben al een tijdje geleden gestopt met het bijhouden van de specs van de grafische kaarten maar dit lijkt mij meer een kaart voor gamers. Voor het 3D werk heb je toch meer aan zo'n Quadro kaart. Quadro is toch beter met OpenGL en de GeForce kaartjes beter met DirectX? Kan het ook helemaal verkeerd hebben, maar vroegah was het wel zo.
oke dit klinkt allemaal zeer goed!!

maaaar kan ik voor een 7300 ook gewoon een 7300 die in een pc gaat kopen (uiteraard een pcie) want dan is hij denk ik in 4x opstelling veel goedkoper te krijgen net als de 1900xt

ben benieuwd

Verwijderd

Iemand heeft dezelfde wens: http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=64098
Staat een link in naar een forum, maar daar moet je je voor registeren, maar daar staat het vast wel in of het kan niet. Ik denk het van niet, of misschien in zeldzame gevallen wel.

• martijnsnoek
oke na wat rondsnuffelen ben ik niet veel wijzer geworden.

Ik heb apple gebeld vandaag zij gaven mij de optie om 2 of 4 X 1900 XT te installeren.

dit is een vrij prijzige bedoening, dus ik vroeg mij af kan ik ook gewoon een PC X 1900 kopen (welke meestal goedkoper te krijgen zijn) en deze erin stoppen?

En ik vraag mij ook af of er al een patch of in te toekomst een aangekondigt is voor Direct X onder OSX?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
martijnsnoek schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:41:
oke na wat rondsnuffelen ben ik niet veel wijzer geworden.

Ik heb apple gebeld vandaag zij gaven mij de optie om 2 of 4 X 1900 XT te installeren.

dit is een vrij prijzige bedoening, dus ik vroeg mij af kan ik ook gewoon een PC X 1900 kopen (welke meestal goedkoper te krijgen zijn) en deze erin stoppen?

En ik vraag mij ook af of er al een patch of in te toekomst een aangekondigt is voor Direct X onder OSX?
Dat kan, maar dan zal die videokaart toch echt alleen in Windows werken. :) Er zit namelijk geen speciale bios op voor een Mac.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Satch schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:45:
[...]

Dat kan, maar dan zal die videokaart toch echt alleen in Windows werken. :) Er zit namelijk geen speciale bios op voor een Mac.
Dat maakt qua hardware al niet meer zoveel uit als 'ie in windows wel werkt. Die speciale firmware was namelijk omdat PowerPC macs met Open Firmware werken ipv een ouderwetse BIOS. De huidige macs hebben een BIOS-emulatie. Het gaat meer om driver support in osx. Dus in theorie moet een X1900 kunnen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Speeddragon
  • Laatst online: 23:41
volgens mij draaide een deel van de drivers in het bios van de kaart, (bij de pc 9800 to mac 9800 flash was dat wel zo). Ik weet niet of dat nu ook nog zo is.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat was dus Open Firmware.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1