Toon posts:

[Vista]Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 3.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

na eindelijk mijn sitecom WL-113 draadloos netwerk adapter aan de praat te hebben gekregen met de beta drivers ziet Vista en de software van de WL-113 mijn draadloos netwerk niet. De software ziet wel netwerken van buren en een netwerk zonder naam. Heb het vermoeden dat dit het netwerk bij mij thuis is. Na het proberen in te vullen van de SSID gebeurt er weinig. Hij kan gewoon op de een of andere manier geen verbinding maken met het netwerk.
Bij systeem zegt Vista wel dat het usb pennetje goed is geinstalleerd. Ook handmatig een draadloos netwerk toevoegen met de goede SSID levert weinig op!

Ik wil nu eindelijk eens internet draaiend krijgen op mijn Vista! Iemand?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al geprobeerd je router een minuut uit te zetten (of je Access Point)

Dat wil wel eens helpen hier.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:55
Heb je toevallig je SSID verborgen? Dan moet je bij je instellingen onder vista aanzetten: connect always, even if network is not in range.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de router 1 minuutje uitzetten heb ik niet geprobeerd. Valt te proberen natuurlijk..

Het andere puntje heb ik ook voorbij zien komen, alleen niet geprobeerd. Wel vind ik het raar dat het onder XP zo werkt en je gelijk de SSID ziet en onder Vista niet. Hij moet dat signaal toch gewoon van mijn router oppakken?

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat het beta drivers zijn? Of maakt dat niet uit aangezien ik het usb pennetje wel gewoon geinstalleerd krijg en zie in Vista.

Edit--

Heb beide replies geprobeerd, helaas zonder gevolgen. Het netwerk blijft zonder naam in Vista terwijl hij in XP wel gewoon mijn SSID ziet..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 22:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:42:
Dag,

na eindelijk mijn sitecom WL-113 draadloos netwerk adapter aan de praat te hebben gekregen met de beta drivers ziet Vista en de software van de WL-113 mijn draadloos netwerk niet. De software ziet wel netwerken van buren en een netwerk zonder naam. Heb het vermoeden dat dit het netwerk bij mij thuis is. Na het proberen in te vullen van de SSID gebeurt er weinig. Hij kan gewoon op de een of andere manier geen verbinding maken met het netwerk.
Bij systeem zegt Vista wel dat het usb pennetje goed is geinstalleerd. Ook handmatig een draadloos netwerk toevoegen met de goede SSID levert weinig op!

Ik wil nu eindelijk eens internet draaiend krijgen op mijn Vista! Iemand?
Hallo,

Net zoals jij heb ik een sitecom WL-113 en Vista(Home Primium x86) maar ook ik krijg hem niet aan de praat :( . Maar nu begrijp ik uit je topic dat het je is gelukt met die "Beta Drivers". Mag ik je weten hoe je dat hebt gedaan O-) want als ik de V1 download krijg ik alleen wat files(inf,sys en cat) maar ik weet niet waar ik ze moet plaatsen |:( . En bij de andere(V2) krijg ik dat de "Setup stopped working". 8)7 . Ik hoop dat jij wij kan helpen alvast bedankt _/-\o_

Floris

Verwijderd

heeft er niemand een antwoordt? ik het ook zo een probleem.

Verwijderd

ik heb een acer laptop de 9423wsmi aangeschaft(gisteren), hier zit een intel pro 3945abg netwerk kaart in, de router is een linksys wrt54gl, en ook ik heb dus dat hij een default netwerk ziet, ook mijn eigen netwerk daar kan hij wel verbinding mee maken maar niet met i-net. met het andere netwerk maakt hij automatisch verbinding en dan heb ik ook i-net.

ik heb alles al geprobeerd, op 1 op 11, stroom er af (modem) cmd en ipconfig ook talloze malen bekeken .........weet me geen raad, iemand een goed vista advies?! zodat het wel werkt!!!!!!!

alvast bedankt!

Verwijderd

Hoi Sjakie01,

heb jij em inmiddels al draaiend? Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb de USB stick met de BETA drivers herkenbaar gekregen in VISTA. De USB herkent alle netwerken uit de buurt, maar wanneer ik verbinding wil maken (zelfs als er geen password op het netwerk staat) lukt het nooit.

Heb jij al een oplossing?

In Windows XP werkt ie wel vlekkeloos. Dus we zitten in hetzelfde schuitje.

Groet Wouter

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
En ik heb hetzelfde probleem met een WL-172 (USB 2.0 WLAN adapter).

Ik heb een draadloos netwerk welke geen encryptie heeft. Dus onbeveiligd.
Alleen MAC filtering staat aan, zodat alleen bekende apparaten toegang krijgen.
Router is een Conceptronic C45APM, waarmee ik 2 laptops, 2 mobiele telefoons (met wifi) en 1 pc moeiteloos kan internetten (alle MAC adressen dus eenvoudig ingegeven).

Ik heb de bijgeleverde drivers geinstalleerd en de laptop herkend netjes de USB stick.
Bij zoeken naar netwerken in bereik, ziet de stick ook netjes mijn netwerk SSID (WLAN).
Alleen zodra ik wil verbinden, zegt Vista (Ultimate en Home Premium) dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ook een andere, onbeveiligde, netwerk binnen bereik (van buren denk ik) kan ik niet naar verbinden.
Precies hetzelfde probleem dus.

Al geprobeerd om MAC filtering uit te zetten, maar dat helpt niet.

Nog niet geprobeerd om een WPA key in te stellen. Doe ik eigenlijk ook liever niet, want kan ik al mijn apparaten opnieuw gaan instellen.

Iemand een oplossing misschien ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Simkin

Bzzzzz

Mogelijk heeft dit te maken met wijzigingen in het headend van UPC. Hebben jullie beiden UPC?

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Nee, ik gebruik Tiscali en geen UPC

In mijn geval is het rare, dat ik met verschillende apparaten wel normaal contact krijg met mijn draadloos netwerk maar met mijn laptop (met daarop de Sitecom WL-172) niet.

De Sitecom ziet wel de netwerken, maar kan er met geen mogelijkheid naartoe connecten.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

speedme schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:08:
Nee, ik gebruik Tiscali en geen UPC

In mijn geval is het rare, dat ik met verschillende apparaten wel normaal contact krijg met mijn draadloos netwerk maar met mijn laptop (met daarop de Sitecom WL-172) niet.

De Sitecom ziet wel de netwerken, maar kan er met geen mogelijkheid naartoe connecten.
Klopt het ligt gewoon aan de BETA drivers die Sitecom heeft gelanceerd. Ik snap die gasten niet. Lanceer pas iets als de drivers ook daadwerkelijk kunnen connecten en niet alleen netwerken kunnen detecteren!!!

In XP gaat alles vlekkeloos...

Verwijderd

Als je sitecom usb adapter wil installeren>
Verwijder oude apparaat bij apparaatbeheer.
( Ook oude stuurprogramma [ hokje aanvinken] verwijderen)
En dan handmatig laten zoeken in map waar je Beta Driver hebt staan.
(Sitecom Beta-driver wel even uitpakken daarvoor)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:05:
[...]

Klopt het ligt gewoon aan de BETA drivers die Sitecom heeft gelanceerd. Ik snap die gasten niet. Lanceer pas iets als de drivers ook daadwerkelijk kunnen connecten en niet alleen netwerken kunnen detecteren!!!

In XP gaat alles vlekkeloos...
Daarom koop ik ook geen Trust / Sitecom / Eminent / Sweex

Doe mij maar 3com , Lynksys , Netgear
Weetje teminste ze werken en vaak met linux ook nog :D
Pagina: 1