JBOD na formatteren intact?

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb een Windows 2003 server met daarin 8 harddisks.
1 harddisk is de bootschijf (C)
De 7 overige harddisks heb ik samengevoegd (JBOD), zodat ik één logische schijf over hou van 1,35TB

Dat werkt allemaal prima. Nu wil ik die PC gaan formatteren (alleen de C-schijf dus) om Windows er opnieuw op te installeren.

Nu is mijn vraag, is mijn JBOD configuratie dan nog intact (maw.: wordt die configuratie op die betreffende schijven opgeslagen (als in NTFS-tabel oid) of staat dat op de windows partitie ergens gedefiniëerd?)

Zoeken op GOT helpt me niet verder eerlijk gezegd.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jouw RAID controller weet welke schijven onderdeel zijn van welke array's. Je kan die ene schijf gewoon formatteren.
Of gebruik je geen (semi-)hardwarematige controller?

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 26-02-2007 20:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ProCal
fsfikke schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:47:
Jouw RAID controller weet welke schijven onderdeel zijn van welke array's. Je kan die ene schijf gewoon formatteren.
Of gebruik je geen (semi-)hardwarematige controller?
Even ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/72/jbodcv2.th.jpg

Ik heb het softwarematig gedaan via Windows (Spanned disks)

Edit: Het zijn allemaal IDE schijven :)

[ Voor 4% gewijzigd door ProCal op 26-02-2007 20:59 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 12:04

tweakerbee

dus..?

JBOD = Dynamic Disk

Die kun je importeren binnen je nieuwe Windows installatie. Helaas voor jou heb ik dit alleen met een enkele dynamic disk gedaan, en niet met een JBOD array. Op papier moet het werken, maar ik geef geen garanties.
Heb je geen oude (kleine) schijf die je tijdelijk daarvoor als test kunt gebruiken en dan ghosten naar je C: als het werkt?

You can't have everything. Where would you put it?

• ProCal
tweakerbee schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:40:
JBOD = Dynamic Disk

Die kun je importeren binnen je nieuwe Windows installatie. Helaas voor jou heb ik dit alleen met een enkele dynamic disk gedaan, en niet met een JBOD array. Op papier moet het werken, maar ik geef geen garanties.
Heb je geen oude (kleine) schijf die je tijdelijk daarvoor als test kunt gebruiken en dan ghosten naar je C: als het werkt?
Nee, ik heb helaas geen andere harddisk waarmee ik kan testen of het dan wel werkt... :(

Iemand anders misschien een idee?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Schijfconfig wordt NOOIT op een andere HD opgeslgen dan op de schijven uit de JBOD config. Je kunt dus zonder problemen je C: schijf een format geven

• ProCal
mad-dog schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:34:
Schijfconfig wordt NOOIT op een andere HD opgeslgen dan op de schijven uit de JBOD config. Je kunt dus zonder problemen je C: schijf een format geven
Kijk... Dát wilde ik ff zeker weten. Nou, dan kan ik morgen lekker gaan formatteren :) Bedankt voor de hulp en het meedenken iig.

• ProCal
Hmm... Kut.

Waar ik vóór het formatteren m'n schijven nog kon benaderen:

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/my.php?image=jbodcv2.jpg

Kan dat nu niet meer, en heb ik de volgende view in schijfbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/8171/fckdla8.th.jpg

Iemand een idee wat ik kan doen om het weer goed te krijgen?

1 ding: In de oude situatie was de Windows 2003 machine geïnstalleerd met alle beschikbare updates, hier nog helemaal geen (Ook geen SP). Maar aangezien ik me niet kan voorstellen dat het daarmee te maken heeft, en ik bang ben dat ik nu al m'n data kwijt ben, hier maar ff een hulpkreet...

• ProCal
ProCal schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:14:
Hmm... Kut.

Waar ik vóór het formatteren m'n schijven nog kon benaderen:

[afbeelding]

Kan dat nu niet meer, en heb ik de volgende view in schijfbeheer:

[afbeelding]

Iemand een idee wat ik kan doen om het weer goed te krijgen?

1 ding: In de oude situatie was de Windows 2003 machine geïnstalleerd met alle beschikbare updates, hier nog helemaal geen (Ook geen SP). Maar aangezien ik me niet kan voorstellen dat het daarmee te maken heeft, en ik bang ben dat ik nu al m'n data kwijt ben, hier maar ff een hulpkreet...
Hij doet het weer :D Servicepack 2 geïnstalleerd. In diskmanager was de schijf weer zichtbaar als 1 spanned volume, driveletter toegekend en werkt weer prima!

Bedankt voor de hulp 8)
Pagina: 1