MacBook Letters vaag in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Sinds een paar dagen zie ik letters doorelkaar heen staan. En nu ik dit type kri krijg ik ook vreemde de reacties op wat ik intyp. De letters komen niet of verrtaagd in beeld ok door elkaar heen.

Kan dit een warmte probleem zijn?

Pura Vida

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je geeft ons wel erg weinig informatie. Kun je een foto en een screenshot maken van je scherm zodat we kunnen zien hoe het eruit ziet?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ja begrijp dat het wat kort is... maar weet t niet goed hoe ik het moet omschrijchtiven bovendien dtypt dit zo triest...

URL met foto is:
http://img266.imageshack.us/img266/7808/afbeelding1hp3.png
Het is niet alleen in Firre fox maar ook albij andere toepassingen. Temp is 61 graden... dus dat lijkt me niet het probleem

Je ziet het bij de SCREENSHOT woorden

[ Voor 14% gewijzigd door Maverick2001 op 26-02-2007 21:40 ]

Pura Vida

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Is het een screenshot of een foto? En heb je hem geresized? Het lijkt er op dat je niet de native resolutie van je scherm draait. Probeer dat bij System Preferences / Systeemvoorkeuren eens aan te passen :)

micheljansen.org

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Het is een screenshot. Ik heb m geresized bij imageshack . Mijn scherminstellingen staan gewon op 1280 x 800. Of bedoelde je hiets anders?

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Dit is een afbeelding zonder dat ie geresized is. Je ziet dat de letterrs de browser uitlopen. Excuses voor alle typ fouten maarr tijden het typen zie i ik niet echt wat nu wel ofl of niet daar werkelijk getyped is.

http://img109.imageshack.us/img109/1641/afbeelding4de4.png

[ Voor 24% gewijzigd door Maverick2001 op 26-02-2007 21:59 ]

Pura Vida

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53
Maverick2001 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:57:
Dit is een afbeelding zonder dat ie geresized is. Je ziet dat de letterrs de browser uitlopen. Excuses voor alle typ fouten maarr tijden het typen zie i ik niet echt wat nu wel ofl of niet daar werkelijk getyped is.

http://img109.imageshack.us/img109/1641/afbeelding4de4.png
heb je hier alleen onder Firefox last van?

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Nou krijg het ook bijvoorbeeld als ik een popup krijg waar mijn password voor mijn email moet worden en ingevuld.

En bij het typen bijvoorbeeld nu blijven lettters staan die ik delete en n de de cursor gaat niet goed denk ik.

Ben bang dat mijn systeem niet heelmaa frfris is

Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld bij google iets zoek , dat mijn cursor dan gewon goed beweest en ik ook prima zie wat ik typ..... begrijp er nix van

[ Voor 21% gewijzigd door Maverick2001 op 26-02-2007 22:09 ]

Pura Vida

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Firefox kent wel kleine renderprobleempjes af en toe, maar dit is wel heel erg. Als je het ook in andere programma's hebt zo ik terug naar de winkel gaan. Die mail-popup, dat is ook in een browser venster (web-mail) of in mail/thunderbird oid?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
breinonline schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:09:
Firefox kent wel kleine renderprobleempjes af en toe, maar dit is wel heel erg. Als je het ook in andere programma's hebt zo ik terug naar de winkel gaan. Die mail-popup, dat is ook in een browser venster (web-mail) of in mail/thunderbird oid?
Ik gebruik gewoon het standaard mail programma in osx.

MSN en zoals ik eerder zei... op een pagina als gooogle is het prima...

[ Voor 8% gewijzigd door Maverick2001 op 26-02-2007 22:11 ]

Pura Vida

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Apple Mail dus, dan is er iets serieus mis.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Daar ben ik ook bang voor...

Dit is mijn 2e macbook al.. Eersete is 5 keer weggeweest... in totaal 16 weken... du Dit klinkt weer heel slecht.

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Nog 1 ding... voor ik naar de winkel ga.. Kan het komen doorrdat ik een hoop nieuwe font s op mijn mac heb gezet?...

Pura Vida

• SyS_ErroR
Maverick2001 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:27:
Nog 1 ding... voor ik naar de winkel ga.. Kan het komen doorrdat ik een hoop nieuwe font s op mijn mac heb gezet?...
:D

Wat denk je zelf? :')

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Nou ik blijf positief en hoop dat dat het kan zijn..

Maar het zal wel niet...... Word nu al gek dat ik m weer een paar weken kwijt zal zijn.

Pura Vida

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Je verhaal is me niet 100% duidelijk, maar heb je soms met fonts liggen rommelen. In het bijzonder met de Helvetica?

(Edit: nou lees ik pas dat je dat idd heb gedaan; de oorzaak lijkt me dus duidelijk. En dan wil jij 'm naar de winkel terugbrengen?!)

[ Voor 37% gewijzigd door Afdak op 26-02-2007 22:43 ]

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik durf het hier bijjna niet te zeggen. ... maar ik heb de fo fonts va nmijn windows machnia e gekopieerd naar de mac...

Ja ik weet dit is vloeken in de kerk maar ik dacht dat het geen kwaad kon..

Pura Vida

• dawuss

dawuss

gadgeteer

In principe kun je TrueType fonts vaak wel gebruiken, maar als je ze rechtstreeks van Windows hebt gekopieerd is er waarschijnlijk iets mis :P Heb je Helvetica niet standaard gewoon? (Ik heb Microsoft Office, dus daar kunnen ze ook vanaf komen).

micheljansen.org

• Afdak
Ga jij maar eens lettertypen controleren mbv Lettertypecatalogus...

Verwijderd

Duidelijk een font-probleem. Weg dus met die Winddoos fonts die ook door je systeem gebruikt worden.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik zal ff kijken of ik dat vfont ergeens kan vinden...

Wat dom zeg... Ik vond het ook al een slecht idee... Maar ben relatief nieuwe op de mac.. en al mijn ontwerpen wil ik graag kunnen openen... vandaar...

Pura Vida

• SyS_ErroR
Wat ikzelf nog het ergste vind, is dat je hem al gelijk terug wou brengen naar de winkel, terwijl het je eigen schuld is.

Die winkel ziet je aankomen! :')

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ja inderdaad... was een slechte actief geweest

Beetje triest...

Pura Vida

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ach positief is dat TS het nu zelf ontdekt heeft :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

SyS_ErroR schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:52:
Wat ikzelf nog het ergste vind, is dat je hem al gelijk terug wou brengen naar de winkel, terwijl het je eigen schuld is.

Die winkel ziet je aankomen! :')
Wat een gelul.

Een beetje service van je dealer mag je wel verwachten, en een dealer had met een kwartiertje wel kunnen uitvinden waar het probleem wel/niet zit.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Nog wel ff een vraagje.. Wat is het orignele helvetica font dat bij osx geinstalleerd zit. Ik heb er nu namelijk 5 staan...

Pura Vida

• Afdak
Nou, als een dealer aan elke klant die zijn systeem opneukt een kwartiertje tijd moet besteden, hebben ze toch een aardige dagtaak, lijkt me.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Afdak schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:14:
[...]

Nou, als een dealer aan elke klant die zijn systeem opneukt een kwartiertje tijd moet besteden, hebben ze toch een aardige dagtaak, lijkt me.
Opneukt vind ik ook wat een overtrokken opmerking. Ben al aardig door het stof gegaan vanwege mijn stommiteit.. Denk dat de dealer wel vaker zulke acties heeft meegemaakt.

Pura Vida

• Afdak
Was ook niet zozeer over jou bedoeld, en zeker niet denigrerend...

Over die Helvetica; ik ben niet al te goed thuis in de font beheer zaken.
Je zou wel een 'Archiveer & Installeer' kunnen doen: je behoud je data en instellingen maar wel een nieuw OS met de juiste fonts...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maverick2001 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:24:
Nog wel ff een vraagje.. Wat is het orignele helvetica font dat bij osx geinstalleerd zit. Ik heb er nu namelijk 5 staan...
Tiep in het zoekbalkje rechtsboven van een finder-venster eens 'kind:font'. Na een minuutje zie je alle fonts op je machine. De fonts van je systeem staan in /Library/Fonts en als het goed is staan je eigen fonts in /Gebruikers/<jouwnaam>/Library/Fonts

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Sorteer de fonts in de lijst, en kijk naar de aanmaakdatum, zo weet je welke je het laatst hebt toegevoegd aan de lijst...

(CTRL)+muisklik op kolom: Naam/bewerkingsdatum/grootte/soort-->toon weergaveopties--> dan komt er een menu, dan vink je daar aanmaakdatum aan.
Pagina: 1