Toon posts:

Bios flashen 7800gs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

een vriend van me heeft een POV7800GS met een G71 Core, deze zou unlockbaar moeten zijn als je er een nieuwe bios op flasht, maar hij vroeg of je er ook een bios op kunt flashen van een 7900GT.
ik weet het antwoord niet dus vraag ik het hier.
kun je op een POV7800GS een bios flashen van een andere 3dkaart met ook ene g71 core?

BVD Marco

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Theoretisch zou het mischien kunnen, maar dan moeten ze wel evenveel pipelines hebben en dezelfde core hebben (dit laatste is zo, dus dat is geen punt). Of het ook gaat werken is een ander verhaal, dat kan ik niet zeggen zonder meer info (zelfs dan is het nog gokwerk ;)).

Maar waarom flashen? De kans dat er iets fout gaat is best groot als je hem naar een 'andere kaart' wilt flashen. Ik denk dat je hem beter gewoon kunt overclocken, want flashen is ook niet echt bizonder. Om het nou alleen te doen zodat je windows het goede ID van de kaart opgeeft is imo nogal 'dom'.

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 21:17
Zo te zien zijn ze allemaal lasercut... Google is je vriend ;)

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:29:
Theoretisch zou het mischien kunnen, maar dan moeten ze wel evenveel pipelines hebben en dezelfde core hebben (dit laatste is zo, dus dat is geen punt). Of het ook gaat werken is een ander verhaal, dat kan ik niet zeggen zonder meer info (zelfs dan is het nog gokwerk ;)).

Maar waarom flashen? De kans dat er iets fout gaat is best groot als je hem naar een 'andere kaart' wilt flashen. Ik denk dat je hem beter gewoon kunt overclocken, want flashen is ook niet echt bizonder. Om het nou alleen te doen zodat je windows het goede ID van de kaart opgeeft is imo nogal 'dom'.
het is om ze te kunnen unlocken, hij heeft nu 16 pixel pipelines, maar omdat het een g71 core is, en een 7900gt ook een g71 core is en 24 pixel pipelines heeft moet het kunnen gaan, maar dan moet je naar het schijnt eerst een nieuwe bios flashen, en verder is het ook omdat hij net niet goed overclockt.

edit: zie http://forums.hardwarezon...hp?t=1285152&page=7&pp=15

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 20:46 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:43:
[...]

het is om ze te kunnen unlocken, hij heeft nu 16 pixel pipelines, maar omdat het een g71 core is, en een 7900gt ook een g71 core is en 24 pixel pipelines heeft moet het kunnen gaan, maar dan moet je naar het schijnt eerst een nieuwe bios flashen, en verder is het ook omdat hij net niet goed overclockt.
Unlocken gaat al laaaaaang niet meer, dat ging alleen nog met de eerste kaarten uit de GeForce 6 serie. Zoals hierboven vermeld zijn ze allemaal lasercut ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De laatste kaarten waarvan ik weet dat er geunlocked kon worden zijn de GeForce 6 series met de NV40 chip voor AGP. Daaronder vallen de 6800LE, XT, vanilla, GT, Ultra en een aantal GS als ik me niet vergis. Zolang het maar een NV40 heeft

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
maar weet nu iemand of het gaat ,een bios van een 7900gt op een 7800gs flashen?
want als men vriend overclcokt met z'n 7800gs(stock 375/1200) naar 450/1386 krijgt hij in het game flatout na een tijd zware arifacts en, loopt het boeldje vast, hij heeft z'n pc al eens geformateert maar hielp niks

hij gebruikt de 93.71 forceware
hij denkt ook dat het messchien aan z'n videobios ligt en ander zal hij gewoon een nieuwere versie van z'n videobios moeten zoeken

maar iemand nog sugesties?

• Ernie
  • Laatst online: 20-01 14:46
zomaar flashen naar een andere bios is nu eenmaal riskant, helemaal als niemand nog succesvol hetzelfde heeft gedaan. Volgens mij zijn alle pipelines van de 7 en 8 series gewoon helemaal kapot (gemaakt) en zijn ze niet te unlocken.

Wat je nog wel kunt proberen is eens andere drivers. Je hebt nu de nieuwste en daar zijn wel wat dingetjes die niet helemaal lekker werken.

Voor de artifacts is de enige oplossing lager clocken. Waarschijnlijk is het punt waarop artifacts verschijnen niet het punt waar de beste prestatie geleverd wordt. Ga eens met 3dmark vergelijken waarbij je de hoogste scores haalt. Dan kun je duidelijk zien of die hoge kloksnelheden wel nut hebben.

Verwijderd

Topicstarter
welke dirvers zou men vriend dan best gebruiken?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 20:30
Biosflash gaat niet.

Ik denk dat je bridge chip dat niet leuk gaat vinden en je hele kaart niet nooit meer doet. ook niet terugflashen

[ Voor 8% gewijzigd door NomadTitan op 27-02-2007 18:00 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
leonpwner1 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:47:
[...]

Unlocken gaat al laaaaaang niet meer, dat ging alleen nog met de eerste kaarten uit de GeForce 6 serie. Zoals hierboven vermeld zijn ze allemaal lasercut ;)
niet waar, de bfg 7900gs kon volgensmij geunlockt worden naar een 7900gt (24pipes ipv 20)
ik weet niet of dit ook met de 7800gs kan (16 naar 20)

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
zeg maar weet iemand forceware drivers voor de 7 serie's die goed overclocken?

edit: zie http://forums.hardwarezon...hp?t=1285152&page=7&pp=15

iets over de 7800gs unlocke met special bios maar men engels is niet echt goed dus gaat dat of niet en welke forceware (of getweakte dirvers) zijn goed voor te overclocken?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 18:32 ]

• Avalaxy
tjtristan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:11:
[...]

niet waar, de bfg 7900gs kon volgensmij geunlockt worden naar een 7900gt (24pipes ipv 20)
ik weet niet of dit ook met de 7800gs kan (16 naar 20)
Tuurlijk niet, dan mis je toch 4 pipelines? Die kun je er met wat software heus niet bij toveren, ze zijn nou eenmaal 'kapot'. Wat wel kan is een 7900GTO > 7900GTX, maar dat is precies dezelfde kaart, met evenveel pipelines, etc. Alleen is de 7900GTO underclocked op het geheugen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
leonpwner1 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:28:
[...]

Tuurlijk niet, dan mis je toch 4 pipelines? Die kun je er met wat software heus niet bij toveren, ze zijn nou eenmaal 'kapot'. Wat wel kan is een 7900GTO > 7900GTX, maar dat is precies dezelfde kaart, met evenveel pipelines, etc. Alleen is de 7900GTO underclocked op het geheugen.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=212020

BFG 7900gsen kan je wel unlocken, die zijn alleen gelockt met bios niet met lasercurt ;)

http://specs.tweak.to/15535

• Avalaxy
tjtristan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:33:
[...]

http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=212020

BFG 7900gsen kan je wel unlocken, die zijn alleen gelockt met bios niet met lasercurt ;)
Ok dan neem ik mijn woorden terug :) Ik vraag me af waarom nV deze niet ge-lasercut heeft, dit doen ze al heel lang? }:O

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-02 00:19
Het gaat zoieso NIET lukken.

Hierbij gaat het om een 7800gs en dat is een AGP kaart.
als je er een bios van de 7900... erop zet dan is het een PCI-E
En zit ook een brigde chip op de 7800gs dus die zal dan ook niet werken....

Dus gaat niet lukken

Verwijderd

Topicstarter
zeg maar kan me nu iemand nu eens vertelen of dit ook met een 7800gs gaat
heb er iets over gelezen maar sins men engels niet goed is snap ik er niks van
http://forums.hardwarezon...hp?t=1285152&page=7&pp=15
en weet er iemand een goede driver voor geforce 7 die goed overclockt???

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:44:
zeg maar kan me nu iemand nu eens vertelen of dit ook met een 7800gs gaat
heb er iets over gelezen maar sins men engels niet goed is snap ik er niks van
en weet er iemand een goede driver voor geforce 7 die goed overclockt???
Doof , het werkt niet. En het gaat niet.
Je mag het altijd proberen.. je maakt de kaart enkel kapot.
Overclocken is met bijna elke driver hetzelfde.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
leonpwner1 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:38:
[...]

Ok dan neem ik mijn woorden terug :) Ik vraag me af waarom nV deze niet ge-lasercut heeft, dit doen ze al heel lang? }:O
Nvidia zal ze nog wel lasercutten. Maar als de maker ( asus / msi etc. ) een GPU neemt die wel alle pipes heeft en alleen via het VGA bios een paar pipes disabled dan is het dus nog wel te doen via een bios flash. Maar er blijven risico's aan hangen.

De timings van het geheugen moeten 100% goed staan. Als dat niet klopt dan is het al foute boel.
Misschien haalt de GPU de snelheden niet die in het nieuwe bios staan. En ga zo maar door.

En ik zou de TS aanraden om de GPU in kleine stappen te overclocken. Meteen van 390 naar 450 gaan is meestal een no go. Neem kleine stappen ( 5 mhz ofzo ) en testen en nog eens testen. Op den duur zal je een snelheid halen die geen artifacts etc heeft.

Zoals persoon hierboven ook aangeeft.

Het kan niet. Al zijn de core's het zelfde jij hebt een bridge chip er tussen. Die de PCI-E naar AGP en anders om vertaald. Als jij een bios van een kaart er in drukt die alleen maar PCI-E kent en niet ondersteuning heeft voor de bridge chip dan zit je met een kaart die niet meer werk.

[ Voor 15% gewijzigd door geforce5_guy op 27-02-2007 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah okee maar er zei iemand dat ik een een andere driver moest proberen omdat er in de 93.71 wel een paar dingen fout zitten maar welke zou ik dan nemen voor de overclcoken?

en wat bedoel je(persoon hier bove me :-p) met TS

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 19:06 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:03:
ah okee maar er zei iemand dat ik een een andere driver moest proberen omdat er in de 93.71 wel een paar dingen fout zitten maar welke zou ik dan nemen voor de overclcoken?
Er gaat toch niks mis met spellen als je gewoon op de snelheden draait die standaart zijn voor die kaart ?

Overklokken is geen garantie. Drivers kunnen misschien een klein beetje helpen. Maar dat zullen mischien een paar mhz zijn in het voordeel of het nadeel. Neem gewoon kleine stappen van 5 mhz. Zet 3dmark aan en laat hem een uur draaien. Gaat het goed zet em weer 5 mhz hoger. Dit totdat je artifacts krijg. Dan weet je dat je te hoog zit. Zet en dus op de laaste snelheid die je getest hebt waarbij het goed ding.

Dit is ook allemaal te vinden in de FAQ van deze site.

TS = Topis Starter

Verwijderd

Topicstarter
ah okee ;) bedankt ,lang werkje dus maar is het ook normaal bij arties da het boeltje vast loop (dus eerst wat strepen en kleuren die er nie horen en dan 7seconde later loop het vast

en zie dit hier is iemand die een bios op de 7800gs g71 heeft geflasht en kan wel unlocke hier een screenshot

http://forum.purepc.pl/in...=Attach&type=post&id=7556
en hier het forum waar er over gepraat wordt

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 19:15 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:10:
ah okee ;) bedankt ,lang werkje dus maar is het ook normaal bij arties da het boeltje vast loop (dus eerst wat strepen en kleuren die er nie horen en dan 7seconde later loop het vast

en zie dit hier is iemand die een bios op de 7800gs g71 heeft geflasht en kan wel unlocke hier een screenshot

http://forum.purepc.pl/in...=Attach&type=post&id=7556
en hier het forum waar er over gepraat wordt
Dan zal je toch echt je engels moeten opkrikken. Het is niet mogelijk punt. Ze wachten op een bios die leadtek zou releasen. Wat hij in de screens laat zien is welke pipes gelocked zijn. Maar niemand heeft op dit moment het voor elkaar gekregen om die pipes aan het werkt te krijgen.

Geloof ons nou. Het is niet mogelijk.

Als het mogelijk zou zijn dan had ik mijn 6800XT ook allang op meerdere pipes gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 27-02-2007 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee ;-) maar waar vind je het gedeeld in rivatuner om te unlocke ,nog nergens gevonde:p
niet dat ik het niet geloof of zo maar wil het gewoon weten zitten want iik ken iemand met een 6800gs die kan unlockt worden

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 19:23 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:21:
okee ;-) maar waar vind je het gedeeld in rivatuner om te unlocke ,nog nergens gevonde:p
niet dat ik het niet geloof of zo maar wil het gewoon weten zitten want iik ken iemand met een 6800gs die kan unlockt worden
Afbeeldingslocatie: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attach&type=post&id=7532

Klik op het driehoekje achter:

256-bit G71 ..... Kies van voor het low-Level system settings. Klik onderaan op install. Vink allow enabling hardware masked units aan. Kies bij active pixel/vertex voor custom en klik dan op custimize.

Wat je er mee moet weet ik niet. Al zet je ze aan bij een reboot zullen ze weer uit staan. Of het lijkt alsof ze aanstaan. Maar je zult er dan geen snelheidswinst mee halen.

Verwijderd

Topicstarter
vindt ik echt zo jammer

• geforce5_guy
  • Niet online
Als de kaart te unlocken is ( bepaalde kaarten ) dan zal het wel werken. Proberen kan geen kwaad zullen we maar zeggen :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
geforce5_guy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:42:
[...]

Proberen kan geen kwaad zullen we maar zeggen :)
Zolang je het maar niet probeert met een BIOS, dat krijg je namelijk niet terug als het goed fout is gegaan :X

Nee, zoals al meerdere malen is gezegd waren de NV40 kaarten de laatsten die unlocked konden worden.

Ook een 7800GS van BFG kan niet unlocked worden; dit is gewoon een kaart die standaard 24 pipelines en de G71 heeft; daarom is deze zo snel, en goed over te klokken.

Je kunt het proberen, maar verklaar me niet voor gek als ik nu het resultaat al weet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik moest het weer eens proberen nu werkt 3dmark niet meer ,het beeld valt gewoon weg :-o maar men 3dkaart is gelukig niet stuk want heb rap een game opgestrat voor te testen en alles deed hij daarin nog normaal :-) dus ik denk 3dmark kapot:p (pixels pipelins staan al terug standeert mar werkt nog steeds niet 3dmakr:-p)
bedoel je niet gainward want bfg heeft geen 24pixelpipelins 7800gs maar gainward wel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 19:59 ]

Pagina: 1