[TV-kaart] Software voor Hauppauge HVR-1100

Pagina: 1
Acties:
  • 664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje nu de Hauppauge HVR-1100 (Hybrid) TV kaart in m'n bezit. Prima kaart, het probleem wat ik nu alleen heb is dat ik geen goede software kan vinden die goed hiermee, behalve de standaard meegeleverde WinTV2000.

Ik heb ondertussen zo'n beetje alle bekende en een aantal minder bekende programma's geprobeerd. Bij de meeste (o.a. K!TV, ChrisTV, Dscaler) is het probleem dat de audio niet doorkomt, vermoedelijk doordat de HVR-1100 z'n audio over de PCI bus stuurt.
MediaPortal heb ik na heel veel geklooi aan de praat gekregen (gaf een "Unable to create graph" error), maar die trekt m'n CPU volledig vol bij normaal TV kijken (niet opnemen dus), wat ik niet verholpen krijg (ik heb een Athlon 3500+, lijkt me geen probleem dus) en waardoor 'ie hakkelt.
Zoals ik al zei is het enige programma dat wel goed werkt WinTV2000, maar deze ondersteunt geen enkele post-processing, waardoor de beeldkwaliteit wat matig is.

Mijn vraag is of er iemand een idee heeft welk programma zou kunnen werken en/of een oplossing heeft voor een van de programma's die ik al geprobeerd heb?

/Edit @jozy: Ik ben recentelijk van Win2000 naar WinXP overgestapt (en daar genoeg tijd aan besteed), in de hoop wat meer ondersteuning te krijgen. Ik wil niet alleen voor m'n TV kaart naar MCE of Vista over stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tees op 26-02-2007 20:24 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
heb je geen windows mce/vista home premium geprobeerd?

• Tees
  • Niet online
Iemand nog een idee of oplossing?

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Tees
  • Niet online
Een laatste schopje dan...iemand?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je beter hier je vraag stellen: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Kun je de audio niet doorlussen? Dus een kabeltje vanuit de tvkaart naar je geluidskaart.

Ik kwam trouwens het Hauppage forum tegen. Ik zag dat jij daar ook had gereageerd, maar iemand anders heeft een vergelijkbaar probleem, welke je vast wel heb gezien: http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=4284

Hier nog een discussie op het Dscaler forum:http://www.dscaler.org/phpBB/viewtopic.php?t=5804&highlight=hvr1100
WinTV2k and GBP-VR are the only programs I have come across that can access the sound from the card itself, for some reason DScaler, K!TV, MyTV etc. have a problem with getting the sound from the card, even when you specify an internal audio source in K!TV (I think that's the one I'm thinking of, I've tried so many now) it reverts back to external.

Ik vrees toch dat je aan WinTV2000 vast zit.

[ Voor 72% gewijzigd door Noork op 01-03-2007 15:32 ]

• Tees
  • Niet online
Noork schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:14:
Kun je de audio niet doorlussen? Dus een kabeltje vanuit de tvkaart naar je geluidskaart.
Helaas zit er geen audio-out op de HVR-1100.
Ik kwam trouwens het Hauppage forum tegen. Ik zag dat jij daar ook had gereageerd, maar iemand anders heeft een vergelijkbaar probleem, welke je vast wel heb gezien: http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=4284

Hier nog een discussie op het Dscaler forum:http://www.dscaler.org/phpBB/viewtopic.php?t=5804&highlight=hvr1100
WinTV2k and GBP-VR are the only programs I have come across that can access the sound from the card itself, for some reason DScaler, K!TV, MyTV etc. have a problem with getting the sound from the card, even when you specify an internal audio source in K!TV (I think that's the one I'm thinking of, I've tried so many now) it reverts back to external.

Ik vrees toch dat je aan WinTV2000 vast zit.
Daar begint het langzamerhand op te lijken. Maar 't is toch eigenlijk van den gekke dat praktisch alle TV-software ontwikkelaars een aantal (toch vrij bekende/grote) kaarten niet ondersteunen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tees schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:09:
Daar begint het langzamerhand op te lijken. Maar 't is toch eigenlijk van den gekke dat praktisch alle TV-software ontwikkelaars een aantal (toch vrij bekende/grote) kaarten niet ondersteunen.
Het is natuurlijk niet zo mooi. Maar Dscaler enz. zijn wel open source initiatieven. Dus het is niet zo gek dat deze programma's niet alles ondersteunen. En Hauppage werkt waarschijnlijk ook niet mee om het makkelijk te maken om zoiets te implementeren.

• Tees
  • Niet online
Noork schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:16:
[...]

Het is natuurlijk niet zo mooi. Maar Dscaler enz. zijn wel open source initiatieven. Dus het is niet zo gek dat deze programma's niet alles ondersteunen. En Hauppage werkt waarschijnlijk ook niet mee om het makkelijk te maken om zoiets te implementeren.
Misschien stel ik inderdaad wat (te) hoge eisen aan deze Open Source programma's, misschien dat het me meer tegenvalt dat K!TV en Dscaler niet zo eenvoudig aan te passen zijn als bijvoorbeeld MediaPortal (die ik dus zelf aan de praat heb gekregen met het aanpassen van config bestanden).

Hauppauge is inderdaad volgens mij niet de meest schappelijke hardwareproducent, uit de reacties op hun support fora is soms wel af te leiden dat ze van zichzelf vinden dat ze voldoende support leveren en dat WinTV2000 een prima programma is (terwijl er toch genoeg kritiek op komt).

Verwijderd

tv kaarten zijn dan ook vaak 'dodgy' stukjes hardware met nog bedenkelijker niveau van software. Dit gezegd zijnde kan je best de meegeleverde software gebruiken.

Ik heb dezelfde kaart en gebruik naar volle tevredenheid WinTV2000 (zoals op dit moment bvb). Ik vind de software vrij volledig en vrij stabiel. Dus ik heb weinig klagen. In het begin doet het wat 'oud' aan, en misschien wat onlogisch, maar na een kwartiertje wordt het allemaal ineens wel logisch en vind je gemakkelijk alles terug. En zie je ook beter in waarom wat in welk menu is gestoken.

Van andere merken kon ik nauwelijks software screenshots vinden of reviews (en hauppauge software kende ik al). Lijkt mij dus beste keuze

• Tees
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:07:
tv kaarten zijn dan ook vaak 'dodgy' stukjes hardware met nog bedenkelijker niveau van software. Dit gezegd zijnde kan je best de meegeleverde software gebruiken.

Ik heb dezelfde kaart en gebruik naar volle tevredenheid WinTV2000 (zoals op dit moment bvb). Ik vind de software vrij volledig en vrij stabiel. Dus ik heb weinig klagen. In het begin doet het wat 'oud' aan, en misschien wat onlogisch, maar na een kwartiertje wordt het allemaal ineens wel logisch en vind je gemakkelijk alles terug. En zie je ook beter in waarom wat in welk menu is gestoken.

Van andere merken kon ik nauwelijks software screenshots vinden of reviews (en hauppauge software kende ik al). Lijkt mij dus beste keuze
Tsja, de een is wel tevreden met WinTV2000, ik niet. De menu's e.d. vind ik niet zo'n bezwaar, daar ben ik nu wel aan gewend, maar ik vind de beeldkwaliteit niet zo geweldig. Zeker niet nadat ik programma's als K!TV of Dscaler had gezien, die toch een stuk beter beeld leveren.

• m3nsch_m4sch1ne
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-04-2021
Beste Tees,

Zoekende naar hulp voor mijn probleem (MediaPortal myTV werkt niet i.c.m. mijn nieuwe TV-kaart, een Hauppauge HVR-1100) kwam ik hier terecht, waar je stelt dat je MediaPortal "na heel veel geklooi aan de praat hebt gekregen". Nu ben ik natuurlijk benieuwd hoe je dat precies hebt gedaan. Ik krijg nu namelijk precies dezelfde error ("unable to create graph"). Ook ben ik benieuwd of er, naast het toch wat karige WinTV, inmiddels toch andere programma's bestaan die TV kijken op mijn PC mogelijk maken.

Bij voorbaat dank voor je reactie,

m3nsch_m4sch1ne
Pagina: 1