Toon posts:

Toshiba A110-159 externe versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop heb ik aangesloten via een standaard kabel vanuit mijn hoofdtelefoonuitgang naar de AUX van mijn versterker (van een hoofdtelefoonstekker naar twee tulp). Nu bleek dat de bass in de muziek totaal verdwenen was(terwijl het op de normale PC nog wel werkt). Mijn versterker heeft een surround functie, en wanneer ik deze uitschakel hoorde ik helemaal niets meer.

Het volgende heb ik gedaan:
- Eerst in windows xp MCE ingesteld dat ik twee desktopboxen heb.
- Trusurround ingesteld, en alle functies geprobeerd.
- een driver voor de geluidskaart gedownload(geluidskaart: Realtek ALC 861
- met de equaliser van het programma van Realtek het geluid ingesteld, en op twee boxen ingesteld

Hierna bleven de problemen gedeeltelijk bestaan, er is meer bass en wat meer geluid....maar dan moet ik mijn versterker wel voluit zetten en het blijft vrij pover

Wie weet een oplossing voor dit probleem??

In andere topics heb ik gelezen over het bestaan van aardlussen en dergelijke, maar er is geen brom of iets dergelijks.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28
vaak is de uitgang van een laptop een koptelefoon aansluiting en geen echte line-out.
Dit heeft vaak net een ander signaal, wellicht zit hier dus minder bas in verwerkt

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan waar zijn, maar ik heb ook een kennis met een laptop(Compaq) die hem op mijn versterker heeft aangesloten......en dan is het geluid wel helemaal goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing voor het probleem gevonden in een ander forum:

Download de Realtek High Definition Audio , en installeer de driver:
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Doe daarna het volgende:

Ga naar C:\Windows\System32\Drivers en verwijder de bestanden RTHDAEQ1.DAT en RTHDAEQ0.DAT(of plaats ze tijdelijk in een andere map). Start de laptop opnieuw op en ga naar C:/programfiles/realtek/install en klik op het icoon om het equalizer panel op te starten. Zet de equalizer uit, en ga vervolgens naar de Virtual sound van Toshiba en schakel de externe luidspreker in. Via opties is het mogelijk om aanpassingen te doen tav het geluid.

Hierna was mijn probleem opgelost, er komt weer mooi geluid uit mijn laptop!!!

Bron: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=84730

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 18:06 ]