[P5W DH Dlx] Vreemde kuren na update bios tot 19.01

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 20:37

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Na 't updaten van m'n bios, vertoont m'n pc wat vreemde kuren:
  • Het duurt echt veel langer om de drives (hd & dvd-brander) te vinden bij 't booten, soms vindt ie NIKS en moet ik rebooten
  • Vandaag vond windows xp plots nieuwe schijven: zowel de 2 WD's die er inzitten als een 'config disk'
Heeft er iemand 'n idee wat hier aan de hand is?

voor de volledigheid:
Asus P5W DH Deluxe
intel C2D E6600
2x 1GB Kingston value ram, PC4300 (dual channel)
2x WD caviar 250GB, 16mb cache
AOpen DVD brander
Asus 7600GS Top silent (512 mb)

Kleine update:
Net ALPE (aggressive something something) en ASP (iets à la advanced slumbering, vind 't niet via google) uitgezet en lijkt beter.
Was daarnet iets vergeten: intel tat meet niet meer op regelmatige tijdstippen en de PC reboot soms spontaan, ook allemaal sinds 1901... Niet echt 'n schitterend stukje bios maw... Was stukken contenter met de vorige. Nuja, ik wacht wel op 'n volgende update

[ Voor 26% gewijzigd door Church of Noise op 26-02-2007 21:16 . Reden: extra info ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-04 13:23
ff reset naar fabriekinstellingen vd bios? kan helpen.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 15:06

Younes

Wie, Wat, Waar?

Heb je misschien externe apparaten via usb aangesloten? Ik heb bijna dezelfde config als dat van jou en ook mijn p5w geupdate naar 1901. Opstarten duurt naar mijn mening langer als bij 1601 en wanneer ik een usb apparaat aangesloten heb op de fronts van mijn kast, komt hij niet verder dan de post. Alle overige poorten werken wel oke...

...en waarom?

• datisgaaf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 22:28
Ik merk niet echt verschillen qua opstartsnelheid, maar er kwam vandeweek wel ineens een config disk bij!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06-2025
is dit erg want sta ongeveer op het punt deze mobo te bestellen :S???

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 20:37

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Maak je geen zorgen, met alle andere BIOS-versies was er geen prob en was ik dus uitermate tevreden over dit bord!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 15:06

Younes

Wie, Wat, Waar?

Tijgertje84 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:50:
is dit erg want sta ongeveer op het punt deze mobo te bestellen :S???
Zelfs een rolls royce heeft kuren :+

...en waarom?

• Tijgertje84
  • Laatst online: 04-06-2025
The_Alchemist schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:00:
[...]

is het gewenst deze bios update???
of kan ik dit ook gewoon standaard frabieksinstelling laten als ik hem binnen krijg??

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Verwijderd

maakt wat mij betreft niet uit heb em ook nog op fabriek staan en geen problemen (tot dusvere) klop nu heel hard op de onderzijde van mijn bureau enige waar ik problemen mee heb is mijn beeldkanon maar dat is een ander topic.

Verwijderd

Er zijn wel wat issues die met bios updates verholpen zijn.
Het feit dat 1 iemand vreemde kuren heeft na een bios update zou wel eens niet geheel representatief kunnen zijn. Maar als je flasht en de bios bevalt je niet dan flash je toch gewoon naar een andere versie? Ik zie het probleem niet hoor.

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde voor met men P5W DH Deluxe.

Tijdens het booten blijft die heel lang hangen als hij men hoeveelheid ram geheugen na kijkt.
Soms duurt het erg lang en reset ik gwn. Soms start die dan op normale snelheid op, maar meestal vertoont die dan weer dezelfde vreemde kuren.

Met de meegeleverde software om bios te flashen is het niet mogelijk om naar een lagere versie te flashen. Probleem is dat ik hier niet zoveel ervaring mee heb.

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
The_Alchemist schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:00:
[...]

Hehe zie je t al voor je?

Scanning for wheels and engines.
No wheels found. Press wheel 1 to continue :P

Maar idd prima mobo.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Razor op 02-03-2007 19:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:07:
Ik heb net hetzelfde voor met men P5W DH Deluxe.

Tijdens het booten blijft die heel lang hangen als hij men hoeveelheid ram geheugen na kijkt.
Soms duurt het erg lang en reset ik gwn. Soms start die dan op normale snelheid op, maar meestal vertoont die dan weer dezelfde vreemde kuren.

Met de meegeleverde software om bios te flashen is het niet mogelijk om naar een lagere versie te flashen. Probleem is dat ik hier niet zoveel ervaring mee heb.
Dat de p5w dh bij het booten heel lang over bepaalde stukken doet is bekend, hier zijn oplossingen voor mbt bios instellingen, gebruik de search. Of kijk in de betreffende threads op XS, maar dit is op got al heel wat keren aan de orde gekomen.
Flashen naar een lagere versie gaat mbv afudos (dostool), staat op de asus site, en werkt mbv een floppy!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mogelijke oplossingen voor het slow booten van de Asus P5W DH deluxe:
- check hoeveel USB apparaten er zijn aangesloten (probeer eens zonder USB app te booten)
- in de bios: van 8 USB naar 6 USB en op fullspeed zetten (ipv high speed)
- qfan power en chassis uitschakelen
- geluidskaart onboard uitschakelen

[ Voor 14% gewijzigd door silmaril8 op 03-03-2007 14:19 ]

Pagina: 1