Toon posts:

installatie problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Ik ben al drie dagen bezig met de installatie van Windows XP op een nieuwe pc. Ik heb de afgelopen dagen heel internet afgespeurd naar een oplossing, zo heb ik ook heel Tweakers binnenste buiten gekeerd, tot op heden zonder succes.

Mijn specs zijn:

ECS (Elitegroup) moederbord 760GX-m2 (v3.0)
Maxtor 80 GB Diamondmax 20 SATA harde schijf
256 MB geheugen

Verder standaard videokaart e.d. (dit is een tweede pc...)

Wat ik inmiddels heb ondernomen:

- drivers van mobo CD gehaald
- via F6 in XP setup ingeladen
- dan blijft XP hangen op:
* een ogenblik geduld....
* bezig met onderzoeken van schijf.... bla bla
* bezig met openen van setupp.ini (dit heb ik maar 1 keer gehad, deed een vreugde sprong toen ik uiteindelijk de gebruikersovereenkomst kreeg.... maar het ging weer niet goed)

Daarna heb ik een IDE schijf uit mijn andere pc gehaald, S-ATA ondersteuning uitgeschakeld op het mobo, de schijf ingericht via FDISK, XP setup weer starten en wederom bleef de setup hangen... Ik heb inmiddels de setup ook al laten draaien via de 6 opstartdiskettes voor XP. Daarnaast heb ik zowel XP Pro als Home geprobeerd...

Ik ben momenteel echt ten einde raad, ik heb veel vaker pc's voorzien van software en dat ging ook niet altijd zonder slag of stoot, maar na een uurtje ploeteren lukte het altijd. Behalve nu. Is er iemand die mij nog bruikbare tips kan geven?

Verwijderd

Het meest triviale heb je blijkbaar nog niet getest. Enkele uurtjes memtest...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm inderdaad, dat heb ik nog niet getest. Ik heb nog wel een 256 ram stickje liggen die ik er even in kan proppen. Denk je echt dat het daar aan kan liggen? I sure hope so. Ik ga even testen en laat t zo weten.

Verwijderd

Topicstarter
Green Velvet, ik ben je eeuwig dankbaar. Ik was er zelf niet opgekomen om het geheugen te vervangen... Je had gelijk! Andere geheugenmodule erin geprikt, setup laten lopen en hij pakt m meteen! Heel erg bedankt!