Toon posts:

LEDjes afschaffen...

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarom schaffen ze LEDjes die op pc-kasten en monitoren zitten niet gewoon af? Het is alleen maar irritant. Vooral die blauwe ledjes van tegenwoordig.
Bij de PC is het overbodig; want je hoort toch wel of ie aanstaat. Bij monitoren is het ook overbodig; want je ziet toch wel of ie aanstaat.

Bij m'n nieuwe Creative setje is de LED zo fel, niet normaal meer. Je hoeft geen lamp meer aan te zetten, das dan het voordeel.

Verwijderd

Eh ja en kunnen wij dat voor jou regelen :p De meeste ledjes kun je trouwens wel zelf vervangen zoals in je pc-kast :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoewel je tot op zekere hoogte gelijk hebt (ik vind een power mode indicatie wel handig, zeker in een lawaaierige ruimte) ontgaat me het doel van je topicstart me een beetje.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 08:16

paularts

Paulux !!!!!!

als je een schroeven draaier en een knip tang hebt kun je dat zelf makkelijk oplossen
en in je computer hoef je de ledjes niet aan te sluiten????

dus wat was nu je probleem

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

User error replace user.........

offtopic:
schop dit ff naar de HK btw...

[ Voor 40% gewijzigd door mace op 26-02-2007 19:31 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik vind het altijd wel handig, want ja als je PC uitstaat, maar je monitor staat nog aan dan kan je het dus niet zien! Idd vind ik velle lampjes wel iritant, maar wel handig.

Wat heeft dit topic trouwens te maken met Complete systemen & Laptops?

[ Voor 24% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 26-02-2007 19:32 ]

• mace

mace

Sapere Aude

SOEPSTENGEL13 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:31:
Ik vind het altijd wel handig, want ja als je PC uitstaat, maar je monitor staat nog aan dan kan je het dus niet zien! Idd vind ik velle felle lampjes wel iritant, maar wel handig.
ben je dyslectisch?
In dat geval excuses, maar anders is het zo'n stomme fout, daar stoor ik me aan tegenwoordig.

Verwijderd

dat is jouw mening :p de een vind het mooi en de ander dan weer niet. En als je een vaag beeldscherm probleem hebt bijvoorbeeld geen beel o.i.d kan je tog zien of ie aanstaat :p

Verwijderd

Mijn pc hoor je niet hoor als hij aan staat :)
En mijn auto ook niet, dus best wel nuttig die ledjes?

Verwijderd

Ik persoonlijk vind de ledjes in de fans zo vervelend(die krijg je zo vaak standaard bij een kast)... gelukkig zijn er (genoeg) goeie fans zonder ledjes! Verder vind ik windows(niet het OS, maar grote pleksiglas platen) in kasten zo vervelend. Maar goed, wat ga je er aan doen?!

edit:Over dat ductape. ik denk niet dat ducktape gaat werken als je het in/om je (led)fans doet... en voor je windows ook niet... ducktape is zoizo niet mooi om op je electronica te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 19:50 ]

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MaCe1337 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:33:
[...]

ben je dyslectisch?
In dat geval excuses, maar anders is het zo'n stomme fout, daar stoor ik me aan tegenwoordig.
Hetzelfde hiero :p Die LEDjes zijn idd wel irratant als ze veel te fel zijn, maar meestal is het wel handig, bv zoals SOEPSTENGEL13 al zei :P
Verder zijn teveel LEDjes natuurlijk niet zo handig.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:54
Tape erover ;)

maar inderdaad ledjes kunnen behoorlijk iritant zijn vooral als ze abnormaal fel zijn maar ik vervang ze dan meteen door een minder fel ledje (100 ingekocht :D) en er eventueel een schakelaar tussen (leve casemodding :P) maar ledjes zijn wel fijn voor bijv. tv's dan zie je teminste of ze uit of in standby staan... (onze tv laat het niet meer zien en dan weet je hoe het is zonder ledjes :))

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb daar een heel simpel antwoord op. "Nee".

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Dit is echt zo'n topic die hoort op fok!

• mace

mace

Sapere Aude

Afbeeldingslocatie: http://www.lewrockwell.com/thornton/duct-tape.jpg

Wil nog wel eens helpen..... :>

edit:
wimjongil schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:37:
[...]

Hetzelfde hiero :p Die LEDjes zijn idd wel irratant als ze veel te fel zijn, maar meestal is het wel handig, bv zoals SOEPSTENGEL13 al zei :P
Verder zijn teveel LEDjes natuurlijk niet zo handig.
Quote je me niet verkeerd? :?

[ Voor 69% gewijzigd door mace op 26-02-2007 19:38 ]

Verwijderd

Ik heb een uitstekende dimmer voor je ledjes hoor, in de vorm van een hamer! 8)7

Verwijderd

HD-ledje is handig, want dan kun je zien of er hardeschijf-activiteit is. Als je muziek hebt aanstaan hoor je dat niet. Then again, als dat MP3 is heb je sowieso hardeschijfactiviteit.

Powerled is ook handig. Vooral omdat je niet genoodzaakt bent zoveel fans te draaien dat je het wel kan horen. Je kunt bijvoorbeeld ook waterkoeling of een passieve koeling hebben. Bouwers van moederborden en computerkasten kunnen niet weten of jij dat wel of niet gaat hebben (alhoewel passieve koeling voor Pentium4 tamelijk onwaarschijnlijk is :+ ).

Netwerk-ledje is ook wel handig om te zien of je verbinding hebt.

Ledjes op m'n muis geven aan hoeveel accu er is. Niet noodzakelijk maar omdat ze niet fel zijn en wel hip zijn geïntergreerd wel stoer 8)

Het enige overbodige ledje is het _knipperende_ ledje op mijn bluetoothe dongle. Dat ding is feller dan een gemiddeld zwaailicht van een politieauto en compleet overbodig.

Andere overbodige ledjes zitten in mijn fans, maar dat is deels mijn eigen schuld, ik had ook kunnen wachten met het kopen van fannetjes totdat de fannertjes zonder leds weer binnen waren :)

edit:
ow verrek, dit is niet de HK :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:38:
HD-ledje is handig, want dan kun je zien of er hardeschijf-activiteit is. Als je muziek hebt aanstaan hoor je dat niet. Then again, als dat MP3 is heb je sowieso hardeschijfactiviteit.

Powerled is ook handig. Vooral omdat je niet genoodzaakt bent zoveel fans te draaien dat je het wel kan horen. Je kunt bijvoorbeeld ook waterkoeling of een passieve koeling hebben. Bouwers van moederborden en computerkasten kunnen niet weten of jij dat wel of niet gaat hebben (alhoewel passieve koeling voor Pentium4 tamelijk onwaarschijnlijk is :+ ).

Netwerk-ledje is ook wel handig om te zien of je verbinding hebt.

Ledjes op m'n muis geven aan hoeveel accu er is. Niet noodzakelijk maar omdat ze niet fel zijn en wel hip zijn geïntergreerd wel stoer 8)

Het enige overbodige ledje is het _knipperende_ ledje op mijn bluetoothe dongle. Dat ding is feller dan een gemiddeld zwaailicht van een politieauto en compleet overbodig.

Andere overbodige ledjes zitten in mijn fans, maar dat is deels mijn eigen schuld, ik had ook kunnen wachten met het kopen van fannetjes totdat de fannertjes zonder leds weer binnen waren :)
Het ledje van mijn Nokia N73 die de "standby modus" aangeeft.
Die is pas fel! Als ik lig te slapen, verlicht de hele slaapkamer om de 5 seconden :|

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Als je ze te fel vind, dan kun je 3 dingen doen. 1 Het betreffende apparaat uitlaten 2. ledje met een passer eruit pielen 3. Zwart stiffie pakken, ledje inkleuren. :+

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik vind ze juist fijn. Het liefst zou ik het net zo willen als op die Xserves van Apple hoe meer hoe beter. Ook op netwerk apparatuur vind ik ze fijn. Ik zie meteen hoe snel ze zijn en of ik een cross kabel nodig heb of niet. Op monitoren zijn ze misschien overbodig maar op mijn computer vind ik ze wel fijn. Zo kan ik zonder lenzen zien dat ie nog aanstaat :)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• mace

mace

Sapere Aude

Xadeon schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:43:
Als je ze te fel vind, dan kun je 3 dingen doen. 1 Het betreffende apparaat uitlaten 2. ledje met een passer eruit pielen 3. Zwart stiffie pakken, ledje inkleuren. :+
Passers, daar heb ik lang niks meer van gezien zeg.
Dus jij gaat nog naar de middelbare school? >:)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

MaCe1337 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:44:
[...]

Passers, daar heb ik lang niks meer van gezien zeg.
Dus jij gaat nog naar de middelbare school? >:)
Uhm ga jij niet meer naar school? :P

[ Voor 0% gewijzigd door Xadeon op 26-02-2007 19:48 . Reden: typo :X ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, plakband op je nieuwe 22" monitor :').

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:47:
Leuk, plakband op je nieuwe 22" monitor :').
Dan maak je het scherm open en sloop je de leds er uit. Daar ben je tweaker voor toch ?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Wat is het probleem. Een fatsoenlijke monitor heeft slechts een enkel ledje. En de leds in je pc behuizing hoef je niet aan te sluiten. Alleen even de juiste stekkertjes eruit trekken. Op netwerkapparatuur is het juist weer handig. Zo kan je in een oogopslag zien of je een 10/100/100 verbinding hebt, de verbinding verbroken is en of hij data zend of ontvangt. Ik ben het er wel mee eens dat ze akelig fel kunnen zijn maar zwarte tape doet wonderen :) De led blijft zichtbaar maar niet storend fel.

Verwijderd

et36s schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:53:
Wat is het probleem. Een fatsoenlijke monitor heeft slechts een enkel ledje. En de leds in je pc behuizing hoef je niet aan te sluiten. Alleen even de juiste stekkertjes eruit trekken. Op netwerkapparatuur is het juist weer handig. Zo kan je in een oogopslag zien of je een 10/100/100 verbinding hebt, de verbinding verbroken is en of hij data zend of ontvangt. Ik ben het er wel mee eens dat ze akelig fel kunnen zijn maar zwarte tape doet wonderen :) De led blijft zichtbaar maar niet storend fel.
Heb een nieuwe laptop aangeschaft, die achterlijke blauwe lichtjes geven hartstikke veel licht.. Als ik laptop aan wil houden en wil gaan slapen, zal ik idd die ledjes moeten 'blokkeren' door er iets voor/tegen te zetten 8)7 En geen manier om ze software matig uit te schakelen

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:39:
[...]

Het ledje van mijn Nokia N73 die de "standby modus" aangeeft.
Die is pas fel! Als ik lig te slapen, verlicht de hele slaapkamer om de 5 seconden :|
idd :| hier een nokia N80, zelfde verhaal, de HELE kamer verlicht, echt abnormaal... maarja, dan leg ik me mobiel maar op de kop op de bank ofzo :P

• mace

mace

Sapere Aude

Xadeon schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:46:
[...]

Uhm ga jij niet meer naar school? :P
Ik studeer, ja.
Maar passers gebruiken we niet meer nee :+

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Over het algemeen vind ik leds niet irritant. Die van m'n monitor geeft zo weinig licht dat het niet irritant is. Monitor staat overigens altijd aan. Waar ik me wel aan irriteer zijn de ledjes in mijn Zalman fancontroller. Die flikkeren en zijn ook nog een super fel! Moet ze er nog steeds een keertje uitslopen... of iig zorgen dat ze geen licht meer geven :P

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:49:
[...]

Dan maak je het scherm open en sloop je de leds er uit. Daar ben je tweaker voor toch ?
garantie

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik zie graag waar men pc staat in het donker. Als je dan zo een gloeiende koeler hebt en lichtgevende GTX met flashy waterkoeling dan zal je wel ander kraaien ;)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Priem + hamer + beetje spitzenfingergefuhl = opgelost. :)

Boeiend, dan zet je het toch uit/er iets voor/sluit je ze niet aan. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 11:37
Vroeger was de techniek van het ledje nog niet zover dat ze zoveel licht konden uitstralen.
Vroeger kon een mobiele telefoon (als hij al bestond) geen foto's nemen of muziek luisteren... Daar hoor ik weer geen geklaag over als het al geklaag is is het vaak zwakjes..

Maar sommige ledjes zijn effe te vel. Matte plakband helpt veel.

• mace

mace

Sapere Aude

Cave_Boy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:00:
Maar sommige ledjes zijn effe te vel fel. Matte plakband helpt veel.
Sorry, ik kan het niet laten :X

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Loos topic > slotje jeeej.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.