Toon posts:

Verschil 1CCD / 3CCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds kort een 3CCD videocamera en ik wilde jullie nou eens het verschil laten zien tussen de CCD's... ik heb 2 foto's gemaakt in de achtertuin op dezelfde plek...

Sony cybershot fotocamera, 3.2 megapixel, 1CCD
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwagtmans/1CCD.JPG

Panasonic Gs320 videocamera, 3.1 megapixel, 3CCD
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwagtmans//3CCD.JPG

Verschil? Mwah... 8)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tja, niet alleen 1-3CCD natuurlijk, allebei op de "auto"-stand? Dan is de tweede camera iig duidelijk beter in het instellen van de witbalans, en heeft wellicht ook een wat lichtgevoeligere lens.
(ergo, er zijn natuurlijk meerdere factoren die meeslepen).

Trouwens, dit past beter in het Fotografie forum denk ik, hoewel ik net zie dat de tweede camera een videocamera betreft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2007 18:47 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit zegt me eerlijk gezegt niet veel, zeker niet met dergelijke kleine plaatjes, en zeker niet als de cam niet goed in ingesteld. Lijkt zo meer op een marketing sprookje dan op wat anders ;)

Verder vergelijk je nu 3x800K pixels (dat zijn er slechts 2.4 miljoen ;) ) met 3.2MPixels die een RGB door elkaar hebben lopen. Aangezien altijd een van de 3 kleuren meer aanwezig is in de pixels (omdat het oog daar gevoeliger voor is, is dat net zo goed 800Kpixels per kleur. Exact hetzelfde dus :P

Waar dit thuis hoort is een beetje lastig, omdat het toch om een videocam gaat laat ik hem voorlopig hier ;)

[ Voor 54% gewijzigd door voodooless op 26-02-2007 19:42 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:03
Ik zou liever even beide foto's op volledige grootte willen zien.

[ Voor 77% gewijzigd door Marco op 27-02-2007 11:38 ]

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
En dan nu een stukje video. Fotostand is namelijk iets heel anders dan videostand bij videocamera's.