Toon posts:

"Out of Range"

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige vidkaart (Radeon9800 Pro, 128mb) ging helaas kapot, dus heb ik een nieuwe gehaald.
Omdat mijn pc niet zo nieuw meer is, heb ik voor een ongv. vergelijkbare kaart gekozen:

Ati X1300 256mb

Hij leek het opzich perfect te doen, totdat mijn broertjes weer verder gingen met gamen...

Na een tijdje spelen valt het beeldscherm uit en krijgen we de boodschap: Out of range
(dat de resolutie niet goed is).
Dit gebeurt soms helemaal niet (uren spelen en geen problemen), en soms na een minuut al.

Als ik zo'n melding krijg (OUt of range), gebueren er 2 dingen vervolgens:
- PC loopt helemaal vast (niets werkt meer.., moet resetten)
- Na message (2-3 sec) komt het beeld weer terug en gaat het spel verder.

Nou zit de vidkaart er goed in etc (goed gecontroleerd) en zit ik met de vraag:

Hoe komt dit?
Wat kan ik hieraan doen?

Hope you guys can help me out here...

- Btw, ik heb de nieuweste catalyst drivers
- mijn gegevens:
Amd 3000+
512 MB geheugen
Asus A7v600 (bios 1008)
vidkaart is dus: Ati x1300 256mb passiv cooling

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:27:
Mijn vorige vidkaart (Radeon9800 Pro, 128mb) ging helaas kapot, dus heb ik een nieuwe gehaald.
Omdat mijn pc niet zo nieuw meer is, heb ik voor een ongv. vergelijkbare kaart gekozen:

Ati X1300 256mb

Hij leek het opzich perfect te doen, totdat mijn broertjes weer verder gingen met gamen...

Na een tijdje spelen valt het beeldscherm uit en krijgen we de boodschap: Out of range
(dat de resolutie niet goed is).
Dit gebeurt soms helemaal niet (uren spelen en geen problemen), en soms na een minuut al.

Als ik zo'n melding krijg (OUt of range), gebueren er 2 dingen vervolgens:
- PC loopt helemaal vast (niets werkt meer.., moet resetten)
- Na message (2-3 sec) komt het beeld weer terug en gaat het spel verder.

Nou zit de vidkaart er goed in etc (goed gecontroleerd) en zit ik met de vraag:

Hoe komt dit?
Wat kan ik hieraan doen?

Hope you guys can help me out here...

- Btw, ik heb de nieuweste catalyst drivers
- mijn gegevens:
Amd 3000+
512 MB geheugen
Asus A7v600 (bios 1008)
vidkaart is dus: Ati x1300 256mb passiv cooling
welk beeldscherm heb je, met welke specificaties? wat voor resolutie & refresh draai je? wat voor aansluiting gebruik je voor je monitor?

Dat zijn eerder dingen die hier aan de orde zijn denk ik dan de al geposte specs.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 20:48

switchboy

-ruimte te huur-

Hoe warm is alles? Is de kabel breukvrij? Verse install windows na videokaart wissel?

[ Voor 65% gewijzigd door switchboy op 26-02-2007 18:44 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Topicstarter
welk beeldscherm heb je, met welke specificaties? wat voor resolutie & refresh draai je? wat voor aansluiting gebruik je voor je monitor?

Het is een wat oudere monitor:
-IBM C72 0182-02N
-Refresh heb ik op 60hz staan (hij kan tot 69Hz)
-Max Resolutie: 1280x1024. Ik heb de res ook hierop staan
- Aansluiting: Normale monitor kabel (?) 15-pin D-sub connector

Hoe warm is alles? Is de kabel breukvrij? Verse install windows na videokaart wissel?
- Niets is te oververhit ofzo. De vidkaart wordt warm, maar gewoon normaal warm.

> GEEN verse install van windows! <
Ik heb dit 2 weken terug gedaan, en dit keer nog niet uitgeprobeerd...
Zal het echt hieraan kunnen liggen?
Voor ik deze nieuwe kaart erin gooide heb ik eerst de drivers van de oude kaart & alle tools etc verwijdert/uninstalld
(maar misschien omdat die ook Ati was, en dus catalyst gebruikte...)

Nogmaals:
De videokaart doet het normaal gesproken perfect. Maar als ik ga gamen, dan gaat het fout.
BIjv, bij World of Warcraft: Het speelt soms zonder problemen. En soms, na half uur (of gewoon
na onbepaalde tijd) krijg ik opeens melding: OUT OF RANGE. Na een paar sec komt
het beeld weer terug en kan ik verder.

BIj andere spellen gebeurt het zelfs eerder, na 10 min ofzo krijg je standaard die melding. SOms
kan je dan nog door en soms loopt het helemaal vast. Dat zijn dan iets zwaardere spellen...

De vorige videokaart (Radeon 9800PRO 128mb) had dus geen problemen met dit alles, althans geen problemen met resoluties/Out Of Range.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zie de laatste tijd veel problemen met ATI kaarten.
Een klant van me op mijn werk blijft ook vreemde klachten houden met zijn Club3D X1600Pro AGP.
Bij hem gaat soms zomaar opeens het beeld op zwart en vaak blijft na een 1,5 - 2 uur de PC vasthangen wanneer een DVD word afgespeeld.
Met zijn oude (en inmiddels defecte) Geforce FX5800 had hij dit totaal niet.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Veel problemen met Ati? Als ik dat eerder had geweten...

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 11:37

henwy

Meh

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:26:
ATi heeft absoluut niet minder problemen als Nvidia, Nvidia is alleen vaak iets gebruiksvriendelijker.

Ook werken de drivers van beide merken absoluut niet samen. Google eens naar het programmatje DriverCleaner. Dit helpt iig beter dan Uninstall (lees goed de readme).

Sorry voor het offtopic gaan, ontopic.. Het spijt me, kan echt geen oplossing bedenken :( Voeding misschien?

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 06:50

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik had dit probleem ook vele jaren geleden met een on board grafische chip (intel geval).
Out of range melding met de laatst geregistreerde refresh rate van 169Hz. Scherm kon maar 85Hz aan op 1024*768 .
Was onder winME.

Ik heb lang gezocht maar nooit de oplossing van het probleem kunnen vinden, het was wel steeds in spellen dat het zich voordeed. Ik geloof ook dat het met de installatie van winXP opgelost was, maar dat weet ik niet zeker meer.

Mijn beste gok is dat het iets met drivers te maken heeft.

Verwijderd

Zet je resolutie is op 1024x768 en zet je refreshrate op minimaal 72, laat dan je pc eens brommen en laat ons dan het resultaat weten. Ik heb het zelfde geprobeerd en bij mij, hoe vreemd het ook mag klinken, lag het aan dat ik nog geen flash had geinstalleerd.. Met Guildwars hing ie om de zoveel tijd, kon ik of resetten of hij kwam nog terug na x seconden. Na flash installatie omdat ik iets op video.google wou kijken.. deed men GW het opeens weer, zonder dat ik iets anders had veranderd aan mijn software of setup..

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Grappig dat je praat over 72 Hz en Flash.
Doet me toevallig terug denken aan een probleem op mijn oude pc, waar ik ooit een Flash game wilde spelen en deze continu zwart beeld gaf met af en toe wat knipperen.
Toen ik echter koos voor 70 ipv 72 Hz was dit probleem voorbij. Sindsdien mijd ik de 72 Hz liever. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:03:
Zet je resolutie is op 1024x768 en zet je refreshrate op minimaal 72, laat dan je pc eens brommen en laat ons dan het resultaat weten.
Gedaan... resultaat:
Na nieteens 2 min: Out of range...
Daarna nog wat keren gebeurd, en steeds, na aantal min Out of Range...

Ook nieuwste Flash player op pc gezet...
En helaas... Still Out of Range

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:26:
Nee hoor, Ati heeft niet meer problemen als ieder ander merk, je hebt alleen toevallig met dit probleem te maken.

Het probleem heeft met warmte te maken, niet alle fabrikanten zorgen ervoor dat de juiste chips voldoende koeling krijgen op de kaart. Hierdoor krijg je de problemen die je beschrijft.

Overigens is dat niets nieuws, mijn oude Club 3D 9700 Pro had er ook last van.

Zie bijvoorbeeld dit topic: ATI x1950 Pro - crash topic

Daar staat wellicht ook een oplossing in voor jouw probleem.
Pagina: 1