Toon posts:

[Vista] Vista 64bit wilt niet instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik had van mijn collega een dvdtje gekregen waarop Vista 64bit staat. Als ik hem probeer te instalaren vanuit windows krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2081/naamlooszd3.jpg

Ik beschik wel over een 64 bit processor (Pentium D 935), moederbord die 64bit proc. ondersteund.

Ik had gekeken of ik hem kon booten maar hij is niet bootable. Iemand nog andere ideeën?

Bvb!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
vista 64 kan geloof ik alleen maar in een ander 64bits os geinstalleerd worden. Dus toch maar een "echte" gebruiken die bootable is :)

specs

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt NIET upgraden van een 32bits Windows XP naar een 64bits Windows Vista.

Wat wel kan:

Windows XP 32bits ----> Windows Vista 32bits.
Windows XP 64bits ----> Windows Vista 64bits.

Als de DVD niet bootable is, dan heb je een illegale versie te pakken, of een slechte kopie gemaakt van het orgineel. Zelfs de ISO's die je van MSDN/MSDNAA download zijn na branden direct bootable.

Als je momenteel draait met een Windows XP 32bits, dan zul je vanaf een orginele (of fatsoenlijke kopie van een orgineel) DVD moeten booten, en vanaf daar de setup uitvoeren. Dit kan op een bestaande drive, (alle oude Windows spullen worden dan verhuisd naar Windows.OLD), maar het is zeker aan te raden om bij 64bits meteen een verse installatie te doen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik