Toon posts:

usb verlengen (over utp)

Pagina: 1
Acties:
  • 776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag beneden in de huiskamer naar beelden en geluid van de server kunnen kijken (al mijn films)

nou wou ik een goede coax kabel leggen van de server (tv-out naar de tv) 20 meter ong dit heb ik geprobeerd en werkt feiloos.

nu heb ik ook geluid nodig en ik moet het kunnen bedienen (afstandbediening)

ik heb het volgende apparaat gevonden op internet

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/9000_9999/9800/9820/9824/982414_LB_00_FB.EPS.jpg

of zoek even naar bestelnummer 982414 op www.conrad.nl

hiermee kan ik usb via utp verlengen tot 45 meter, (meer dan genoeg dus) dit heb ik besteld om de afstandbediening te kunnen verlengen.

alleen nu dacht ik als ik nu een usb-hub erop aansluit en er dan een usb geluidskaart in doe dan scheelt het weer een kabel trekken plus dat ik gelijk 5.1 geluid beneden heb :) is dit mogelijk

of wordt de bandbreedte dan overschreden (16mbit) dus geen usb 2.0

mvg

Ruben Cazemier

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 18:22 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
1. Heb nog geen usb geluidskaarten gezien die 5.1 zijn.
2. Het is inderdaad 'maar' usb 1.0, weet niet of dat uberhaupt snel zat is voor 5.1
3. Die dingen werken transparant, maar weet niet of ze usb hubs zijn vinden, je moet zoiezo een powered hebben, want door dat ding kan je al max ~100mA erop hangen ipv 500mA.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SA007 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:57:
1. Heb nog geen usb geluidskaarten gezien die 5.1 zijn.
2. Het is inderdaad 'maar' usb 1.0, weet niet of dat uberhaupt snel zat is voor 5.1
3. Die dingen werken transparant, maar weet niet of ze usb hubs zijn vinden, je moet zoiezo een powered hebben, want door dat ding kan je al max ~100mA erop hangen ipv 500mA.
Heb hier een audigy 2 NX op mijn bureau staan ;) is usb en is zelfs 7.1 :9

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Blij om te zien dat er nog tweakers zijn die zweren bij kabels _/-\o_ !

Heb geen ervaring met dit soort projecten. Maar, ik denk dat een afstandbediening weinig USB-bandbreedte verbruikt. Je zal dus de volle bandbreedte over hebben voor het geluid, en dat is wel het proberen waard denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
link

zo even snel een voorbeeldje

zijn er dus genoeg

heeft dat usb 2.0 er niet mee te maken dat je bijv kunt opnemen en afspelen tegelijk ?

ik heb even een simpel rekensommetje gemaakt, weet niet of het ergens op slaat maar goed
we gaan uit van een cd (dus real audio) dat is 80 min op 700 mb voor 2 kanalen

700/80=8.75/60=0.15 mb per seconde
0.15/2=0.07mb per kanaal per seconde
0.07*5=0.36mb per seconde voor 5 kanalen
0,36*1.2=0.43mbit per seconde in cd kwaliteit

dan zou het dus gemakkelijk kunnen over 12 mbit er zitten natuurlijk andere factoren in maar goed een indicatie :)

die ir transmitter hoef je denk ik weinig rekening mee te houden want dat lijkt me heel weinig bandbreedte kosten

heeft er iemand ervaring mee met 5.1 geluid over usb 1.1

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:02:
Blij om te zien dat er nog tweakers zijn die zweren bij kabels _/-\o_ !

Heb geen ervaring met dit soort projecten. Maar, ik denk dat een afstandbediening weinig USB-bandbreedte verbruikt. Je zal dus de volle bandbreedte over hebben voor het geluid, en dat is wel het proberen waard denk ik.
inderdaad ik zweer bij kabels :P

Maar ik moet toegeven dat ik het draadloos heb geprobeerd. maar dat is dus zacht gezegd bagger.
mijn raad dus: Mensen laat je niet lekker maken door fabrikanten van draadloze kastjes die beloven beeld + geluid + Ir door heel het huis heen te verzenden. ik heb het geprobeerd door 1 betonnen muur en een houten deur en het geluid is echt gewoon niet goed te krijgen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Nah, je moet rekenen op uncompressed auto, pcm dus.

Uit de datasheet van je conrad ding:
However, the data transfer speed is limited to USB1.1 (max. approx. 12 Mbit,
effectively approx. 1 Mbyte/s).
Dat komt dus over het algemeen neer op 48000(sample) * 16 (bit per sample) = 0.768 Mbit per sec, dat over 6 kanalen (5.1) = 0.58Mbyte/s

Weet niet hoe stabiel dat is, maar je lijn is dus met 5.1 al 58% vol, weet niet wat daarvan overblijft voor je afstandsbediening, maar het is dus mogelijk dat je geluid gaat haperen als je een afstandsbediening gebruikt.

En dan houd ik nog geen rekening met protocol overhead en schakelen tussen heen/terug.

[ Voor 7% gewijzigd door SA007 op 26-02-2007 23:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:12:
700/80=8.75/60=0.15 mb per seconde
0.15/2=0.07mb per kanaal per seconde
0.07*5=0.36mb per seconde voor 5 kanalen
0,36*1.2=0.43mbit per seconde in cd kwaliteit
0.43 Mbyte/s

Verder gaat op een 80 min. een pak meer dan 700 MB aan PCM geluid (audio cd heeft minder foutcorrectie dan data cd, dus passen meer gegevens op). Berekening van SA007 komt in de buurt denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
beetje haperen alleen als ik de ab gebruik is denk niet zon probleemm, heb nu een 5.1 kaart gevonden die voor usb 2.0 en 1.1 geschikt is. ik ga het dus gewoon proberen, vanavond even naar de mediamarkt kijken of er wat te vinden is.

ik houd jullie op de hoogte

mvg
Pagina: 1