[W2K3]Mapomleiding

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik maak in mijn domein gebruik van mapomleiding zodat de persoonlijke documenten van de clients allemaal mooi op de server bewaard worden, nu heb ik de mapomleiding zo ingesteld dat hij onder de map "documenten" [dewelke zich op de C:\ schijf bevind] voor elke user een persoonllijke map moet aanmaken..

Wanneer de clients zich aanmelden op het domein worden de persoonlijke documenten mooi van de server geladen dus dat gaat op zich goed..

Het probleem zit hem echter in mijn laptop, deze zit om redenen niet in het domein, maar toch zou ik ook graag op deze machine aan de "server documenten" kunnen, ik heb mijn map daarvoor gedeeld maar als ik deze dan open dan krijg ik hiertoe geen toegang..

Wanneer ik dan achter mijn server ga zitten en probeer hier in de map te geraken dan moet ik jammer genoeg ook vaststellen dat ik als administrator ook niet in deze map inkan..

Hoe kan ik alsnog toegang krijgen tot mijn persoonlijke map op de server ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De NTFS en de share rechten goed zetten? Zie de Windows Clients - Howto's and Guides, bij de gegeven info kan ik niet zien dat dat niet genoeg zou zijn :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bibawa
ik kan dus ook nergens machtigingen aanpassen, zelfs niet als administrator en dat is nu net het rare aan het verhaal...

De mappen zijn zelf door de AD aangemaakt en ik veronderstel dat hij ze hier of daar echt persoonlijk koppelt aan de domeingebruiker..

De rootmap zelf heeft wel alle lees en schrijfrechten gekregen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De makkelijkste manier: op de standalone laptop en in de AD een user aanmaken en deze met identieke passwords. Die gebruiken om in te loggen en de share zo mappen. Anders zou het toch het makkelijkste zijn om de laptop in het domein te hangen.
Sowieso is het wel nuttig om te weten wel os je op de laptop gebruikt. Vul via start > run > control keymgr.dll de juiste credentials in voor die share (SERVER01\usernaam, als het een DC is DOMAIN\usernaam).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bibawa
Ook dit werkt niet :s

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
ownership nemen op die map (als admin uiteraard), en dan de rechten aanpassen

[ Voor 16% gewijzigd door Brecht Laitem op 27-02-2007 17:12 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Zoals hier boven al gemeld werd je zelf eigenaar maken van de map, en daarna rechten aan de Administrator user geven zodat je erin kan. Alleen eigenaar zijn is niet voldoende.

Afbeeldingslocatie: http://www.schoonepc.nl/i/nws/eigenaarworden.gif
Met een administratoraccount alsnog de rechten toewijzen
Gelukkig kan met een administratoraccount toch weer toegang tot deze ontoegankelijke bestandsmappen worden verkregen: klik met rechts op de betreffende map en kies voor Eigenschappen, tabblad Beveiliging, knop Geavanceerd, tabblad Eigenaar. Door hier de eigenaar Administrators te selecteren en de optie Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen te activeren, krijgen alle accounts met administratorrechten toegang tot deze map.
http://www.schoonepc.nl/n...toraccount_encryptie.html

[ Voor 65% gewijzigd door GrooV op 28-02-2007 23:15 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

GrooV schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:14:
Zoals hier boven al gemeld werd je zelf eigenaar maken van de map, en daarna rechten aan de Administrator user geven zodat je erin kan. Alleen eigenaar zijn is niet voldoende.

[afbeelding]

[...]

http://www.schoonepc.nl/n...toraccount_encryptie.html
Hoe er WEL rekening mee als je diskqouta's gebruikt dat het betekend als je eigenaar word van de bestanden/mappen de quota voor jou gaat gelden.

stel.. gebr. A heeft 150MB aan bestanden in z'n documenten. Je word hiervan eigenaar dan heeft gebr. A er weer 150MB "erbij".

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
nIghtorius schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:50:
[...]

Hoe er WEL rekening mee als je diskqouta's gebruikt dat het betekend als je eigenaar word van de bestanden/mappen de quota voor jou gaat gelden.

stel.. gebr. A heeft 150MB aan bestanden in z'n documenten. Je word hiervan eigenaar dan heeft gebr. A er weer 150MB "erbij".
Volgens mij geldt er toch geen quota voor Administrators :)
Pagina: 1