Toon posts:

DSL-router op ethernet netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een ADSL router via zijn wan poort hier op het ethernet netwerk hangen. Via de instellingen van de router kan ik de wan poort op type ethernet zetten. Maar de aansluiting is een rj11 stekker.

Weet iemand of dit mogelijk is? En zo ja wat dan de pinout is van de rj11 naar rj45 kabel?

Op het internet wel aardig wat gevonden. Ook dat je een rj11 stekker gewoon in de rj45 connectie kan stoppen maar helaas dit werkt dus niet. Maar niets over DSL-routers op rj45 netwerk. Ik zal toch niet de eerste zijn die zich dit afvraagt?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat wil je in hemelsnaam met die DSL router doen?
Waarom wil je die op het ethernet netwerk hangen?

Wat voor functie moet het ding krijgen?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ja dat werkt inderdaad wel als je er een DSLAM tussen zet ;) Dat is de apparatuur die het internetverkeer vanuit de telefooncentrale moduleert op het koperen telefoondraadje.

Nee dus, bovenstaande antwoord is ironisch bedoeld. Op de dsl poort van een adsl router kun je echt geen ethernet aansluiten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toch leuk dat je ons verteld wat voor modem het is
stel dat er iets mogelijk is is het onmogelijk voor ons om wat terug te vinden

niet dat ik de kans groot acht, maar gun jezelf dat we op z'n minst kunnen helpen

Iperf