Western Digital Raptor WD360GD Start erg sloom op.

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Hallo,

Ik heb nu al ongeveer een jaar mijn pc. Best een snel ding als je naar de specs kijkt. Nu is het dus zo dat ik al vanaf het begin dat ik mijn pc heb hij windows start dan 2 min lang niks meer doet en dan opeens (heel traag) het desktop tevoorschijn tovert. Dit lijkt mij niet echt goed en zeker niet voor zon Raptor. Het is vooral de laaste 2 dagen heel erg. Vroeger als die dan bleef hangen in het Welkom scherm zeg maar en als ik dan op enter drukte ging die weer verder. Wat zou dit kunnen zijn? Verkeerde bios/windows instelling??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pffff dat kan alles zijn. Ga eens testen en scannen? (virus,spyware, WD tooltje, etc) Dan kunnen het natuurlijk nog drivers of andere software zijn die de boel vertragen, etcetc..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
maratropa schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:26:
Pffff dat kan alles zijn. Ga eens testen en scannen? (virus,spyware, WD tooltje, etc) Dan kunnen het natuurlijk nog drivers of andere software zijn die de boel vertragen, etcetc..
Niemand zegt inderdaad dat het 100% zeker aan je HDD ligt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
SyS_ErroR schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:32:
[...]

Niemand zegt inderdaad dat het 100% zeker aan je HDD ligt.. :)
Klopt maar als ik windows opnieuw installeer (ook al vaak gedaan) helpt dit ook helemaal niks :'( en defragmenteren ook al niet. Wat zou ik dan nog kunnen doen inplaats van scannen op spyware enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je heel toevallig een drive mapping naar een map op het netwerk? Of een snelkoppeling naar een map op het netwerk?

Dit kan het opstarten ook vertragen omdat Windows dan gaat kijken of die mappen nog bestaan en dit gaat ook niet altijd even snel (had ik met een Linksys NSLU2 last van).

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

heb dit ook al een keer gehad met een WD360.
Bleek een combinatie te zijn van de drivers die ik gebruikte.
Dus misschien zit daar nog een kleine issue in ...
En met Bootvis effe kijken welke processen hij op hangt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Snoll3bulk schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:17:
[...]

Klopt maar als ik windows opnieuw installeer (ook al vaak gedaan) helpt dit ook helemaal niks :'( en defragmenteren ook al niet. Wat zou ik dan nog kunnen doen inplaats van scannen op spyware enz?
Maar bij die install installeer je wel steeds dezelfde programmas & dezelfde hardware.. Als het dus een bug in een driver oid is, ben je dus keer op keer de pineut.

Ik zou er vanuit gaan dat als je geen SMART error's krijgt & je hd-tach benchmark gewoon in orde zijn, de schijf zelf in prima staat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
SyS_ErroR schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:06:
[...]

Maar bij die install installeer je wel steeds dezelfde programmas & dezelfde hardware.. Als het dus een bug in een driver oid is, ben je dus keer op keer de pineut.

Ik zou er vanuit gaan dat als je geen SMART error's krijgt & je hd-tach benchmark gewoon in orde zijn, de schijf zelf in prima staat is..
Weet nu eindelijk wat het probleem is. Kwam ik vanochtend achter. Ik heb van die netwerkverbdingen aangemaakt bij Deze computer de gedeelde schijven van de pc van me ouders + het media center. Als die pc's dus uit staan probeert de mijn PC eerst die verbdingen te herstellen maar als dat niet gaat omdat die pc's uit staan duurt het opstarten dus een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb dit ook al vele malen gehad en het is iets random wat na de ene install van windows voorkomt en de andere keer niet. Een reinstall heeft altijd geholpen in dit geval. Aangezien jij aangeeft dat je dit al gedaan hebt zou ik het wellicht zoeken bij de drivers voor de sata controller.
Pagina: 1