Toon posts:

[windows / office 2003] GPO disable password protection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Veel gebruikers op ons netwerk zetten een paswoord op hun word / excel bestanden om te verhinderen dat iemand anders deze zou kunnn lezen.

Probleem is als die persoon vertrekt, niemand weet het paswoord => miserie.

We hebben nu een nieuwe directory structuur opgesteld en iedereen kan zijn documenten op een plaats zetten waar de toegang beperkt is, zodanig dat een paswoord beveiliging eigenlijk niet meer nodig is.

Via group policies zou ik nu graag verhinderen dat gebruikers hun word of excel bestand kunnen beveiligen met een paswoord. Dit vind ik echter niet zo direct terug. Er is veel in te stellen behalve dit dunkt me.

Iemand die weet als, en vooral hoe dit mogelijk is ?

Thx

Gijs.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Ik denk dat als deze opties niet in de office adm template verwerkt zit je een handmatige adm template moet bouwen. Maar zoeken op google leverd schijnbaar ook veel op.

http://support.microsoft.com/kb/309312
Google querie

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 15:23

StarWing

Huh ?!?

Ik heb hier een tijdje geleden ook achter op zoek geweest, helaas niets kunnen vinden.
Er zijn 2 manieren om een pw te setten, echter kan je mbv de standaard W2003 office adm.template maar 1 ervan blokkeren.

Indien je een oplossing hebt hoor ik het ook graag !

[Excel / Word 2003] Disable password

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, bedankt voor de gedeeltelijke oplossing in ieder geval. Ik ga deze alvast toepassen, maar als iemand weet hoe het volledig verhinderd kan worden...