beeldscherm aspect ratio 4/3 of 16/9

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner66
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04-2023
Hallo allemaal
Ik ben hier nieuw en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb een paar dagen geleden een dvd recorder aangeschaft van LG (RH188HS) .Nu heb ik heb een probleem met het beeldformaat via dvd recorder LG RH188HS. Mijn televisie is een LG RE/RL-28FZ10PX breedbeeld, met een knop op de afstandbediening (ARC)om het beeldformaat te wijzigen. Als ik een zender opzet met volledig beeld (ARC knop op auto)en ik bezie diezelfde zender via mijn dvd recorder dan heb ik maar een klein beeldje (boven,onder, links en rechts zwart). De dvd recorder staat ingesteld met beeldformaat 16/9 maar ook op 4/3 heb ik hetzelfde effect. Het probleem is dus eigenlijk dat als ik een film opneem ik ook maar dat kleine beeldje te zien krijg. Mijn vraag is nu, wat doe ik fout en wat kan ik eraan verhelpen. De dvd recorder is aangesloten via een scart cable op AV1.

Alvast bedankt Werner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het signaal wat je DVD speler opneemt van TV is een 4:3 signaal met zwarte balken onder en boven. Als je DVD recorder dat opneemt, neemt-ie dus gewoon een 4:3 signaal op. Hij stuurt dat ook als 4:3 naar de TV, dat resulteert in zwarte balken links en rechts (want 4:3) en boven en onder (want 16:9 uitzending in een 4:3 kader).

Je kan dus het beste inzoomen met je TV denk ik.

Je DVD recorder op 16:9 zetten heeft volgens mij vooral gevolgen voor het afspelen van DVD films. De ondertitels worden dan op de juiste plek neergezet :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner66
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04-2023
Als ik rechtstreeks op mijn TV op VTM een breedbeeldfilm bezie (volledig scherm zonder zwarte balken) dan zou ik veronderstellen dat ik die film via de tuner van mijn dvd recorder ook volledig te zien krijg zonder zwarte balken en dat is niet het geval. Bij LG zelf zeggen ze dat ik mijn recorder terug moet binnendoen voor reparatie maar volgens mij kan er toch niks aan zijn,hij is nieuw uit de doos. Er moet volgens mij iets mis zijn met de instellingen.