Toon posts:

Outlook express mag een e-mail naar andere sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1 systeem met 2 windows 2000 installaties
Eerste installatie kan e-mail ontvangen en verzenden
Tweede installatie kan e-mail ontvangen maar kan geen e-mail naar andere sturen. Een test mail met een cc naar de eigen pc block de e-mail naar het andere adres en het cc komt netjes in het postvak IN terecht. NVC gedeïnstaleerd, nadat het uitzetten van de internet protectie ook niets opleverde met het gelijke resultaat. Ik kan geen Firewall vinden. Ik heb de Internet opties, beveiliging alles in de standaard instellingen terug gezet en gekontroleerd wat daar geblokkeerd is maar dat geeft geen verbetering.
---foutmelding tekst---------------
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is info@t-prog.nl. Onderwerp 'test4', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 relaying mail to t-prog.nl is not allowed', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
-------------------------------------------
Chello zegt dat het niet bij hun zit en dat wordt bevestigd doordat de andere installatie die wel naar iedereen kan versturen en ontvangen. Aangezien ik wel kan ontvangen en naar het eigen e-mail adres kan versturen zijn er geen fouten in de account gegevens. Ik heb veschillende mailtjes geprobeerd met verschillende beveiliging maar niets help. Het account weggegooid en opnieuw aangemaakt, hetzelfde verhaal. Hitman pro is gedraaid, geen verandering.
Enkele uren zoeken op internet gaf ook geen helpend antwoord.
Het zal vast wel weer iets stoms zijn maar!
Weet iemand een oplossing of een manier of programma dat een trace binnen een systeem kan uitvoeren zodat ik kan achter halen welk programma verantwoordelijk is voor de weigering van de server request.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De reactie is toch vrij duidelijk; het ligt zo te zien niet aan jouw software maar aan de kant van de mailserver:
550 relaying mail to t-prog.nl is not allowed
Aan je nickname te zien ben jij dat ook zelf; dus ik stel voor dat je contact opneemt met de persoon die voor jou je emailserver beheert :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Je zou gelijk kunnen hebben als we het ook niet met andere adressen hadden geprobeerd.
We hebben meerdere adressen uit z'n adressenboek geprobeerd en de andere partitie verstuurd er wel prima mailtjes naar.