Toon posts:

Versterker inruilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
eey mensen.

Ik ben bezig een home cinema setup te realiseren op mijn kamer.
Als eerste stap heb ik 2 Klipsch F2 zuilen gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://bilder.preissuchmaschine.de/prodfoto/klipschsynergyf2.jpg

Ik heb bij correct gezocht naar een betaalbare home cinema receiver. Op advies van de koper heb ik toen een Marantz SR3001 gekocht voor 279 euro. Volgens de verkoper leverde hij 7x70 watt (en volgens het briefje bij correct)

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/FEAFCD941C8B709FC125723500455FB0.jpg

na lang twijfelen heb ik hem gekocht omdat ik 70 watt per kanaal net genoeg vind voor mijn zuilen. Ook met het oog op toekomstige uitbreidingen.

Bij thuiskomst verpakkingen en alles eraf gescheurd en aangezet. Tot mijn grote schrik stond in de handleiding 7x60 watt. Receivers met dit soort vermogen is volgens mij meer geschikt voor kleine speakertjes , zoals kef eitjes.

Mijn vragen zijn:

1. Heb ik ondanks de kapotte verpakking het recht om het om te ruilen omdat de verkoper mij verkeerd heeft voorgelicht?

2. Heeft het zin hem om te ruilen, of is 7x 60 watt genoeg voor 2 zuilen + kleinere surround speakers?

Alvast bedankt :) :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 16:11 ]

Verwijderd

Het verschil tussen 60W en 70W is amper hoorbaar dus waar maak je je druk over.

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Beste Qinq, 70 of 60 watt is niet zo'n groot verschil. In decibellen bijna niks. Vermogen is bij dit soort versterkers altijd een beetje linke zaak. 7 kanalen maal 70 watt is 490 watt. Bij een rendement van 50% (zeer optimistisch !) moet het ding dan bij vollast bijna 1000 watt uit het stopcontact trekken. Maar dit terzijde. Lekker uitproberen en ervan genieten dus !

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:05
Als je verkeerd bent voorgelicht kan je altijd terug gaan om verhaal te halen.
Het probleem is alleen, hoe bewijs je het!?

Daarnaast heb je aan 60 watt per kanaal zat.
10 watt minder ga je echt niet merken.

En je kan het natuurlijk altijd even uit proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:14:
Het verschil tussen 60W en 70W is amper hoorbaar dus waar maak je je druk over.
Ja weet ik, maar het is een soort psychologische grens. Ik had mezelf voorgenomen minstens 70 watt per kanaal te nemen.

Verwijderd

Die 60 watt per kanaal ga je ook never nooit halen. En alles kan hard, als dat je enige vereiste is dan komt ook dat goed. Je zult alleen iets minder headroom hebben, maar als jij de hele dag 100% draait wil ik sowieso niet naast je wonen. >:)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:15:
[...]

Ja weet ik, maar het is een soort psychologische grens. Ik had mezelf voorgenomen minstens 70 watt per kanaal te nemen.
Ga je eerst maar eens verdiepen in hoe dat nou eigenlijk werkt, al die vermogens, watts, amperes, ohm etc, want volgens mij heb je er totaal geen kaas van gegeten ;)

Bij normaal gebruik ga je never nooit niet meer dan 20% van het vermogen van je receiver gebruiken, anders heb ik behoorlijk medelijden met je buren en je trommelvliezen :Y)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:15:
[...]

Ah, anders is het niet stoer? ;)

Sluit de boel nou maar eens aan, denk dat die Marantz die Klipsch dingen prima aan kan sturen, die hebben over het algemeen een hoog rendement. :)

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, welke rechten je hebt voor inruilen. Een koop is een koop. Je kan stennis maken, maar dan is het jouw woord tegen die van de verkoper.

verder staat dat van 60 of 70watt in de FAQ. Twee keer 10 watt is al voldoende om speakers aan te sturen. Dit is ook echt een zéér uitgekouwd onderwerp...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.