[Vista] Onder VMware 2x installeren*

Pagina: 1
Acties:

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:19
hey medetweakers,

momenteel werk ik met windows xp. Ik wil binnenkort overstappen op vista. Nu wilde ik mijn beleid voor het installeren van software veranderen. Nu is het zo als ik een interessant programma zie, het download en installeer. Als het dan weer eens niets blijkt te zijn gooi ik het er gewoon weer af. Vrij logisch allemaal. Toch word je systeem vaak iets langzamer als je zoiets doet. Waarom weet ik niet maar dat is gewoon mijn ervaring.
Nu wilde ik dit voortaan oplossen door software eerst in een VM uit te proberen. Hiervoor is het wel nodig dat ik vista in een VM kan installeren zonder een nieuwe licentcie aan te hoeven schaffen. Ik heb nl geen zin om er nog een te kopen.
Is dit mogelijk en/of moet ik dan de hardware in de VM exact het zelfde hebben (dus ook niet besparen op het geheugen e.d. omdat de validatieserver controleerd op hardware)?

Eksit

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34
Je kunt op je VM gewoon Vista installeren zonder te activeren. Je kunt hem dan 120 dagen gebruiken. Dit doe je door iedere keer na 30 dagen dit commando in een commandprompt te draaien:
code:
1
slmgr -rearm

Je kunt dit 4x doen.

Let er wel op dat VMWare op dit moment nog niet werkt onder Vista.

[ Voor 27% gewijzigd door posttoast op 26-02-2007 16:07 ]

omniscale.nl

• Eksit
maar is het dan ook mogelijk op m permanent te laten draaien. (aangezien je toch de zelfde hardware hebt is het misschien mogelijk dat de validatieserver het als de zelfde computer ziet)

Eksit

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat je moet doen is zorgen dat je een Ultimate of zakelijke versie van Vista hebt. Je bent met de thuiseditie per definitie in overtreding van je licentieovereenkomst als je ze in een virtuele machine installeert.

Let wel dat je VMWare6 beta of Virtual PC2007 moet hebben. Dat zijn de enige twee die tot nu toe zonder problemen vlekkeloos werken op Vista.

Wat had je zelf al gevonden cq. geprobeerd? Het Microsoft-licensing beleid is hier erg helder over.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• posttoast
Eksit schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:07:
maar is het dan ook mogelijk op m permanent te laten draaien. (aangezien je toch de zelfde hardware hebt is het misschien mogelijk dat de validatieserver het als de zelfde computer ziet)
Het is niet dezelfde hardware. Een Virtuele Machine emuleert niet jouw hardware maar andere hardware. Windows ziet het dus als een totaal andere PC.

Enne: met een licentie heb je toch helemaal niets te maken als je hem gewoon 30 dagen gebruikt? Je voert dan geen key in.

omniscale.nl

• Eksit
eerlijk gezegd had ik daar nog niet gekeken maar ik weet ook nooit zo goed waar ik op moet zoeken op de site van microsoft. Een mooie site maar niet echt overzichtelijk.

Maar ik begrijp dus dat je met premium geen recht hierop hebt. Op zich geen probleem want ik wil een laptop kopen met Ultimate. Deze zijn er echter bijna niet.

Dus is het volgende mogelijk?

ik koop een laptop met Primium
deze upgrade ik naar Ultimate
dan maak ik een slipstream (zo heet dat als ik het goed heb) van Ultimate
en van deze slipstream kan ik een VM maken zonder één probleem met validatie o.i.d.

Eksit

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02 19:05
Eksit schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:04:
hey medetweakers,

...
Is dit mogelijk en/of moet ik dan de hardware in de VM exact het zelfde hebben (dus ook niet besparen op het geheugen e.d. omdat de validatieserver controleerd op hardware)?
Wat denk je zelf dat je bedoelt? De virtuele hardware in je VM wil je afstemmen met de fysieke hardware die je in de winkel koopt? Bijvooreeld je virtuele moederbord en virtuele processor?
Misschien ikan dit in Second Life? ;-)

Helaas: voor een gevalideerde Vista virtual machine heb je een aparte licentie nodig.
ik koop een laptop met Primium
deze upgrade ik naar Ultimate
dan maak ik een slipstream (zo heet dat als ik het goed heb) van Ultimate
en van deze slipstream kan ik een VM maken zonder één probleem met validatie o.i.d.
Absoluut niet. Waarschijnlijk bedoel je een image, maar wat je wilt gaat pertinent niet. Je virtuele pc bestaat uit virtuele, gemuleerde hardware en alle OSen zullen dit zien als een compleet andere computer.

Kan je kappen met vragen hoe je Vista kunt hacken??

[ Voor 28% gewijzigd door Ché Mig op 26-02-2007 16:24 ]

• Eksit
@ posttoast

ik wil m eigenlijk continu gebruiken omdat ik heel vaak nieuwe software uitprobeer.

Eksit

• Eksit
@ Ché Mig

VM maken van besturingssystemen hoeft niet altijd over hacken te gaan |:(
Dat veel mensen dit wil willen doen wil niet zeggen dat ik dat ook van plan ben. Als je mijn startpost goed leest zie je ook gewoon dat ik er niet zo bijster veel verstand van heb en dus vraag wat de mogelijkheden zijn. Wie weet heeft Microsoft hier wel een bepaald beleid voor zoals blijkt uit de post van Sanfranjake.

Dus als ik het goed begrijp mag en kan het dus gewoon indien je de juiste versie hebt.

Eksit

• posttoast
Eksit schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:17:
@ posttoast

ik wil m eigenlijk continu gebruiken omdat ik heel vaak nieuwe software uitprobeer.
Dat kan toch ook? In mijn eerste post leg ik uit hoe je Vista zonder licentie 120 dagen kunt gebruiken. Is lang zat toch? Daarna installeer je hem op je VM gewoon opnieuw.

omniscale.nl

• Eksit
Bedankt allemaal. _/-\o_ Ik denk dat ik de manier van posttoast ga toepassen. Dat is sowieso de makkelijkste volgens mij.

Eksit

• posttoast
Eksit schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:39:
Bedankt allemaal. _/-\o_ Ik denk dat ik de manier van posttoast ga toepassen. Dat is sowieso de makkelijkste volgens mij.
Let er dus wel op dat je VMWare 6 beta pakt. Versie 5 werkt niet met Vista als host.

omniscale.nl

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
posttoast schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:46:
[...]

Let er dus wel op dat je VMWare 6 beta pakt. Versie 5 werkt niet met Vista als host.
vmware 5 werkt ook prima hoor (5.5 that is) alleen is hij niet officieel supported. en kan hij problemen geven, alleen hier thuis doet ie het prima. maar versie 6 is officieel wel supported

letwel: versie6 heeft debugging aan staan en dat vertraagt de boel enorm (kan pas uit met de rc versies)

A wise man's life is based around fuck you

• Eksit
Ik ben nu bezig het te installeren maar tijdens de installatie krijg ik de melding dat er een cd-drive in moet zitten. Nu heb ik deze geëmuleerd maar deze wordt niet herkend terwijl mijn iso het wel doet.
Iemand een idee?

Eksit

• posttoast
Eksit schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:09:
Ik ben nu bezig het te installeren maar tijdens de installatie krijg ik de melding dat er een cd-drive in moet zitten. Nu heb ik deze geëmuleerd maar deze wordt niet herkend terwijl mijn iso het wel doet.
Iemand een idee?
Gebruik je de RTM-versie van Vista of een oude release candidate?

omniscale.nl

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
precies, de oude rc's hadden dit probleem onder vmware, de uiteindelijke release niet meer.

TS: je hebt de verkeerde iso gedownload.

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1