GPS navigatie in bedrijfssoftware op PDA

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19
Goeiedag,

Ik ben bezig met het kijken naar software om onze buitendienst te automatiseren. Nou zou ik graag, behalve procesondersteunende software, ook navigatie willen integreren. Mijn vraag is als volgt:

Weet iemand of er al navigatiesoftware bestaat die is te integreren in eigen oplossingen. Ik zou dus een TomTom-achtige navigatie willen hebben die, bijvoorbeeld wanneer de bestemming is bereikt, overschakelt naar de processoftware. De andere kant op moet ook werken, processoftware die automatisch de 'TomTom' weer aan zet en hem naar een door de software bepaald adres laat navigeren.

Misschien zou ik deze vraag aan een leverancier van mobiele software moeten stellen, maar wellicht dat hier iemand zit die daar meer vanaf weet of zelfs al ervaring mee heeft.

Ik hoop dat dit het goede forum is, wellicht zou Programmeren een beter forum zijn omdat daar de systeemkenners zitten :).

Alvast bedankt iedereen.

• Dennis
Niemand een idee?

Verwijderd

Move van PSGG naar PRG op verzoek :)

Verwijderd

Stuur eens een email naar info -at- macrin.nl Misschien kunnen ze je daar verder helpen...

Verwijderd

Dennis schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:00:
De andere kant op moet ook werken, processoftware die automatisch de 'TomTom' weer aan zet en hem naar een door de software bepaald adres laat navigeren.
Weet je zeker of je dat wilt? Lijkt me een prima manier om je buitendienst mensen (verkopers? monteurs?) in no time naar een andere baan te laten zoeken.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 00:17
TomTom had dacht ik een SDK voor op de PDA

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:57:
[...]
Weet je zeker of je dat wilt? Lijkt me een prima manier om je buitendienst mensen (verkopers? monteurs?) in no time naar een andere baan te laten zoeken.
Waarom dat? Als je naar klant X moet, en het programma weet waar klant X ergens zit, waarom zou je dan niet je programma tegen TomTom laten zeggen waar hij heen moet? Jij kickt op RSI/handwerk/zelf het adres intikken?

TomTom bij een "bestemming bereikt" minimaliseren ofzo wordt wel lastig, ik zit momenteel weer dagelijks op de weg, met zowel TomTom als Becker als VDO Dayton, en ik ga _overal_ heen via de navigatie. In minder dan 10% van de gevallen vindt de navigatie dat ik mijn bestemming bereikt heb terwijl ik dat wel vind. Denk aan een parkeervak 3m voor de bestemming, een kaart die net niet helemaal klopt etc etc.

TomTom heeft een SDK. Je kunt sowieso met die SDK TomTom starten, vertellen dat hij ergens heen moet en op de voorgrond zetten. Of je kunt kijken of de bestemming (volgens TT) is bereikt en of je TT kunt minimaliseren weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Bij mijn andere baan :+ gebruiken we de SDK voor hetzelfde doel: TomTom zeggen waar hij heen moet (en de coordinaten opvragen voor track/trace)

http://www.tomtom.com/pro/page.php?ID=2

Volgens mij alleen in een Amerikaansse webshop met dollars zonder BTW-nummer/teruggave aan te kopen, maar hij is er wel :P

De handleiding staat trouwens ook online: http://www.tomtom.com/lib/doc/PRO/TTN6_SDK_documentation.zip

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

mappoint, google maps, kan je allemaal vrij gebruiken, kan je aanspreken met webservices.

Heb enkele maanden terug een eclipse rcp project gemaakt waarbij ik maps genereerde dmv de mappoint api.

Elke taal waarin je een webservice library hebt kan je dan gebruiken.
http://users.telenet.be/d...s/gpsclient-realroute.png

De route die je daarop ziet is gewoon uitgeplot door mappoint met gegevens die ik vanuit mijn database heb aangeleverd.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52
Mappoint is toch van MS? MSN Maps & Route mag je als consument gratis gebruiken, voor Mappoint moet je betalen, voor zover ik heb kunnen vinden in een paar minuten?

Google Maps zegt "The API may be used only for services that are generally accessible to consumers without charge.". Ik weet niet in hoeverre _medewerkers_ onder "consumer" vallen, maar ik neem aan dat iedereen die van (een dienst die gebruik maakt van) de api gebruik maakt daar wel onder valt, dat valt dus wel te doen.

Ik weet niet of medewerkers nu al een PDA en/of TomTom hebben, maar houdt er wel rekening mee dat een Google Maps-oplossing hoge GPRS-rekeningen met zich mee gaat brengen aan dataverkeer :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
"generally accessible" sluit medewerkers-only uit.

De logische oplossing voor 'TomTom-achtig' is inderdaad de TomTom SDK. Ja, BTW terugkrijgen kan moeilijk zijn. Aan de andere kant, het is maar $195. Da's al niet zo gek veel, zeker niet met de euro/$ tegenwoordig. Het grootste deel van de kosten zitten 'm toch in development & deployment.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Dennis
Nou, bedankt voor de linkjes hierboven. Ik heb de SDK eens goed doorgekeken en kwam een hoop tegen dat mij kan helpen met wat ik wil, bijvoorbeeld dit:
2.16. INT NavigateToCoordinates(TError* aError, long aLongitude, long aLatitude, char* aName)

Command parameters:
TError aError - additional error information returned from application
long aLongitude - longitude specified in WGS84 format (in 100000ths of a degree)
long aLatitude - latitude specified in WGS84 format (in 100000ths of a degree)
char* aName - user-defined location name

Returns: 0 if successful, non-zero value otherwise.
Supported Since: version 5.00

Starts planning the route from the current point to the given coordinates.
Ik heb één regel in vet gedrukt. Weet iemand misschien of deze waarde direct wordt geretourneerd als de navigatie naar de coördinaten gestart kan worden óf pas wanneer de bestemming wordt bereikt? Dit is eigenlijk het enige wat ik moet weten :).
Pagina: 1