Toon posts:

32pf9731 (en 37pf9731?): groene lijn bij afspelen van USB

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 3 dagen de 32pf9731. Ik heb hierbij het volgende probleem: bij het afspelen van (film)-bestanden van een USB stick of vanaf een harde schijf, krijg ik bij bijna alle bestanden een groene lijn naast het eigenlijke beeld. De groene lijn bevindt zich uiterst rechts van het scherm en loopt van boven naar beneden (en is 1 of 2 pixels breed, maar wel erg hinderlijk :( ).

Heeft iemand dit probleem ook? Zo ja, wat is er aan te doen :? ?

Als niemand het met dit type TV heeft, lijkt het aan de TV te liggen en dan kan ik deze nog binnen een dag of 2 inruilen: dus jullie spoedige reacties worden ZEER gewaardeerd!!!

Alvast zeer bedankt!! (heb overigens op meerdere plaatsen gezocht naar dit probleem, maar nog nergens tegengekomen).

Mvg

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-02 19:25
Heb je al de laatste firmware geinstalleerd op de TV?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
TV is gloednieuw, neem aan dat die met nieuwste firmware komt...? Heb overigens wel al ff gekeken wat er gefixed wordt met nieuwe firmware => niet 'green line problem'...maar ik zal vanavond ff checken welke versie ik heb en dan de nieuwste erop zetten (als het een oude versie is uiteraard).

Maar heb je wel eens van het probleem gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
heb gechecked en heb idd laatste firmware...............

Verwijderd

Topicstarter
IEMAND hetzelfde probleem??? ANYONE ANYONE???? (omwissel/inruil-tijd is running out en hoor graag van anderen!)

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb zelf de 37pf9731D/10 en heb geen last van groene lijnen bij het afspelen van videobestanden vanaf usb. Heb het hele weekend filmgekeken vanaf m'n externe harde schijf (usb) en heb dit niet gezien. Ligt het niet aan de opname ofzo? Of aan de wijze van coderen?

[ Voor 5% gewijzigd door Killkees op 27-02-2007 11:32 . Reden: lezen is ook een vak... ]

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:02

8-Track

Ik heb het ook op mijn 32pf9531. Ik heb dezelfde bestanden op een hetzelfde model in de winkel afgespeeld en die had het niet, dus het is wel een te verhelpen probleem. Updaten naar de laatste firmware hielp iig niet.

Heb Philips erover gebeld, medewerker had het nooit eerder gehoord maar ik kon contact opnemen met een erkende reparateur. Maar aangezien ik de feature toch niet gebruik omdat het afspelen via USB op mijn DVP5960 DVD speler beter geïmplementeerd is, heb ik het maar laten zitten.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

De laatste firmware update (0.0.87.0) van de 37pf9731D/10 schijnt het probleem van de groene lijn te verhelpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
@Killkees: ah dat zou mooi zijn, maar voor 32pf9731d is er nog geen nieuwere firmware, maar hopelijk komt die dan snel....alhoewel Philips Helpdesk (net als bij 8-Track) zei nog nooit van het probleem gehoord te hebben.

Ik heb het risico dus maar niet genomen en laat de tv omruilen voor een nieuwe (die het dan hopelijk niet heeft)....

Verder lijkt het niet aan het bestand/de opname te liggen, want als je het bestand verkleind weergeeft (de enige andere beeldinstelling die mogelijk is bij afspelen via usb), dan heeft de rechterrand van het (kleinere) beeld geen streep....

Anyway, bedankt voor de reacties en ik hoop dat de nieuwe het niet heeft.

• Scrutinizer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:12
Wat bij mij helpt is om de pijltjestoetsen of de afstandsbediening te gebruiken. Als je dit doet als je niet in een menu zit wordt het hele beeld een stukje in de richting van het pijltjes verschoven (behalve bij 1080i). Probeer eens twee keer een klik op het pijltje naar rechts.

De laatste firmware update heeft bij mij de groene lijn aan de bovenkant weggehaald die uitsluitend optrad bij 1080i

• jdeflers
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb het zelfde probleem en heb inmiddels versie 0.100 erop staan. Hoe heb jij dit probleem opgelost?

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02-2025
Heb de groene lijn ook op mijn 32pf9531 maar niet bij alle .avi of divx bestanden.
Heb ook de laatste firmware erop staan.

Hoe is het nu op te lossen?

Tv gekocht juni 2007.
Pagina: 1