Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Fring: VoIP over GPRS/UMTS/WiFi*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ik heb het volgende onderwerp al in een aantal topics gezien, maar ik heb er nog geen "centraal" topic over gevonden.

Het gaat om Fring (fring.com). Een programmatje voor Nokia telefoons, waarmee je via GPRS/Wi-Fi VoIP kan doen via MSN Messenger, Google Talk en Skype.

Ik heb het pas net ontdekt, maar vind het eigenlijk wel een heel mooi programmatje om mee te chatten. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat ik dit op vakantie heel mooi kan gebruiken.

Wie gebruikt het nog meer, wie is er enthusiast over? Kortom deel je ervaringen...

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Is er dan niemand dit tooltje interessant vindt, of ervaring mee heeft?

Ik gebruik het zelf met name als chat-applciatie aangezien ik vrij weinig mensen ken die het op hun mobiel hebben staan of die veel VoIP-en. Het is gewoon heel handig dat Google Talk / Gmail chat, Messenger en Skype er alle drie in zitten... voor mij zijn dat de meest gebruikte chatprogramma's.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-10 21:12

DesertShooter

Afgekickt

Ik gebruik het ook sinds een tijdje (icm Nokia E70 over WiFi), vind het een erg handig programma. _/-\o_

Het is alleen een beetje onhandig dat alle contacten in in lijst worden gezet (MSN, Skype & G.Talk)

[ Voor 6% gewijzigd door DesertShooter op 28-02-2007 12:04 ]

• bas007gsm
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 15:57
Ik heb Fring draaien op mijn Nokia N80, chatten werkt overal mee alleen zodra ik wil bellen wordt Fring opnieuw opgestart wanneer wordt opgenomen..schijnt een veel voorkomend probleem te zijn...

Iemand bekend hiermee?

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Bedankt voor de info! Lijkt me cool programma. Ben het nu aan het installeren, ik zal mijn bevindingen posten :)

Update: MSN (Chat) werkt, die Fringo Test call ook, maar als ik bel met MSN, wil hij wel eens vreemd doen... Soms restart te app ook ineens... Wel leuke tool verder :)

Update2: Als ik iemand bel via MSN, accepteert de ander (kan ik niet zien), maar krijgt de andere de melding dat ik geen mic heb...

[ Voor 62% gewijzigd door PixelJunkie op 02-04-2007 11:02 ]

Verwijderd

Fring draait ook op mijn E60.

De chatfunctie werkte in het begin slecht (kreeg in MSN wel eens de melding "bericht kan niet verzonden worden"). Na een update van de software op de telefoon, en opnieuw installeren van Fring werkt het voorlopig goed.
Ook gesprekken via VOIP werken, mits er een goede verbinding via UMTS of WiFi beschikbaar is (chat werkt "altijd").
Qua verzenden of ontvangen van bestanden via bv. MSN ben je erg beperkt, dan is een computer natuurlijk duidelijk beter.

Zelf heb ik gekozen voor "laat niet alle contacten in het telefoonboek zien" om de zaak wat overzichtelijk te houden; en met in totaal enkele tientallen contacten op Skype, MSN en Gizmoproject is de lijst wel te behappen (hij geeft ook keurig aan welke naam bij welke categorie hoort).
Nadeel is wel eens dat mensen denken van "hee, hij is vandaag blijkbaar vrij, even chatten" terwijl ik gewoon aan het werk ben. Dan moet ik dus kort terug melden "ik neem wel contact met je op als ik tijd heb" :)

Erg uitgebreid chatten schiet natuurlijk niet op met het toetsenbordje van de E60, maar ik kan me voorstellen dat het m.b.v. een bluetooth keyboard beter zou gaan. Toch zijn mensen wel eens verrast als ik schrijf dat ik vanaf mijn GSM zit te chatten, dus schijnbaar is het niet zó storend voor veel mensen dat het wat tijd kost om te antwoorden.

Al met al, een erg leuk programma _/-\o_

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:24:
...

Al met al, een erg leuk programma _/-\o_
Mee eens, bij mij werkt het nu ook als een zonnetje :).. Kwaliteit is goed te doen, MSN is even wennen, maar na verloop van tijd ook prima!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 18:51
8) Ook ik gebruik dit progje icm me Nokia N73me en het werkt perfect.
Helemaal omdat ik een pit abo heb, ik kan dus gratis bellen naar vaste nummers in binnen & buitenland. Tevens kan je natuurlijk ook naar mobiele nummers bellen, is het een stuk goedkoper. dan met een normaal abo .
Als voipprovider hiervoor gebruik ik voipcheap.com is echt 1 van de goedkoopste een stuk goedkoper dan skype of voipbuster.

Mooi gratis naar zwitserland bellen waar famile van mij woont :) 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Megapaul op 04-04-2007 09:54 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Verwijderd

Megapaul schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:52:
8) Ook ik gebruik dit progje icm me Nokia N73me en het werkt perfect.
Helemaal omdat ik een pit abo heb, ik kan dus gratis bellen naar vaste nummers in binnen & buitenland. Tevens kan je natuurlijk ook naar mobiele nummers bellen, is het een stuk goedkoper. dan met een normaal abo .
Als voipprovider hiervoor gebruik ik voipcheap.com is echt 1 van de goedkoopste een stuk goedkoper dan skype of voipbuster.

Mooi gratis naar zwitserland bellen waar famile van mij woont :) 8)
Hey hoe heb je dat gedaan??
gewoon via pc programma voipcheap. en dan uw mobile nummer regristeren? en dan elke keer naar die speciale NL nummer bellen? en dan kan je gratis bellen naar vaste landen waar free staat??

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Wanneer je in het bezit bent van een umts telefoon (en een databundel om je internet kosten te beperken :) ), kun je vanaf heden gratis naar alle vaste en mobiele nummers binnen nederland bellen. Ook vast naar België en volgende week alle vaste nummers binnen de eu.

• Download Fring op je telefoon
• Voeg een SIP account toe
• Vul de volgende gegevens in: proxy server :sip2.keeptalking.nl / username : 100 / password: test

En bellen maar!

Het werkt, don''t ask the messenger.

Verwijderd

bij mij niet?

Verwijderd

Ik heb dus fring gedownload, khad eerst skype, maar die sloeg altijd uit als ik probeerde te bellen.

Wat is die SIP juist? is dat ook een prog gelijk skype?

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:22
nmgn231 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:31:
Wanneer je in het bezit bent van een umts telefoon (en een databundel om je internet kosten te beperken :) ), kun je vanaf heden gratis naar alle vaste en mobiele nummers binnen nederland bellen. Ook vast naar België en volgende week alle vaste nummers binnen de eu.

• Download Fring op je telefoon
• Voeg een SIP account toe
• Vul de volgende gegevens in: proxy server :sip2.keeptalking.nl / username : 100 / password: test

En bellen maar!

Het werkt, don''t ask the messenger.
deze werkt niet (meer?)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 07:50
Fring is er nu ook voor Windows mobile mobiels!

http://www.mobielbreedban...internetbellen-via-fring/

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Dit programma werkt nu hartstikke goed! Ik wil weten welke SIP de goedkoopste is voor NL en wat jullie ervaringen zijn?

vanpeltje

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik heb zojuist met Fring voor het eerst een test gesprek gevoerd over GPRS met SIP. Dat gaat best goed. Nu weet ik wel dat in de algemene voorwaarden van Vodafone Blox staat dat SIP niet toegestaan is. Maar logt de fring client zelf in op de SIP server of doet de Fring server dat waarmee de client verbonden is? Ze hebben namelijk ook een eigen fring dienst om mee te 'bellen'.

Verwijderd

Beste trolleystad,

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met VOIP over GPRS met Fring! Was de kwaliteit acceptabel?

Zoals ik het nu begrijp was het tot voor kort niet mogelijk om te voipen over een GPRS-lijn. Op internet kun je ervaringen lezen van mensen die dit gebropeerd hebben met Skype waarbij 1-wegcommunicatie wel werkte ("walky-talky-style") maar waarbij 2-wegcommunicatie (een gesprek voeren a la telefoon) niet mogelijk is.

Als het klopt dat met de komst van Fring wél acceptabele kwaliteit te realiseren is, zou dit erg positief nieuws zijn. Denk maar eens aan de mogelijkheden! Er is namelijk vooralsnog geen landelijke uithoeken dekking voor UMTS/HSDPA, maar met Fring zou je dus overal kunnen voipen waar je GSM (en dus GPRS) dekking hebt!

Ik ben zelf van plan een Fring-omgeving te laten opzetten icm Office Communications Server 2007 en Office Communicator 20007 en ik kan het na implementatie pas testen.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik gebruik ook Fring icm een skype account en Wifi, werkt opzich wel redelijk op het gebruik van de externe speaker na. Bovendien vind ik een headset op een pc net iets minder lag hebben.
Pagina: 1