Toon posts:

Multimedia/Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik jullie mening willen voor wat betreft het door mij tot nu toe samengestelde systeem.
Ik heb de Best Buy goed doorgelezen en aangezien ik een mix van een multimedia- en een gamepc zoek/wil heb ik van beide configuraties wat componenten "gepakt".
Mijn budget moet onder de 1200 Euro blijven. Ik wil de pc voor alle doeleinden gebruiken, dus ook voor de wat zwaardere games en het systeem moet wel weer even meegaan.
Dit is wat ik tot nu toe bij elkaar heb geraapt (bij 4launch):

Moederbord: MSI P965 Neo-F €101,-
Uit de BestBuy Multimedia, lijkt me dus een goed mb.
Processor: Intel Core 2 Duo E6300 €169.-
Wederom BestBuy Multimedia
Videokaart: GeForce 7900GS Top 256MB €189.50
Hier sta ik open voor suggesties, maar ik wil graag HDTV/HDMI
Geheugen: 2x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC4200 €142,-
Ik ben in feite niet van plan te overklokken, dus lijkt mij dit voldoende?
Geluid: Creative X-Fi Xtreme Audio 7.1 €60,-
Lijkt me niks mis mee?
HDD: 2x Seagate 320 GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS €180,-
Ik heb wel wat opslag nodig, dus lijkt me dit niet erg overbodig
DVD-ROM: Samsung SH-D162C/BEBE 16x/48x €17,50
Mede voor het 1-op-1 back-uppen van dvd's
DVD-/+ROM: Samsung SH-S182D €31,-
Wederom uit de BestBuy
Kast: Enlight Midi Tower PA4107 ATX 400W €59,-
Hecht niet veel waarde aan "looks" en zoek een betaalbare oplossing met voldoende WATT
Monitor: Iiyama E1900S-B2 19" €214,50
Gerenomeerd merk, met snelle respons
Card Reader Apacer AE161, 16-in-1 kaartlezer. €12,-
Voor de multimediakaartjes e.d.

Totaal: €1189,- incl. verzend- en betalingskosten.

Mijn vraag is of jullie andere suggesties en/of opmerkingen hebben wat betreft dit samengestelde systeem.
Toetsenbord, muis en boxen zijn al aanwezig.
Ik hoor graag jullie visie!

Alvast bedankt.

Edit: toevoeging cardreader, doeleinden, budget, prijzen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 18:42 ]

Verwijderd

misschien handig neer te zetten wat je (specifieke eisen zijn) en je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Op verzoek de informatie wat vollediger gemaakt, zodat het wellicht overzichterlijker is geworden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Let er op dat het MSI bordje geen Raid ondersteund. Ja, wel met de onboard Jmicron controller, maar met 1 Sata poort schiet het niet echt op als je Raid0 wilt draaien. Overklokken moet je er ook niet mee gaan doen (maar dat was je al niet van plan). Ik zou voor de Gigabyte DS3 gaan. Zelfde prijsklasse, beter bord (zegt de eigenaar van het bovenstaande MSI bordje).
Verder zou ik PC5300 geheugen pakken aangezien dat even duur is en je zo eventueel nog ruimte overhoudt voor een lichte overklok.

Overigens is er al een nieuwe BBG multimedia systeem setup, kijk eens naar de sticky :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je reply!
Als ik de 2 borden echter vergelijk (op alternate) zie ik weinig verschil. De bussnelheden verschillen wat en jouw favoriete DS3 heeft 1 PCIe 1x slot meer.
Misschien een domme vraag, maar scheelt het veel in prestaties wanneer ik de door jou ge-opperde aanpassingen zou maken?
De sticky had ik inderdaad al gezien en doorgelezen, maar ik hoor graag van gebruikers en eigenaren de voors- en tegens van bepaalde onderdelen.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 10:47
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:43:
Thnx voor je reply!
Als ik de 2 borden echter vergelijk (op alternate) zie ik weinig verschil. De bussnelheden verschillen wat en jouw favoriete DS3 heeft 1 PCIe 1x slot meer.
Misschien een domme vraag, maar scheelt het veel in prestaties wanneer ik de door jou ge-opperde aanpassingen zou maken?
De sticky had ik inderdaad al gezien en doorgelezen, maar ik hoor graag van gebruikers en eigenaren de voors- en tegens van bepaalde onderdelen.
De DS3 is gewoon beter qua overclocken en wordt ook bij de productsurveys beter beoordeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Is het het overwegen misschien waard om voor de MSI Platinum te gaan?
Want wanneer ik alleen het mb van gigabyte bij een ander moet bestellen, komt dat qua euro's op zo'n beetje hetzelfde uit?

Verwijderd

RoD schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:49:
Let er op dat het MSI bordje geen Raid ondersteund. Ja, wel met de onboard Jmicron controller, maar met 1 Sata poort schiet het niet echt op als je Raid0 wilt draaien. Overklokken moet je er ook niet mee gaan doen (maar dat was je al niet van plan). Ik zou voor de Gigabyte DS3 gaan. Zelfde prijsklasse, beter bord (zegt de eigenaar van het bovenstaande MSI bordje).
Verder zou ik PC5300 geheugen pakken aangezien dat even duur is en je zo eventueel nog ruimte overhoudt voor een lichte overklok.

Overigens is er al een nieuwe BBG multimedia systeem setup, kijk eens naar de sticky :)
de DS3 heeft ook raid op de jmicron(de ds3 heeft de ICH8 niet de ICH8R)

edit: Waarom neem je geen x1950XT 256?

pricewatch: Sapphire Radeon X1950 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 21097-00-20R
deze is maar iets duurder en veel sneller dan de 7900GS.

hij staat jammer genoeg niet in de vga charts van tom's hardware :(
de pro wel! Die is ook al sneller dan de GS.
http://www23.tomshardware...=584&model2=607&chart=196
en aangezien de XT sneller is als de pro.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 11:25 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
waarom een aparte geluidskaart van 60 euro?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• sjongenelen
  • Laatst online: 19:52
waarom een 7.1 geluidskaart? 7.1 geeft pas voordelen bij een ideale setup.. ik ga er vanuit dat je die absoluut niet hebt (is nógal een setup)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien ook een idee om dan maar de Platinum-versie van de MSI Neo p965 aan te schaffen?
Dan kom ik per saldo gelijk uit, dan wanneer ik het Gigabyte-bord bij een andere winkel moet aanschaffen (incl. verzend/betaalkosten) Volgens dit artikel wordt er op deze plank wel raid ondersteund..?
Iemand hier een mening over?

Bedankt alvast!

Verwijderd

quote uit je linkje:

"De P965-chipset wordt bijgestaan door de Intel ICH8R-southbridge"

De ICH8R southbridge ondersteund raid. De ICH8(dus zonder R) doet dat niet. De platinum hoeft zijn raid niet op die(slechtere) jmicron chip draaien. Veel plezier er mee!

Verwijderd

Topicstarter
@ Reinman: okee, kan ik dus beter voor de platinum gaan..
Wat betreft de videokaart; ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat de Saphire kaarten wat meer moeite hadden om te koelen? Verder zit deze kaart eigenlijk net boven het gestelde budget (200 euro) Verder schijnt deze kaart (de TOP) versie van huis uit al aardig opgevoerd te zijn, waardoor de prestaties flink zijn verbeterd? Volgens hardware.info
Maar misschien lees ik het verkeerd?

@ Quacka & The Nymf: Ik wil graag een hoogwaardiger geluid uit het systeem hebben dan dat je on-board krijgt...Uiteraard heb ik geen ideale set-up, maar met het surround-setje dat ik heb, moet het allicht wat beter gaan klinken toch? Of blijven jullie erbij dat het "zonde-geld" is?

• sjongenelen
  • Laatst online: 19:52
7.1 is zonde geld :+ je kunt beter een ander kaartje zoeken; 5.1 of desnoods 6.1

*edit: zoek een kaart die goed functioneerd met games.. met goede reviews :)

[ Voor 33% gewijzigd door sjongenelen op 27-02-2007 13:13 ]

you had me at EHLO

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:55:
Wat betreft de videokaart; ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat de Saphire kaarten wat meer moeite hadden om te koelen? Verder zit deze kaart eigenlijk net boven het gestelde budget (200 euro) Verder schijnt deze kaart (de TOP) versie van huis uit al aardig opgevoerd te zijn, waardoor de prestaties flink zijn verbeterd? Volgens hardware.info

@ Quacka & The Nymf: Ik wil graag een hoogwaardiger geluid uit het systeem hebben dan dat je on-board krijgt...Uiteraard heb ik geen ideale set-up, maar met het surround-setje dat ik heb, moet het allicht wat beter gaan klinken toch? Of blijven jullie erbij dat het "zonde-geld" is?
Ik heb nog altijd net zoveel ergernis over het geluid. Sterker nog: ik was vroeger tevredener met mn geluid, ik heb nu dus een apart kaartje. Nu zal het aan de instellingen kunnen liggen (ik heb geen zin om uren te prutsen, zo belangrijk vind ik het niet).

Wat voor boxen heb je?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
@ Quacka: Ik heb het setje Creative Inspire P5800 en ik begin door jouw mening (en anderen) nu wel erg te twijfelen of het inderdaad verstandig is om die kaart van 60 euro erbij te doen. Ik denk dat ik het geluidskaartje laat schieten en dan wellicht voor de Radeon X1950XT 256MB ga...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:55:
Dat zijn de x1950PRO, welke probleem heeft met buiten de cooler vallen delen. De XT heeft daar in tegen een dualslot cooler welke wel alle delen raakt. (zie plaatje
http://www.tekbunker.com/...ask=view&id=375&Itemid=54)
Dat de 7900GS standaard overgeclocked is zal niet zo heel veel uit maken, de x1950XT is ook nog verder te clocken.

GS
3DMark06 - Overall [1280x1024] 5389
3DMark06 - Overall [1280x1024] - Na overklokken 5620
XT
3DMark06 - Overall [1280x1024] 6130
3DMark06 - Overall [1280x1024] - Na overklokken 6667
http://www.hardware.info/...t/MSI_RX1950XTVT2D256EHD/
ziet u!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 12:15
Videokaart
Wat betreft de videokaart.. als je toch zwaardere games wilt gaan draaien, zou ik even wachten op wat meer directx 10 videokaarten.. nu is er van de NVidia alleen de 8800, die boven je budget uit komt.. maar binnenkort moet de ATI reeks gaan komen..

Videokaart is onderdeel van je PC wat het snelst een upgrade nodig heeft (als je een gamer bent tenminste)... en heeft zou ik niet zo snel op besparen.

Processor
In principe prima.. ik zou wel kijken naar de 6600, die heeft tot nu toe de beste prijs/kwaliteitverhouding...

Geheugen
2 GB heb je echt wel nodig om vooruit te kunnen komende jaren.. zeker als je vista gaat draaien.

waar op te besparen
Geluidskaart - ik koop nooit een geluidskaart, maar gebruik gewoon de onboard kaart.. heb ook gewoon een 2.1 oplossing, 5.1 gebruik ik alleen voor films.. en die kijk ik op mn home cinema

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het eigenlijk met het aantal WATT dat dit systeem nodig heeft?
Er zit in deze kast van huis uit 400W en als ik naar 450 moet gaan is dat weer een stapje verder...
Of zou het ook allemaal probleemloos moeten kunnen lopen op 400W?

Verwijderd

Topicstarter
@SuperCrisz: Ja, ik weet dat over een klein jaar Directx10 waarschijnlijk gemeengoed zal zijn geworden, maar goed, dat is nu eenmaal momenteel out-of-my-league. Ik wil nu gewoon een kaart waar je wel wat van mag verwachten, maar geen wonderen!
En bovendien denk ik dat ik er best nog wel even mee uit de voeten zal kunnen toch?
Ik ben geen grote game-fanaat. Een beetje F.E.A.R, HL2 en ook een beetje Need4Speed Carbon, maar speel wel graag alles op max...

• SuperCrisz
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:59:
@SuperCrisz: Ja, ik weet dat over een klein jaar Directx10 waarschijnlijk gemeengoed zal zijn geworden, maar goed, dat is nu eenmaal momenteel out-of-my-league. Ik wil nu gewoon een kaart waar je wel wat van mag verwachten, maar geen wonderen!
En bovendien denk ik dat ik er best nog wel even mee uit de voeten zal kunnen toch?
Ik ben geen grote game-fanaat. Een beetje F.E.A.R, HL2 en ook een beetje Need4Speed Carbon, maar speel wel graag alles op max...
Binnen een aantal weken moeten er betaalbare Directx10 kaarten komen.. van 199 ofzow.. ik zou ff afwachten :)

Verwijderd

Maak van paar week maar een paar maand.
nieuws: 'GeForce 8600 pas begin mei in de rekken'

En voor je DX10 hebt, moet je vista hebben. Verder zijn er nog geen games uit op DX10. Denk dat het nog wel een jaar duurt voor het een beetje mainstream is geworden.

400watt zou genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor jullie reacties!
Na het één en ander nog eens overwogen te hebben, ga ik uiteindelijk de volgende configuratie bestellen:

1 x Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart) € 12.00
1 x Enlight Midi Tower ATX 400W € 55.50
1 x Iiyama TFT Monitor E1900S-B2 19", DVI, Speakers (zwart) € 208.00
1 x Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB OP=OP! Box € 169.00
2 x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 € 147.00
1 x MSI P965 Platinum iP965, SATA2 RAID, GLAN € 134.00
1 x Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D 18x/18x/8x DL Bulk (zwart) € 30.00
1 x Samsung DVD-ROM SH-D162C/BEBE 16x/48x Bulk (zwart) € 18.00
1 x Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO € 225.50
2 x Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS € 180.00

Verzend- en betaalwijze: Verzenden na vooraf betalen (Overboeking) € 13.00

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Totaal incl. BTW: € 1192.00

Volgens mij heb ik dan wel een systeem dat weer even meekan. Als het inderdaad weer een maand gaat duren voor dx10, en dan nog met de vista-eisen e.d. ga ik gewoon lekker voor de X1950XT

• SuperCrisz
@ ddekok
Waar ga je het bestellen?? Ga je bij verschillende bestellen. of in 1 keer...

Verwijderd

Topicstarter
@SuperCrisz:

Bij 4launch.nl.

Verwijderd

Ik vind dit ook wel een interessant systeem, aangezien ik zelf ook van plan ben een nieuw systeem te kopen. Maar nu zit ik met een probleem, mijn maximale budget is 1250 euro. Maar ik zit nu op 1350 euro. Zien jullie nog mogelijkheden om ergens op te besparen?
Wat bij mij minder belangrijk is, is het spelen van games aangezien ik ook een 360 heb.

Hierbij het door mij samengestelde systeem:

1 x 4Launch Hardware installatie (assemblage) 35 euro
1 x Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart) 11.50 euro
1 x Enlight Midi Tower ATX 400W 55.50 euro
1 x Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB OP=OP! Box 169 euro
2 x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 154 euro
1 x Logitech Cordless Desktop EX110 (zwart) 29 euro
1 x Logitech Speakerset Z-3e 2.1 (zwart) 61 euro
1 x Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM 90 euro
1 x MSI P965 Platinum iP965, SATA2 RAID, GLAN 133.50 euro
1 x Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D 18x/18x/8x Bulk (zwart) 30 euro
1 x Samsung TFT Monitor 206BW 20", DVI (zwart/zilver) 287 euro
1 x Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO 198 euro
1 x Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS 82 euro

Verzend- en betaalwijze: Verzenden na vooraf betalen (Overboeking) € 14.50
Totaal incl. BTW: € 1350.00

Belangrijkste verschillen met het systeem van ddekok zijn:
- Ik moet het systeem laten assembleren, ben helaas zelf niet zo handig.
- Ik neem er een desktop set bij, ik heb helaas geen oud toetsenbord en muis meer liggen.
- Een speakerset. Ik heb express een wat duurdere speakerset gekozen, omdat ik erg veel muziek luister.
- Besturingssysteem, ik beschik helaas ook niet over een versie van xp / vista.
- Beeldscherm, ik heb dit scherm gezien bij de mediamarkt en het zag er erg strak uit. En ik wil ook wel graag minimaal een 20 " breedbeeld.

Ik zelf denk dat ik de meeste winst kan halen bij de videokaart aangezien de pc in principe toch niet gebruikt zal worden voor games, maar aangezien ik er later ook nog een tv-kaart in wil stoppen weet ik niet of dit verstandig is.

Dus als iemand nog tips heeft om de prijs te drukken dan hoor ik het graag. Bij voorbaat dank.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ook deze topicstart is alleen een boodschappenlijstje zonder aanvullende 'specifieke' vragen :)

omdat we hier streng op aan het modereren zijn gaat dit topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.