[GPO] Wel toegepast op winxp sp2, niet op Win2k

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 13:00
Ik heb een win2k3 server met AD. Ik heb daar een aantal gpo's op ingesteld, en dit werkt als een zonnetje voor alle computers, behalve 1: we hebben nog 1 pc met win2k, en daar wil de policy ivm de proxy-settings niet werken (internet explorer maintenance). Deze setting werd in de default domain policy ingesteld en wordt dus als laatste uitgevoerd. De andere pc's draaien allemaal winxp Pro sp2 en hier is er geen probleem, de policies worden netjes toegepast.

Ik heb in de eventviewer van desbetreffende pc gekeken, en daar staat niets relevant in. Deze setting is ook de enige setting die deze pc niet wil invoeren (is ook de enige setting die vanuit de default domain policy wordt meegegeven)

Een search op google en tweakers levert een hoop topics en hits op die verband hebben met policies die op een heel domein niet willen werken, maar niets ivm 1 pc binnen een OU waar de andere pc's wel de juiste policies hebben...

Iemand enig idee? Ik snap er niet veel van in elk geval :s

BOE

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38
geen verschillende explorer versies van toepassing :? dus XP bijv. explorer 7 en win2k explorer 6 :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 13:00
ja dat wel, maar dat zou in principe toch weinig mogen uitmaken? Ik ga er alleszins eens op googlen

BOE

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Werkt de policy-setting wel als je deze defineerd in een andere grouppolicy dan de default domain?

Deze verder al gezien: You cannot manage Internet Explorer 6 Group Policy settings on a Windows 2000-based computer

Al gaat dit artikel over het lokaal managen van IE settings middels policy's (de settings ontbreken gewoon), maar misschien kan het een oorzaak zijn van het niet apply-en van de settings.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B