Toon posts:

Verberg een partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste,

ik hoop dat ik dit topic in het goede forum aanmaak.
mijn "probleem":

ik wil een partitie 'ontzichtbaar' maken.
op die partitie wil een ghost image zetten zodat ik hem weer gemakkelijk terug kan zetten.
en die partitie wil ik hidden hebben omdat er soms mensen achter zitten die het wel eens 'per ongeluk' kunnen verwijderen. (die zien dan dat hij geen icon heeft o.i.d. en denken gelijk aan spyware)

is dit mogelijk? en als die partitie verborgen is, kan ik hem dan wel zien in bijv. ghost?

alvast bedankt!

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Met Partition Magic kun je wel zorgen dat die partitie geen drive letter meer heeft.
(advanced/change drive letter).
En dus in windows na reboot niet meer zichtbaar is.
Maar of hij dan nog zichtbaar is met ghost betwijfel ik.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gewoon in schijfmanagement de driveletter-koppeling weghalen.

Je kan natuurlijk ook gewoon rechten op de image zetten, zodat andere mensen deze niet kunnen verwijderen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 17:08

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je kunt ook met PM de partitie een ander Partitie type geven (bijv. EXT3) dan weet Windows er helemaal geen raad meer mee.

Moet je wel voordat je kunt restoren eerst de partitie info terug zetten, maar da's nie zo'n probleem.

-E-

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook rond gekeken en het schijnt ook met fdisk te kunnen, klopt dit?
en zo ja kan ik upberhaubt wel in fsdisk komen in xp?
(xp werkt toch via een dosbox en niet echt via dos?)

Verwijderd

Net als hierboven, zet gewoon de rechten dan is hij geheel ontoegankelijk zeker als de andere gebruikers verminderde rechten hebben dan kunnen ze het ook niet ongedaan maken. Die rechten werken zo goed dat de gegevens alleen nog met een Linux opstartcd te lezen zijn en niet eens te schrijven of wissen. Dan moet iemand echt moedwillig je pc met linux gaan opstarten en die partitie formatteren.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-07 16:38

duderuud

Sliden is koel

Met Acronis TrueImage (of Partition Magic) kan je een partitie gewoon als "hide" markeren

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Wanneer je Windows XP gebruikt: Powertoys

http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe

Tweak UI -->
My computer -->
Drives

daar kun je de drives aanvinken die je zichtbaar wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al jullie hulp! ik ga lekker even van alles uitproberen.
acronis heb ik hier ook wel liggen.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 14:34
duderuud schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:59:
Met Acronis TrueImage (of Partition Magic) kan je een partitie gewoon als "hide" markeren
Is dat hetzelfde als wat bv. Dell doet met zijn restore-partities? Ik heb er hier namelijk een die onder Windows alleen zichtbaar is in Disk Manament (welke de partitie de eigenschap 'EISA configuration' meegeeft en je kan hem geen letter geven), maar wel zichtbaar is onder Linux (boot-cd).

PV Output

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:04
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:08:
bedankt voor al jullie hulp! ik ga lekker even van alles uitproberen.
acronis heb ik hier ook wel liggen.
Als je Acronis gebruikt kan je zelfs die hidden partitie aanmaken, kijk maar eens onder "Manage Acronis Secure Zone".
Als je dan de Rescue CD maakt kan je de image daarvandaan weer terugzetten (als je systeem tenminste van die CD kan booten :)).

[ Voor 15% gewijzigd door DWattel op 26-02-2007 16:39 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Topicstarter
DWattel schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:37:
[...]

Als je Acronis gebruikt kan je zelfs die hidden partitie aanmaken, kijk maar eens onder "Manage Acronis Secure Zone".
Als je dan de Rescue CD maakt kan je de image daarvandaan weer terugzetten (als je systeem tenminste van die CD kan booten :)).
ik heb mij nog niet zo erg verdiept in acronis, ooit een keer aangeschaft om te kijken of het nu beter is dan ghost.
dus als ik het goed begrijp kan ik met acronis eigen rescue cd's maken?
dan stap ik gelijk over op acronis!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En er zit toch zo'n mooie handleiding bij Acronis.

Je kunt ook die onzichtbare partitie mounten waardoor je er toch in kunt kijken en evt. losse bestanden kunt terugzetten of bijplaatsen.

Acronis werkt imo beter dan Norton en is veel eenvoudiger.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik zou [...] downloaden.

Daar staat partition magic op en kun je voor de boot een partitie op onzichtbaar zetten.
Let wel, als je een SATA CD/DVD hebt werkt de boot cd niet.
Modbreak:We zien liever dat je software gewoon legaal aanschaft; het promoten van illegale software wordt op GoT al helemaal niet gewaardeerd

[ Voor 33% gewijzigd door Spider.007 op 26-02-2007 20:09 ]

Pagina: 1