Toon posts:

Php hulp nodig met berekening.

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, het aantal procent in onderstaand rekenmoduletje moet aangepast kunnen worden door een cmsje, dit cmsje werkt met id's die hij verkrijgt met gets, nu is mijn vraag hoe kan ik dat doen, dus waar nu de 5,5 staat van het aantal procent. Hoe kan ik daar iets tussen plakken, want op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar, ik laat hem er boven connecten met de database, en als ik dan zeg get id=20 of wat dan ook of ik sluit php af en dan laat ik hem dat id echoén, pakt ie hem niet, misschien dat ik net iets verkeerd doe, en er is vast iemand die zegt van 'ooo dat doe je even zo'.

Alvast super bedankt!

<form action="tot100000.php" method="POST">
<input name="x" type="text">
wat is uw inkomen?<br>

<input type="submit" value="Bereken nu">

</form>
<?php
$procent = 0;
$x='';

if(isset($_POST['x'])){
$x = $_POST['x'];
$procent = $x*5.5;

}
if(isset($_POST['y']))$y = $_POST['y'];

echo "Maximaal hypotheekbedrag is: " . $procent . " euro";
?>

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik snap helemaal niet wat je wil eigenlijk. Ken je eigenlijk van php, want zoals ik dit lees is het vrij weinig. Werk dus even de volgende punten af:
[list=1]• Zet (relevante!) code tussen [php][/php] tags
• Beschrijf even duidelijk wat je probleem is, wat wil je bereiken en hoe werkt het nu?
• Wat heb je al geprobeert?Schrijf eerst eens alles duidelijk op, dan kunnen we je helpen :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Je stelt een vraag in 2 zinnen die heel raar lopen, ik kan er geen wijs uit worden. Daarna moeten wij het maar even oplossen zonder dat jij zelf moeite doet. En als laatste: PHP hoort in Programming

Deze gaat dus dicht. Je mag een nieuw topic openen in eerdergenoemd forum, maar dan duidelijker en goed onderbouwd wat je al geprobeerd hebt.

Dit topic is gesloten.