Externe analoge modem resetten

Pagina: 1
Acties:

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 01:00
Wij hebben veel klanten die regelmatig het probleem hebben dat hun externe analoge modem vastloopt. De enige mogelijkheid is dat deze mensen hun pc moeten herstarten. Dit is vaak een probleem omdat deze pc vaak een server is.

Het is ons onduidelijk waarom de modems vastlopen. Mijn vraag is of er ook een tool bestaat
waarmee een externe analoge modem (aangesloten op com1) gereset of gerefreshed kan worden.

Zoeken op google heeft nog geen resultaat gehad. Het gaat om verschillende typen modems.

als iemand iets weet? Graag.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hydex schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:51:
Het is ons onduidelijk waarom de modems vastlopen. Mijn vraag is of er ook een tool bestaat
waarmee een externe analoge modem (aangesloten op com1) gereset of gerefreshed kan worden.
Even het modem fysiek uit-en-aanzetten? Aangezien het om een extern modem gaat, kan dit gewoon.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien is het te doen met 1 van deze codes:

http://www.uic.edu/depts/...k/dialin/modem_codes.html
Z Causes a software reset with registers set to default values. Fetch configuration profile from non-volatile memory.
Basically resets the modem.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Inderdaad zou het AT Z0 commando de modem moeten resetten naar default settings profiel 0. Eventueel voorafgegaan door AT H0 (hangup)
Goede test zou zijn om bij een vastgelopen verbinding eens een telnet connectie met de modem te maken en kijken of die nog reageert op commando's.

Analoge modems, dat is voor mij al minstens 4 jaar geleden...

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 26-02-2007 15:06 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Hoe regelmatig gebeurt dat?

''s nachts met een antieke tijdschakelklok modem resetten?

Anyway, het lijkt me handiger/netter om het probleem op te lossen ipv modem gewoon resetten ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar een *server* achter een analoge telefoonmodem???

Kun je misschien wat meer uitleg van de situatie geven, want over 33kbit/s up serveren lijkt me beetje raar :o

Oslik blyat! Oslik!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dion_b schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:56:
Niet om het een of het ander, maar een *server* achter een analoge telefoonmodem???

Kun je misschien wat meer uitleg van de situatie geven, want over 33kbit/s up serveren lijkt me beetje raar :o
Het kan natuurlijk een 'server' zijn waar een bank pakket op draait die alleen via een modem verbinding kan maken naar een bank toe. Zo vreemd vind ik het eigenlijk niet, ik kom het nog vaak genoeg tegen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Gunner schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:58:
[...]

Het kan natuurlijk een 'server' zijn waar een bank pakket op draait die alleen via een modem verbinding kan maken naar een bank toe. Zo vreemd vind ik het eigenlijk niet, ik kom het nog vaak genoeg tegen.
Of tbv faxen ontvangen/versturen.
Pagina: 1