Toon posts:

USB Camera Beveiliging en kabels verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen misschien dat jullie mij wat tips hierover kunnen geven:

Allereerst, de ruimte is een partycentrum.
Ten tweede, het doel is om een tweetal hoge kwaliteits usb2 cameras te plaatsen tbv het opnemen van feesten/evenementen die daar plaats vinden en deze te broadcasten op het internet en tegelijkertijd op te nemen, EN een stukje beveiliging dmv motion detection / thuiscontrole.

nou heb ik her en der gelezen, dat een usb kabel max 5 meter lang kan zijn en deze verlengd kan worden dmv een usb2 repeater (dit kan max. 5x gedaan worden stond erbij, heeft iemand hier ervaring mee)

weet ook iemand wat er gebeurd als je na 3x een usb verleng kabel verlengd hebt en je doet er een usb hub tussen om de camera dan aan te sluiten, en daarnaast verder te verlengen wat er gebeurd? werkt het dan verder of is het beter om gewoon vanaf het begin nog een kabel te trekken zodat het per kabel 1 camera bevat ipv 2cameras op 1 kabel.

de reden waarom ik het persee via usb wil doen omdat de usb camera een hoge resolutie heeft 2megapixel 1280x1024 in video modus.
ik heb wel andere camera's gevonden die via tulp/bnc kunnen maar de kwaliteits verhouding is niet hetzelfde en ik weet niet of het mogelijk is om deze dan ook op internet te broadcasten.

Ben ik veel te omslachtig bezig? Heeft er hier iemand ervaring mee?
Tips zouden handig zijn.

Mike

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
er zijn ook wifi camera's misschien dat dat iets is? ik weet niet of die veel duurder zijn dan usb, ik denk eigenlijk van wel maar als je 10 usb kabels en repeaters moet aanschaffen is het wellicht het overwegen waard.

/edit ze zijn er natuurlijk ook met LAN aansluiting
kijk eens bij axis

[ Voor 14% gewijzigd door IRCfreAk op 26-02-2007 15:27 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En LAN kun je zonder problemen met 100 meter verlengen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die 5 meter bij USB klopt op zo`n 10cm na wel ja...ik heb eens een webcam willen installeren voor de parkeerplaats. Echter was de 1.2mtr + 5 mtr verlengkabel teveel. Nadat ik 1.2mtr afgeknipt had, werkte alles perfect.

Het lijkt me voor jou praktischer (ook leuker misschien) om gewoon een aantal (oudere?) analoge camera`s aan te sluiten met een composietkabel op een capturekaart met bv 4 ingangen.

Composiet gaat tot veeeel langere afstanden en geeft een betere beeldkwaliteit dan een webcam.
Tevens kun je zo`n signaal ook makkelijk afsplitsen; bv. tegelijkertijd de parkeergarage opnemen op band! :) )
Daarnaast kosten oude camera`s ook geen drol meer :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Michael Knight schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:34:
Die 5 meter bij USB klopt op zo`n 10cm na wel ja...ik heb eens een webcam willen installeren voor de parkeerplaats. Echter was de 1.2mtr + 5 mtr verlengkabel teveel. Nadat ik 1.2mtr afgeknipt had, werkte alles perfect.

Het lijkt me voor jou praktischer (ook leuker misschien) om gewoon een aantal (oudere?) analoge camera`s aan te sluiten met een composietkabel op een capturekaart met bv 4 ingangen.

Composiet gaat tot veeeel langere afstanden en geeft een betere beeldkwaliteit dan een webcam.
Tevens kun je zo`n signaal ook makkelijk afsplitsen; bv. tegelijkertijd de parkeergarage opnemen op band! :) )
Daarnaast kosten oude camera`s ook geen drol meer :)
Idd. Lichtgevoeligheid is een stuk beter dan een gemiddelde USB camera. Daarnaast heb je ook zoommogelijkheden.