Tunnel opzetten voor internetten achter firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:59
Ik heb op mijn werk mijn eigen laptop staan met Windows Vista hierop. Deze laptop staat aangesloten via de internetverbinding van mijn werk. De firewall hier blokkeert o.a. FTP-verbindingen, terwijl ik deze wel geregeld nodig heb. SSL verbindingen zijn wel toegestaan maar die worden weer niet door mijn FTP ondersteund.

Nu zat ik eraan te denken om thuis op mijn eigen internetverbinding een server te hangen. Dan maak ik via mijn laptop een SSL verbinding naar deze server en kan ik zo FTP gebruiken.

Nu ben ik alleen aan het inventariseren wat voor hardware en software hiervoor nodig is. Zou een oude 1GHz / 256MB bak volstaan met Windows 2000? Of moet ik dan echt aan specifieke software denken. Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Neem contact op met je systeembeheerder. Als je die echt nodig hebt zul je dat ook wel krijgen zonder zo moeiljk te doen.

PSN: djmurcielago

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29

The Zep Man

🏴‍☠️

Ricardo87 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:11:
Nu ben ik alleen aan het inventariseren wat voor hardware en software hiervoor nodig is. Zou een oude 1GHz / 256MB bak volstaan met Windows 2000? Of moet ik dan echt aan specifieke software denken. Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
Met 1Ghz en 256 MB geheugen kan je prima OpenVPN als server draaien.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
Betwijfel of VPN gaat werken ;)

Als ze dingen als ISA server draaien, kan de TS niet op VPN. Waarschijnlijk gooien ze álles dicht en openen ze er maar een paar.

Het enige wat dan overblijft is thuis een linuxbak (of zelfs een dd-wrt (linksys wrt54g(s)) neerzetten) en dan via SSH tunnelen, desnoods via poort 80.

Andere optie om te proberen is Hamachi

• Spixo
Sypher schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:43:
Betwijfel of VPN gaat werken ;)

Als ze dingen als ISA server draaien, kan de TS niet op VPN. Waarschijnlijk gooien ze álles dicht en openen ze er maar een paar.

Het enige wat dan overblijft is thuis een linuxbak (of zelfs een dd-wrt (linksys wrt54g(s)) neerzetten) en dan via SSH tunnelen, desnoods via poort 80.

Andere optie om te proberen is Hamachi
Momenteel is de situatie dat iedereen gewoon overal zijn laptop kan inpluggen en dan via DHCP een ip adres krijgt.

DD-WRT klinkt interessant, ik heb thuis een ASUS WL500g router staan. Dus als ik het goed begrijp, ik installeer daarop de DD-WRT firmware en kan dan op de internetverbinding van thuis internetten?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Psssst: Vergeten we even niet met z'n allen (Murcielago uitgezonderd) dat helpen met "hacken" van bedrijfsmatige beveiliging hier niet op prijs gesteld wordt?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Spixo
Coach4All schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:52:
Psssst: Vergeten we even niet met z'n allen (Murcielago uitgezonderd) dat helpen met "hacken" van bedrijfsmatige beveiliging hier niet op prijs gesteld wordt?
Ik moet de situatie misschien even wat beter uitleggen.

We hebben hier een afgesloten bedrijfsnetwerk, waar je alleen op kan met een bedrijfspc en waarbij je moet inloggen op een domein server.

Daarnaast ligt helemaal los van het bedrijfsnetwerk ook een "vrij" netwerk. Daar mag je aanhangen wat je wilt (ip gaat gewoon via DHCP). Op dit netwerk is echter zowat alles geblokkeerd behalve port 80 om te voorkomen dat via het bedrijf van alles en nog wat wordt verspreid aan virussen e.d. Nu vind de systeembeheerder het geen probleem als ik over port 80 connect naar mijn pc thuis en via mijn eigen thuisverbinding doe wat ik wil zolang ik de verbinding maar niet "misbruik".

Edit: zie ook mijn profiel waar ik werk, ik zit intern geplaatst. Vandaar dat we ons eigen "vrije" netwerkje hebben met eigen IP range en helemaal los van het "normale" netwerk om buiten werktijd toch gebruik te kunnen maken van het internet

[ Voor 12% gewijzigd door Spixo op 26-02-2007 14:59 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bel even met de helpdesk, als jij die toegang nodig hebt om je werk te kunnen doen zal de baas de laatste zijn die het verbiedt.

Meewerken aan het omzeilen van door een authoriteit (op het specifieke gebied) opgesteld beleid/beveiliging is iets wat we niet graag zien op GoT, en daarom ga ik je topic ook maar sluiten.
Ík moet er niet aan denken dat je dit bij mijn werkgever op het netwerk zou doen. Ik zie het al voor me dat ik door een of andere scriptkiddie 87 servers opnieuw kan gaan installeren omdat er een worm in geslopen is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.