Toon posts:

HD onbekend bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren bezig geweest met het opnieuw installeren van mijn PC.
Mijn probleem is als volgt.
Ik heb een nieuwe HD gekocht. Een SATA schijf.
Ik heb als moederbord een ASUS K8V DELUXE

Bij het installeren geef ik aan dat ik drivers wil uploaden/installeren vanaf een floppy. Deze drivers installeer ik als volgt, maar Windows komt nooit in de setup omdat het systeem blijft aangeven dat ik geen Harddisk heb en dat ik deze correct moet aansluiten of andere drivers moet hebben.

De HD is goed aangesloten, de kabels kunnen er niet beter, diepen of op een andere manier in. De drivers die ik heb komen van de Website van ASUS.

Kort om, HELP :?

Wie heeft een oplossing voor dit probleem

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor veel S-ATA controllers heb je zowel RAID als nonRAID drivers. Kijk eens of je niet toevallig een RAIDdriver hebt terwijl je hdd niet in een RAIDarray staat.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik inderdaad eens proberen.

Thanks

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Houd er rekening mee dat de VIA SATA controller niet goed overweg kan met SATA II schijven, terugzetten naar SATA I modus is dan de enige oplossing.
Voor de Promise PDC20378 controller zijn er zowel non-RAID als RAID drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me best doen. Heb er namelijk 0 verstand van :-(
Maar ja, deze digi-beet heeft een probleem en dat ga ik vanavond proberen op te lossen.

Dus thanks allemaal voor de hulp.

(waaronder het toesturen van de link met drivers,....want deze kneus kon die dus niet vinden op de site van ASUS)

Mochten jullie willen beleggen in aandelen.........Daar heb ik nou weer verstand van :+

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

lol : ook weer bekend probleem ...
Als je de driver met F6 aanzwengeld moet je daar twee drivers aangeven ...
Dus eerst de Sata driver en als je die actief hebt moet je dat nog eens doen , maar dan wat verder naar beneden scrollen ... staat opeens nog een driver ...
Komt nog bij ,...
Inderdaad ... Sata 2 op die Sata 1 controller gaat niet goed ...
Dus wellicht zit er op je harde schijf een jumper om hem naar Sata 1 te zetten ...
Pagina: 1