Ik wil gebruik gaan maken van de Treeview, menu en de sitemap path, en wil voor een goede werking hiervan het geheel voorzien van een goede XML sitemap. Nu heb ik m'n gehele menu in een tabel staan, en wel op deze manier:
0 in "IsChildOf" houdt in dat er geen ouders zijn. (Hoofd element).
Nu zou ik graag d.m.v. een ASP.NET pagina hier een XML structuur van willen maken, zo dat de genoemde componenten hier wat mee kunnen. Via de ISAPI ReWrite kan ik het systeem dan wel laten denken dat het een XML bestand is. De vraag is, hoe ga ik dat aanpakken. In ASP zou het me wel (heel omslachtig) lukken, maar in .NET heb ik te weinig ervaring (wel enkele cursussen gevolgd...). Het liefst zou ik zelfs gebruik maken van caching, waarschijnlijk door het object in de application te zetten, en 1x per dag te laten reloaden. Maargoed, daar gaat het nu even niet over.
Heb ook al op Google gezocht, maar niets kunnen vinden.
| MenuID | Name | IsChildOf |
| 1 | Planten | 0 |
| 2 | Accessoires | 0 |
| 3 | Tuinplanten | 1 |
| 4 | Wintervast | 3 |
| 5 | Binnenplanten | 1 |
0 in "IsChildOf" houdt in dat er geen ouders zijn. (Hoofd element).
Nu zou ik graag d.m.v. een ASP.NET pagina hier een XML structuur van willen maken, zo dat de genoemde componenten hier wat mee kunnen. Via de ISAPI ReWrite kan ik het systeem dan wel laten denken dat het een XML bestand is. De vraag is, hoe ga ik dat aanpakken. In ASP zou het me wel (heel omslachtig) lukken, maar in .NET heb ik te weinig ervaring (wel enkele cursussen gevolgd...). Het liefst zou ik zelfs gebruik maken van caching, waarschijnlijk door het object in de application te zetten, en 1x per dag te laten reloaden. Maargoed, daar gaat het nu even niet over.
Heb ook al op Google gezocht, maar niets kunnen vinden.