Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb een Blackberry 7290 met data abonnement via Vodafone. Ik kan via een live! logootje op mijn blackberry ook internetten. Aangezien mijn blackberry geen java ed ondersteunt en het schermpje nogal klein is zou ik onderweg af en toe op mijn laptop willen internetten via mijn blackberry. Dus blackberry eraan hangen via de usb en dan internet (traag weet ik) op via de blackberry.

Alleen: hoe moet dat??

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Dit heb ik gedaan met een 7290, 8700g en 7130. Jouw 7290 ondersteund gewoon TCP modem. Oudere modellen gaat het waarschijnlijk niet mee werken. Zorg dat je de laatste versie van Desktop Manager hebt geinstalleerd; deze installeerd namelijk ook een "standard modem" in je device manager. Je moet zorgen dat:
  • Desktop Manager gestart is, modem communicatie loopt via de desktop manager
  • Het standard modem aanwezig is
  • IP Modem optie is toegestaan als je gebruik maakt van een BES
  • De 'Extra initialization commands' regel is ingesteld in de modem opties afhankelijk van je provider
  • Op de Blackberry de APN settings zijn ingevuld aan de hand van de provider
  • Je een inbelverbinding hebt aangemaakt met inbelnummer en user/pass afhankelijk van je provider
Ik zal dadelijk wat info verzamelen en mn post uitbreiden..

edit:

guide:

Modem settings

Installeer de laatste versie van desktop manager. Check of het 'standard modem' aanwezig is in de device manager na installatie. Open de eigenschappen van het standard modem binnen de device manager en ga naar het tabblad 'advanced'. Hier vind je de 'extra initialisation commands'; deze moet je correct invullen afhankelijk van je provider (ff zoeken op google). Voor o2 UK is dit:

+CGDCONT =1,”IP”,”mobile.o2.co.uk

voor Vodafone DE:

+CGDCONT=1,”IP”,”web.vodafone.de

Let op! dit moet EXACT worden ingevuld.. Ja, die spatie na "CGDCONT" is niet aanwezig in het 2e voorbeeld, dit is de bedoeling. Deze commands kun je makkelijk vinden mbv google.

APN settings:

Op de blackberry ga naar "Settings-->Advanced-->TCP". Hier kun je de APN settings instellen. Ook deze verschillen per provider. Voor o2 UK is dit bijv.:

APN address: mobile.o2.co.uk
Username: mobileweb
Password: password

voor Vodafone DE is dit bijv.:

APN: web.vodafone.de
User: not needed, leave empty
Pass: not needed, leave empty

Inbelverbinding:

Maak een nieuwe inbelverbinding aan @ 115200bps. Bij o2 UK bel je in naar *99# met "mobileweb" als username en "password" als password. Ook dit verschilt per provider. Voor Vodafone DE is dit beide leeg.

Open de nieuwe inbelverbinding en ga naar "properties". Ga naar "modem configuration" en open het tabblad "general". Selecteer het 'standard modem' en druk op "configure". Stel hier het volgende in :

Enable hardware flow control : enabled
Enable modem error control : enabled
Enable modem compression : enabled

Show terminal window : disabled
Enable modem speaker : disabled

Ok, ga nu naar het tabblad "networking" en druk op "settings" en kies voor "PPP Settings":

Enable LCP extensions : enabled
Enable software compression : enabled
Negotiate multi-link for singe connections : disabled

Schakel "IP Header compression" UIT via tabblad "networking" --> "Internet protocol (TCP/IP)", properties klikken en dan "advanced".

Je zou nu moeten kunnen inbellen via deze verbinding; je verkeer gaat dan gewoon over GPRS. >:)

http://www.taniwha.org.uk/gprs.html
http://www.unlocks.co.uk/gprs_settings.php

http://www.blackberryforu....html?highlight=modem+apn

Initialisation commands voor het modem weet ik niet meer zo snel hoe ik hier aan kwam; zou je zelf even moeten zoeken. Zelfde geldt voor de inbel credentials voor de verbinding.

Welke provider heb je? aha.. vodafone NL. :> Die staat gewoon op de APN lijst. _/-\o_ Heb je een zakelijk of consumenten abbo?

[ Voor 66% gewijzigd door Pakjebakmeel op 26-02-2007 15:00 ]

• maXXzz
wauw, wat een info.... Ga het meteen proberen.

Antwoord op je vraag: abbo loopt via debitel op vodafone netwerk in NL. Welke accountgegevens moet ik dan gebruiken??

• maXXzz
Kan die 'extra initialisation commands' voor vodafone NL of debitel niet vinden in google

• maXXzz
Goed, ben maar eens aan de gang gegaan....

Heb voor die intialisation command maar .nl van .de gemaakt, dus: +CGDCONT=1,”IP”,”web.vodafone.nl

Op m'n blackberry heb ik bij APN settings hetzelfde gedaan. Dus web.vodafone.nl ipv .de

De inbelverbinding heb ik ingesteld zoals vermeld in de post hierboven en als nummer *99#, ervan uitgaande dat dit hetzelfde is als bij o2.

Alleen werkt het nog niet.....Krijg de volgende meldingen (met blackberry aangesloten en de desktopmanager aaan)

Bezig met bellen naar *99#

Bezig met het controleren van gebruikersnaam en wachtwoord...

Fout: 734: Het besturingsprotocol voor de PPP-verbinding is beëindigd.

• Pakjebakmeel
Hmm, dit betekend dat je verbinding goed op komt maar hij de verbinding termineert op het username en password! De init command klopt nu iig.

Je zult het juiste public username en password moeten vinden. Soms laten ze het ook leeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Pakjebakmeel op 26-02-2007 16:51 ]

• maXXzz
Heb het leeggelaten en user vodafone en pwd vodafone geprobeerd. Werkt beide niet. Iemand die weet wat de pwd's zijn?

Weet alleen niet of ik web.vodafone.nl of live.vodafone.com moet proberen.

• Pakjebakmeel
"Error 734: The PPP Link Control Protocol Was Terminated" Error Message Occurs If You Try to Establish a Dial-Up Connection

Probeer dit artikel eens?

CAUSE
This issue may occur if either of the following conditions are true:
• Multi-link negotiation is turned on for the single-link connection.

-or-
• The dial-up connection security configuration is incorrectly configured to use the Require secured password setting.

• maXXzz
Uhm, ja... heb je enig idee WAT exact ik nu moet veranderen dan?

• maXXzz
Oh, wacht, sorry heb niet goed gelezen. Staat in het artikel....

• maXXzz
Helaas, het lost het probleem niet op. De beide dingen die ik volgens het artikel moest instellen waren reeds goed ingesteld.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

FaceDown

Storende factor.

Voor bellen naar *99# moet je voor username / password: vodafone / vodafone kiezen. Althans dit is bij UMTS zo.

-edit: oops had je al geprobeerd zie ik nu-

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 27-02-2007 12:10 ]

Groetjes, FaceDown.

• maXXzz
Werk niet via UMTS maar via GPRS. Zou dat het zijn?

Verwijderd

Heb je hier wellicht iets aan?

Verbinding Vodafone Live!
Server voor het ontvangen van e-mail pop3.vodafone.nl
Gebruikersnaam Gebruikersnaam van My Vodafone
Wachtwoord Wachtwoord van My Vodafone
Poort 110
Server voor het verzenden van e-mail authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam Gebruikersnaam van My Vodafone
Wachtwoord Wacthwoord van My Vodafone
Poort 25
E-mailadres Eigen Vodafone e-mailadres
Instellingen voor Messenger

Voor Vodafone Messenger moet uw toestel onderstaande instellingen bevatten.
IM Configuratie Instellingen Invoeren
Naam in Menu Configuratie Instellingen Vodafone Messenger
IM Server Adres http://imps.vodafone.nl/wv
IM Domein nl.vodafone.com
IM gebruikers ID vodafone
IM wachtwoord vodafone
IP Adres 192.168.251.150
Poort nummer 8799
APN/Toegangspoort Instellingen Naam (getoond in Menu Configuratie Instellingen) live.vodafone.com
APN/Toegangspoort live.vodafone.com
APN/Toegangspoort (normaal/veilig) normaal
APN/Toegangspoort Gebruiker ID Vodafone
APN/Toegangspoort wachtwoord Vodafone

• Pakjebakmeel
Afgelopen week nog gedaan met een nieuw model (8700g), echter mag je bij KPN het username en password op het dial-up dialoog niet leeglaten ondanks dat er geen gebruik wordt gemaakt van een username en password. Ik heb gewoon 'test/test' ingevuld en toen werkte het ineens. Als het veldje maar niet leeg blijft.

Verwijderd

Ik heb dezelfde melding met ppp ook gehad maar dat had destijds te maken met het feit dat ik het in de andere usb poort had gedaan.

Je moet het apparaat in dezelfde poort doen waar je het voor het eerste keer hebt gebruikt.

Hopelijk is dit het voor je
Pagina: 1