Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Pinnacle USB2 PCTV "Hardware niet gevonden"

Pagina: 1
Acties:
  • 4.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
Ik krijg mijn Pinnacle PCTVcenter / (vroeger?) MediaCenter maar niet aan de praat in vista (erg frusterend). Ik heb eerst mijn originele 'MediaCenter' die ik bijgekregen had op cd geinstalleerd en toen dit niet het gewenste resultaat opleverde Pinnacle TVcenter pro 4.7 BETA geinstalleerd, de enige software specifiek voor Vista die ik vond bij pinnacle.
Ik dacht dat mijn kaart een PCTV 50e was, hij staat in mijn apparaatbeheer als PCTV 100e maar dat blijkt normaal te zijn. Daarnaast staat er ook nog "Pinnacle EMP audio device", hij wordt dus wel herkend...
Alleszins, pinnacle PCTV noch windows vista kan mijn tv-kaart herkennen (hardware / tv-tuner niet gevonden) en bij het (-poging tot-) gebruik van PCTV kreeg ik een blue screen...:s
Of moet ik wachten op (nieuwe) drivers voor vista?
Wie kan mij helpen?! Alvast bedankt!

Systeem: Sony Vaio; Intel C2D 1.73Ghz, 2GB DDR2, Windows Vista Home Premium

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:53
Is er al een udate bekend betreft je PCTV? Ik weet in ieder geval dat er een Vista driver op de website www.pinnaclesys.com te vinden is.

Ik gebruik dezelfde kaart nu ook een week, ik krijg hem niet aan de gang met windows media center. Doe ik wat fout? of kan deze kaart er gewoon niet mee overweg.

Verder vind ik het mediacenter van pinnacle een mooi programma. Echter erger ik me aan 2 dingen. Ik kan in volledig scherm modus het beeld niet uittrekken over al mijn 1200X800 pixels. Erg frustrerend. Iemand een oplossing? of dan misschien een ander programma waar de bijgeleverde afstandsbediening ook mee werkt. Wel vind ik de timeshift en opname functie echt top.

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
ja, je moet de aspectverhouding instellen op 16/10 en dan worden alle px benut!
Je hebt dezelfde kaart, maar je gebruikt deze in XP? Zoniet, waar haalde je de drivers voor vista?
bedankt

• vanWalsum
http://www.pinnaclesys.co...tName=PCTV+Analog+Pro+USB

Onder deze link kan je de vista driver downloaden. Ik gebruik XP, maar met een week of 2 ook vista.

Heb de verhouding 16/10 niet. Heb wel 16/9, maar als ik dan op het volledig scherm knopje druk op de AB dan krijg ik nog steeds een vierkant beeld. Het gekke is, dat wanneer in pinnacle media center opstart, het beeld voor 2 seconden prachtig wordt uitgerekt over mijn hele scherm. Maar dit na 2 seconden dus weer terugklapt naar het vierkante beeld. Erg jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door vanWalsum op 24-03-2007 01:35 ]

• vanWalsum
Nog iets. Hoe krijg ik teletekst aan het werk. Als ik op de tt druk, kan ik wel cijfertjes intoetsen, maar krijg ik geen pagina te zien.

Verwijderd

vanWalsum schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:50:
Is er al een udate bekend betreft je PCTV? Ik weet in ieder geval dat er een Vista driver op de website www.pinnaclesys.com te vinden is.

Ik gebruik dezelfde kaart nu ook een week, ik krijg hem niet aan de gang met windows media center. Doe ik wat fout? of kan deze kaart er gewoon niet mee overweg.

Verder vind ik het mediacenter van pinnacle een mooi programma. Echter erger ik me aan 2 dingen. Ik kan in volledig scherm modus het beeld niet uittrekken over al mijn 1200X800 pixels. Erg frustrerend. Iemand een oplossing? of dan misschien een ander programma waar de bijgeleverde afstandsbediening ook mee werkt. Wel vind ik de timeshift en opname functie echt top.
Probeer die link.
http://www.pinnaclesys.com/vista/vista_tv_du.asp

Verwijderd

lowlow schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:50:
Ik krijg mijn Pinnacle PCTVcenter / (vroeger?) MediaCenter maar niet aan de praat in vista (erg frusterend). Ik heb eerst mijn originele 'MediaCenter' die ik bijgekregen had op cd geinstalleerd en toen dit niet het gewenste resultaat opleverde Pinnacle TVcenter pro 4.7 BETA geinstalleerd, de enige software specifiek voor Vista die ik vond bij pinnacle.
Ik dacht dat mijn kaart een PCTV 50e was, hij staat in mijn apparaatbeheer als PCTV 100e maar dat blijkt normaal te zijn. Daarnaast staat er ook nog "Pinnacle EMP audio device", hij wordt dus wel herkend...
Alleszins, pinnacle PCTV noch windows vista kan mijn tv-kaart herkennen (hardware / tv-tuner niet gevonden) en bij het (-poging tot-) gebruik van PCTV kreeg ik een blue screen...:s
Of moet ik wachten op (nieuwe) drivers voor vista?
Wie kan mij helpen?! Alvast bedankt!

Systeem: Sony Vaio; Intel C2D 1.73Ghz, 2GB DDR2, Windows Vista Home Premium
Probeer die link
http://www.pinnaclesys.com/vista/vista_tv_du.asp

Verwijderd

*kick*

Ik heb hetzelfde probleem, ik zal vanavond proberen die vista drivers te installeren. Maar pinnacle media center geeft bij de install aan dat ie het besturingssysteem (vista business) niet ondersteund. Dus ik een andere setup gedownload daar vroeg ie om een key die ik kwijt ben (op de installatie cd) weet zo 1-2-3- niet welke dat was.

Maar in Mediaportal vind ie mijn PCTV USB2 ook niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 11:58 ]

Verwijderd

Heeft iemand nog een oplossing kunnen vinden. Ik krijg mijn PCTV USB2 ook niet in Vista aan de praat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:34:
Heeft iemand nog een oplossing kunnen vinden. Ik krijg mijn PCTV USB2 ook niet in Vista aan de praat.
Het is toch nog gelukt, maar ik krijg de pctv niet in Window Media Player aan de praat. Wel met Pinnacle, maar die crashed wel heel vaak.....
Pagina: 1