Al heel lang problemen met Athlon en Ka7-100

Pagina: 1
Acties:

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn broertje heeft een Athlon 700 op een Ka7-100 en heeft en constant problemen.

Eigenlijk gewoon altijd vastlopers.

De complete config in ongeveer zo:
Athlon 700 met tweak device op 800
Abit KA7-100
128mb 133mhz
Creative Geforce1 DDR

Meestal is het denk ik omdat ie te warm wordt (zo'n 50 graden) als ie getweaked is.
Als de kast er dan namelijk af is doed ie het wel goed. Er zit een koelblok met twee fans op. En hij heeft zo'n grote (80mm) koeler voorin zitten.

Eigenlijk gaat het met elk OS wel mis. Win2K draaide eerst geloof ik wel stabiel maar inmiddels is het redelijk brak.

Aangezien hij gisteren steeds hing tijdens het kijken van films is (na de drivers) de hardware acc. wat terug gezet schijnt te helpen, maar ik zie het als een noodoplossing.

Is er gewoon een stukkie hard ware stuk of ligt het ergens anders aan.

Verwijderd

Misschien slim om het zaakje eerst es te testen zonder dat die CPU is o'cloked? :Z

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Heb hetzelfde gehad met een AK72 en een V6800. Probeer eens een bios update. Dat deed bij mij wonderen.

Via 4.25 drivers en de detonator 6.47 schijnt erg goed te zijn. (gebruik zelf de ASUS 6.31)

ieeeepppppp :P

• BlauweFles
  • Niet online
Ja beide reactie had ik al verwacht.

De Bios is de nieuwste versie, en zonder het oc-en is een goed plan, maar toen deed ie het ook al.

Eigenlijk vraag ik me af of er een paar opties zijn in de BIOS die perse aan/uit moeten staan

Verwijderd

De kunst is om je pc zo goed mogelijk te tweaken(schumacher) en zo dat hij niet stil aan de kant komt te staan(Jos). Dat moet jij toch weten. (ik wou gewoon effe me logo laten zien :D )

Verwijderd

Heb je al geprobeerd dingen als Video en Bios ROM cached uit te zetten, de timing voor het geheugen omhoog zetten, checken dat er niet ergens een temperatuur beveiliging aanstaat ??

umhh dingen als AGP 1 waitstate, PCI-delayed transaction op uit.. Dynamic bursting and PCI-Master 0 waitstate op uit (Alleen egenlijk CPU-PCI write buffer aan laten)

Ook kan het door een goedkope/te lichte voeding komen.

Verder kan de totale hitte ontwiikeling (mobo+Geforce2+cpu+voeding) gewoon te veel zijn. Heb je al een intake fan vooronder en een outtake fan boven achter gemonteerd ?

En extra koeling voor de Geforce....

Ik hoop dat je zo wat ideeen opdoet 8-)

Verwijderd

[UPDATE]
Oeps, beter lezen. Intake fan heb je al. Maar outtake is misschien wel belangrijker, de voeding als outtake in zijn eentje is meestal niet genoeg.

Heb je de cache divider aangepast (kweetniet echt hoe dat gaat, moet je opzoeken (search..) , ik heb geen Classic Athlon.

:Y)

• BlauweFles
  • Niet online
Ja ok nu weet ik weer wat de error was die we achterna zat.

Ik heb net de l2 cache div op 2/5 gezet en toen kreeg ik na een clean install van w2k de vorige error:

irqdriver_less_or_equal

beginning dump op physsical memory

of iets ie die trant, nu weet ik dat dit niet goed is, moet ik de pci kaarten (een netwerk en een sb live) op een ander plekkie zetten of is het een optie die scheef staat

tips anybody?????

Verwijderd

JA.:Z Probeer een andere combinatie van je pci kaarten dat wil nog wel eens helpen.
PS: Denkt u dat het Zaterdag allemaal operationeel is, anders moet jij ook maar thuis blijven ;( aangezien we anders met een oneven aantal zijn.

je grote vriend,
*D
Pagina: 1