Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 15:20
Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/header.jpg
Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/intro.gif

Final Fantasy 12 (of FFXII) is de nieuwste release uit de Final Fantasy serie, welke alleen op de PS2 zal uitkomen. Tevens is dit ook de laatste Final Fantasy op de PS2 (eventuele spinoffs weggelaten), gezien Square Enix vanaf FFXIII op de PS3 zal verdergaan.

FFXII is al een tijdje uit in de VS en al wat langer in Japan. Europeanen zijn weer als laatste aan de beurt om hun FF collectie compleet te maken.

Er zijn weer een hoop veranderingen in de nieuwste telg van SE, welke in deze topicstart ten sprake zullen komen.

Dit topic is bedoeld om een leuke discussie over FFXII te starten en om eventuele vragen over het spel of delen ervan te stellen en te beantwoorden. Voor alle overige delen van FF kun je in dit topic terecht.

Nog een laatste verzoek: Aangezien de meesten niet van spoilers houden waar het RPG's betreft, verzoeken we je dan ook om eventuele spoilers zoals tips, delen van het verhaal of complete walkthroughs voor bepaalde delen in het spel tussen zgn. spoilertags te plaatsen, dit doe je dmv. [ spoiler]Tekst[/spoiler] (maar dan zonder de spatie bij [ spoiler]), je krijgt dan het volgende resultaat:

spoiler:
Tekst

Zo hou je dit topic voor iedereen leuk.

Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/proloog.gif

A warrior takes sword in hand,
Clasping a gem to his heart.
Engraving vanishing memories into the sword,
He places finely honed skills into the stone.
Spoken from the sword, handed down from the stone…
Now the story can be told…

That is the story of a world called Ivalice.

The strong military kingdom known as the Arcadia Empire
That rules the Valentia Continent,
And the Rosalia Empire that rules the Ordalia Continent
Have been continuously at war for long years.

In the midst of it, Arcadia Empire invaded the small kingdom of Dalmasca,
Positioned in the hallway between the two continents and thus is geopolitically important.

Under the invasion of the Arcadia Empire, the Dalmasca Kingdom accepted defeat.
But Ashe, the rightful heir to the trone of Dalmasca,
Joined the resistance army movements to fight against the empire.

The enemy’s chase and attack of this girl with the liberation of her mother nation in heart is severe,
But, she can not be defeated.
At this moment, she meets the young man Vaan.
With this meeting, begins the change in Ashe’s heart.

And thus…

The meeting of these two people will greatly change the story of this world.

Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/veranderingen.gif

Zoals bij bijna elke FF release veranderen er een aantal dingen in het spel. De meest opvallende dit keer is het battlesysteem. Zoals je in vorige delen (FFXI daarbuiten gelaten) random encounters had, is het dit keer net als in FFXI dat de monsters al rondlopen in de gebieden waar jij komt.

Meest opvallende veranderingen:
  • Geen random encounters
  • Party members die vanuit zichzelf vechten, jij hoeft dus niet 3 characters te controllen als je dat wilt
  • Je MP hervult zich automatisch zolang je blijft lopen
  • Gambit systeem (verfijn de "AI" van je partymembers)
  • Licenses systeem (vergelijkbaar met de sphere grid van FFX), wil je al je party members een black mage met ranged attack en heavy armor maken? Dat kun je nu dus dan ook doen.
  • Monsters database, mensen die Kingdom Hearts hebben gespeeld kennen dit van de journal die word gemaakt tijdens het spelen.

Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/gambit.gif

Zoals ik al bij de meest opvallende veranderingen aangaf zijn je party members nu geautomatiseerd. DWZ, ze vallen aan wat jij aanvalt, gevechten zijn hierdoor "live" omdat je niet meer turnbased werkt.

Van zichzelf doen ze alleen maar de basis, slaan wat jij slaat. Je kan dit finetunen door gambits te gebruiken. Met gambits kun je verschillende acties per character instellen, dus heb je een healer die ook mee vecht, dan kun je deze zo instellen dat deze een character die minder dan een x percentage HP heeft cured. Standaard hebben alle characters 2 gambit slots + een paar standaard acties. Je kan meerdere slots krijgen via het licenses systeem, en meerdere gambit acties kun je kopen via NPC's en krijg je via treasures en monsters.

Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/licenses.gif

Met licenses kun je je characters skills geven zodat ze bepaalde acties kunnen uitvoeren of bepaalde types armour en wapens kunnen gebruiken. Dit werkt ongeveer net als de spheregrid in FFX, echter heeft nu iedereen een eigen grid. Met alleen een license ben je er nog niet. Wanneer je iemand een license geeft voor bijvoorbeeld een bepaald type armour kun je die armour equippen, het betekend dus niet dat je die armour al meteen hebt. Mocht je dus een bepaald zwaard vinden en je kan deze niet equippen, kijk dan in je licenses grid of je deze license al kan gebruiken en zoja, activeer hem dan bij de character welke je dit zwaard wil laten gebruiken.

Wat betreft de magick (geen spellingsfout), als je een character bijvoorbeeld de license geeft voor een bepaalde spell, moet je deze spell ook bij een vendor kopen. Dit hoef je maar 1 keer te doen voor alle characters, dus stel dat je bij Vaan de "raise" license koopt, moet je alleen nog bij een vendor de raise scroll te kopen. Als je later bij bijvoorbeeld Fran ook de raise license koopt, hoef je de scroll niet nog een keer te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/links.gif

Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/GOT/FFXII/overig.gif

Hou het leuk, zoals ik al zei gebruik de spoilertags waar dit nodig is, heb je nog op of aanmerkingen over de OP, ik ben te bereiken door op het DM knopje te drukken bij m'n naam, zelfde geldt voor eventuele toevoegingen.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

sorry als ik me vergis, maar is Het Final Fantasy Topic - Deel 4 - daar niet voor in leven geroepen? :)

(en over die monster database - zit in bijna iedere rpg, niet enkel kingdom hearts :p)

[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 26-02-2007 13:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Boeboe schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:00:
sorry als ik me vergis, maar is Het Final Fantasy Topic - Deel 4 - daar niet voor in leven geroepen? :)

(en over die monster database - zit in bijna iedere rpg, niet enkel kingdom hearts :p)
Dat topic is er ook inderdaad, alleen dat is voor FF in het globaal. An sich zijn er wbt. FFXII redelijk wat dingen veranderd dat ik hier een nieuw topic wel voor gepast vond, zeker nu het FF topic een "quality of game" derail heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:53

Nohead

PSN ID: Nohead

Mooi een FFXII Topic :D
Ik heb hem al een tijdje liggen de USA versie maar nogniet echt veel tijd gehad om door te spelen.
GFX zien er aardig uit voor een PS2 game op HD LCD (Samsung LE32R71B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik heb van dit weekend wat tijd gehad om het te spelen. Verhaal is tot nu toe erg leuk, maar ik moet nog even wennen aan het licence systeem en uitvogelen wat ik nou voor wat moet nemen. Vrijheid met character creation is leuk, maar het kan ook te vrij zijn. Gelukkig op internet een chart gevonden dat ik tenminste weet waar wat staat in het grid.

De interface (maps, camera e.d.) doen me denken aan Star Ocean till the End of Time (ook Square Enix). Het combat systeem is nu gelukkig wel wat minder gebuttonbash, want bij star ocean deden m'n duimen zeer als je aan het bossfighten was.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28491

Ik ben me ook al aardig aan het vermaken met FFXII ik heb al 10 uur gespeeld en nog heb ik me te weinig verdiept in het license systeem (ik koop voornamelijk alleen maar licenses waar ik ook de spell/wapens voor heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18685

Had hem vrijdag gehaald en ben zondag begonnen. Had al vrij lang niet meer echt een spel gespeeld (sinds ffx-2), maar ffxii begint nu toch wel verslavend te worden :P Ben nog niet zo heel ver (vandaag werken), maar ik begin nu wel de gambits een beetje door te krijgen.

Vraag me nu alleen een beetje af welke license ik voor elke char moet activeren. Tot nu toe heb ik voor de meeste chars dezelfde geactiveerd, maar zal toch een keer een richting moeten kiezen voor bepaalde chars. Dit maakt het toch wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186779

bahbah hoe bedoel je oude koeien uit de sloot halen.. final fantasy tactics anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Anoniem: 186779 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:11:

bahbah hoe bedoel je oude koeien uit de sloot halen.. final fantasy tactics anyone ?
Niet zo vreemd als deze game zich in dezelfde wereld afspeelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Anoniem: 18685 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:19:
Had hem vrijdag gehaald en ben zondag begonnen. Had al vrij lang niet meer echt een spel gespeeld (sinds ffx-2), maar ffxii begint nu toch wel verslavend te worden :P Ben nog niet zo heel ver (vandaag werken), maar ik begin nu wel de gambits een beetje door te krijgen.

Vraag me nu alleen een beetje af welke license ik voor elke char moet activeren. Tot nu toe heb ik voor de meeste chars dezelfde geactiveerd, maar zal toch een keer een richting moeten kiezen voor bepaalde chars. Dit maakt het toch wel interessant :)
An sich is het niet nodig om een bepaald iets te kiezen aangezien je straks toch het hele board kan unlocken voor elke character, al is het wel handig om in het begin 2 healers te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Zodra je de gambits doorhebt kun je eigenlijk wel achterover gaan zitten en alleen nog maar een beetje sturen. Targeten en healen gaat "lekker" automatisch als je alles goed instelt. Extra gambits kun je gelukkig redelijk goedkoop halen. De enige acties die ik nu nog echt onderneem tijdens combat zijn wat poisons e.d. curen. Qua licences, ik heb Fran en Penelo als healers ingesteld. Asche een beetje als blackmage, maar ook als healer en de drie guys gewoon als melee.

Balthier en Fran vind ik de leukste karakters. Vooral Balthier eigenlijk, Fran is gewoon Chewbacca :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
:?

Afbeeldingslocatie: http://img299.echo.cx/img299/2284/virearace3rw.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hec.unil.ch/cei/pics/chewbacca.jpg

Volgens mij moet je minder drinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Je hebt rebels, die tegen een evil empire vechten en je wordt als jong jongetje geholpen door een piraat, Balthier (=Han Solo) met zijn stille trouwe sidekick Fran (=Chewbacca) en je redt de princess Asche (=Leia) van die zelfde Evil empire met hun hulp.

Volgens mij moet ik inderdaad minder drinken ;)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
Er zijn altijd al veel verwijzingen naar star wars geweest, maar zo klinkt het wel heel erg :p
Doen Biggs & Wedge ook weer mee? :)

Vanaf komend weekend eens kijken of ik voldoende tijd vrij ga kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Spoiler over Biggs en Wedge. Geen gamebreaking spoiler, maar toch eventjes zwart ;)

spoiler:
[quote]In Final Fantasy XII, two Archadian guards named Gibbs and Deweg (obvious anagram/variations of Biggs and Wedge) stand at the western end of Nalbina Town, blocking the way to the north.[/quote]

Eventjes Wiki gekeken en ja ze zitten erin, maar nog niet tegen gekomen. Wel al Cid gevonden, maar je kan geen FF spel hebben zonder Cid erin.

[ Voor 13% gewijzigd door Yellow|A op 27-02-2007 14:07 ]

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
IntToStr schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:35:
Er zijn altijd al veel verwijzingen naar star wars geweest, maar zo klinkt het wel heel erg :p
Doen Biggs & Wedge ook weer mee? :)

Vanaf komend weekend eens kijken of ik voldoende tijd vrij ga kunnen maken...
spoiler:
ja die komen erin voor :) en wel onder de namen: Gibbs & Deweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
spoiler:
Gelukkig, zonder Cid, Biggs en Wedge geen Final Fantasy natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Het gambits systeem is echt geniaal! Beetje nuttige regels instellen, battle speed op max en je bent voor de verandering niet 500 uur bezig met nutteloos levelen.

Aan de andere kant ben ik al 10x game over gegaan, wat meer is dan de vorige delen bij elkaar.. Edit: Dit na 6 uur speeltijd :X Phoenix Downs zijn echt te duur en traag :P

Weet iemand trouwens of er verschil zit tussen de NTSC en PAL versie? (Behalve de regio)

[ Voor 24% gewijzigd door Tim op 27-02-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Phoenix Downs zijn inderdaad aan de prijzige kant, maar ik snap niet dat je zoveel bent doodgegaan. Heb je wel je healing gambits voor je attack gambits ingesteld?

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben pas 1 keer gameover gegaan (In dat stuk waar oneindig bewakers op je af rennen geen idee meer hoe het daar heette)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 23:04
Ik heb m vandaag ook gehaalt, maar ben er nog niet aan begonnen.
Eerst kingdom hearts 1 en 2 uitspelen, daarna beginnen aan ff12 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

Tim Schuhmacher

abasios

oe het begint een beetje te kriebelen om dit spel ook te kopen. Ik speel al tijden niet meer games om mijn ps2, maar als de ervaring vergelijkbaar is met ff7 dan lijkt het mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Anoniem: 28491 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:34:
Ik ben pas 1 keer gameover gegaan (In dat stuk waar oneindig bewakers op je af rennen geen idee meer hoe het daar heette)
Ja, daar was het bij mij zo erg dat ik maar overnieuw ben begonnen :P Zonder geld en items kan je daar echt niets.
Daarna niet meer gameover gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Ik ben gisteren tot de Tomb Of Raithwall gekomen en daar heb ik me prima vermaakt (battlespeed max scheelt). Veel boss fights en het verhaal blijft leuk doorgaan. Kreeg de boss voor de tomb alleen niet dood zonder dat ik de sidequest deed voor het ultimate item tegen hem. De bosses in de tempel zelf vielen reuze mee.

Het verhaal blijf leuk :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18685

Yellow|A schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:35:
Ik ben gisteren tot de Tomb Of Raithwall gekomen en daar heb ik me prima vermaakt (battlespeed max scheelt).
Ben nu ook bij die Tomb. Ben alleen hopeloos afgemaakt door
spoiler: die baas
eerste demonwall. Ik weet dat je weg kan rennen maar dat is natuurlijk voor mietjes :P

Vanavond maar een beetje LP verzamelen om die quickenings te activeren, denk dat deze anders moeilijk te verslaan is. Heb me iig nog geen moment verveeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Boss Tactic:
spoiler:
Hij cast wat debuffs op je, blind, poison, sleep enzo. Zolang je die blijft curen en door slaan kun je hem wel hebben. Hij had op het einde mijn hele party "Zzzzzz" en hij was bijna dood maar ik realiseerde me net op tijd dat ik partymembers kon switchen. Toen met drie verse mensjes nog het laatste stukje van zijn health eraf.

Ik heb nu twee quickenings en een summon (krijg je na de tomb), maar ik snap het niet helemaal. De quickenings heb ik maar een keer kunnen gebruiken, maar ze lijken niet echt te chargen. Raar, zal wel iets missen. Heb veel LP gekregen door de woestijn ervoor nog een keer te doen. Chain van 89 op die Yawa's en toen kwam ik een non yawa tegen, weg chain.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Yellow|A schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:26:
Boss Tactic:
spoiler:
Hij cast wat debuffs op je, blind, poison, sleep enzo. Zolang je die blijft curen en door slaan kun je hem wel hebben. Hij had op het einde mijn hele party "Zzzzzz" en hij was bijna dood maar ik realiseerde me net op tijd dat ik partymembers kon switchen. Toen met drie verse mensjes nog het laatste stukje van zijn health eraf.

Ik heb nu twee quickenings en een summon (krijg je na de tomb), maar ik snap het niet helemaal. De quickenings heb ik maar een keer kunnen gebruiken, maar ze lijken niet echt te chargen. Raar, zal wel iets missen. Heb veel LP gekregen door de woestijn ervoor nog een keer te doen. Chain van 89 op die Yawa's en toen kwam ik een non yawa tegen, weg chain.
Quickenings kun je alleen gebruiken als je MP 100% vol is, daar kwam ik op het verkeerde moment achter:
spoiler:
Fran en Basch waren/zijn de enige met quickenings in mijn party. Toen ik bedacht dat Judge G'his vast wel wat makkelijker zou zijn als ik een quickening zou gebruiken probeerde ik deze te casten met Fran (Basch was al plat). Aangezien ik bij het begin van de battle begon met blind te casten op hem had ik geen volledige MP bar meer, met gevolg dat die quickening niet echt wou beginnen en die 3 soldaatjes mijn volledige party al gewiped hadden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Dat is handig om te weten Matt. Alleen jammer dat Fran bij mij ook een quickening heeft en als mijn healer betwijfel ik of ze ooit op full mana zit. Verklaart wel waarom ik hem nooit heb kunnen doen na de eerste keer :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb hem ook al een tijdje in huis, en speel hem af en toe als ik er tijd voor heb. Zit nu op ongeveer 4 uur in de gewelven onder het paleis van Rabanastre. Moet zeggen dat het nieuwe battle-systeem erg wennen is. Turn based vond ik nooit echt een probleem en ze hadden dit voor mij ook niet aan hoeven passen, toch een beetje inbreuk op de stijl van Final Fantasy vind ik zelf.

Verder is het een hele mooie game en ik weet zeker dat ik nog de nodige avondjes aan het spelen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hem ook al een tijdje en me chars zijn nu lvl 30 ongeveer en vermaak me er nog steeds prima mee. Die 2e esper is echt leuk om tegen te vechten zal er verder niks over zeggen want dat moeten mensen zelf maar achter komen. Maar vind het een briljant spel en zegt voor mij echt een nieuwe mijlpaal neer in hoe rpg's gemaakt zouden moeten worden.

Feit trouwens dat ze turn based er uit gehaald hebben dat heeft voroal te maken met het open wereld principe een turn bassed battle in een wereld waar je redelijk vrij kan rond lopen dat werkt in mijn ogen gewoon niet.

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 06-03-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 15:08
Het is toch nog steeds Turnbased? alleen zijn er geen Random battles meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja en nee

Het is niet echt turn based. Je voert gewoon je opdrachten uit en op moment dat hij het kan uitvoeren doet hij het (of als je de gambits gebruikt gebeurt het automatisch) Het is dus alleen niet zo dat als je op een knop drukt het direct gebeurt. Je kiest je optie in een menu en dan gaat er een balkje lopen als die vol is voert hij de opdracht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yellow|A schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:51:
Dat is handig om te weten Matt. Alleen jammer dat Fran bij mij ook een quickening heeft en als mijn healer betwijfel ik of ze ooit op full mana zit. Verklaart wel waarom ik hem nooit heb kunnen doen na de eerste keer :)
Quickenings hoef je niet een volledige mana balk voor te hebben. Als je namelijk 2 quickenings hebt kan je de eerste gewoon uit voeren (het werkt met Quickenings balken waarvan je er in totaal 3 kan krijgen (voor elke lvl quickening 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
SimRam schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:24:
Het is toch nog steeds Turnbased? alleen zijn er geen Random battles meer.
Zoals RPG_Fan al aangaaf niet echt. Wat er wel is is een wait en active mode. Bij wait staat beeld stil als je in command menu zit en dat is bij active dus niet en gaat dan ook veel hectischer er aan toe. Maar goed voor ieder wat wils dus het echt turn based dat zit er niet meer in zoals ik al zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Ik ben nu net klaar met Mount Bur Omiseca en weer terug in in de stad (ook ongeveer level 30). Het blijft een leuk spel. Toch ik zat dit weekend eventjes gefrustreerd toen ik tegen de Elder Dragon in het bos moest vechten. Sjezus wat een irritante draak echt te vaak doodgegaan daar. Dat Esper gevecht daarna is inderdaad leuk, maar alles is simpel vergeleken met die zinloze draak in het bos.

Ik mis de random battle stiekem toch wel een beetje. Heel klein beetje ;)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een of andere manier als ik speel krijg ik vaak het Phantasy Star Online gevoel. Het vecht systeem is absoluut niet hetzelfde maar doet me het er toch aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hehe ik mis echt helemaal niks aan dat random gebeuren wat is dat matteloos irritant achteraf. Bedoel heb me er prima mee vermaakt hoor maar tis echt niet meer nodig tegenwoordig dat blijkt wel weer met XII. En die draak was inderdaad echt achterlijk lastig dacht op het laatst echt dat ik gek werd lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
ik loop nu rond in Salika Woods.. het Gambit systeem werkt lekker.
ik krijg alleen de skill charge niet goed geregeld (gebruikt hem steeds bij vol MP missed, mp leeg |:( )

@ Yellow:

in het augment gedeelte zitten meerdere passive skills die ervoor zorgen dat je mp balkje sneller volloopt, deze zijn erg handig. ook de 10% minder cast cost is heel handig om mp te besparen.

een goede plek om geld te krijgen is Ozmonze plains, gambit instellen om te stelen, (als je het geld heb de monograph voor beasts kopen, en Thief Cuffs als zodra je die kan krijgen) en dan moet je proberen de Mesminirs (paarse paarden) te stealen en chainen, en je verdient zo 30 k in een uurtje werk (steal is meestal Iron Carpatce en daar krijg je zo`n 300 gill voor. drop is dat ook.
Er zitten daar ook in 2 gebieden Zughans (ofzo) en Zu (flying) die geven elk 2 LP per kill is wel handig

zorg wel dat je ze snel kan killen anders ben je zelf zo dood.

en over de quickenings, als je een rank 2 erbij hebt, krijg je meer mp, als een gedeelte van dat mp balkje geel knippert kan je een quickening gebruiken, als je 2 knipperende balkjes hebt kan je kiezen of je de rank 1 of rank 2 wil doen.

als je een mist charge optie krijgt kan je die het best gebruiken, dit is belangerijk om een langere chain te krijgen. hoe langer de chain en hoe sterker de gebruikte quickenings hoe sterker de eind blast is. ( cataclysm is mijn sterkste tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voor die charge optie is het niet zo dat je daar een gambit voor kan maken met MP lager dan 10% Charge? dan zou je niet steeds je mp balk kwijt rakken als hij missed? Ik heb die optie zelft nog niet omdat me whitemage 350 mana heeft alle 2 me whitemages hebben dat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23

-db-

Hoi

Ik heb het spel al uitgespeeld, dit zijn mijn favoriete Gambits:

Nummer Voorwaarde Actie
1 ally HP<50% Curaga
2 ally status=KO Arise
3 ally status=disease Cleanse
4 ally any Esuna
5 ally status=slow Haste
6 ally status=stop Dispel
7 ally any Stona
8 Self: MP<10% Charge
9 ally any Bubble
10 Enemy: Party leaders target Attack
11 Enemy: Flying Flare
12 Self Libra

- Dit is voor een melee character met volledige magic abilities.
- Bij ranged attack of magic char valt 11 weg, bij magic char wordt de actie bij 10 een of andere magie aanval.
- 12 hoeft maar bij 1 van de 3 actieve chars.
- Wil je geld verdienen, verander dan bij een van de actieve chars de actie bij 10 in steal
- Heb je van een ability uit de lijst alleen een zwakkere variant, gebruik die dan.
- Heb je een ability uit de lijst nog niet en een gambit slot vrij, gebruik deze om MP te besparen,
bijvoorbeeld: tussen 3 en 4 kun je ally: status=poison - poisona zetten, dit kost minder MP dan esuna.

Natuurlijk is dit Gambit systeem niet in alle gevallen ideaal, bijvoorbeeld bij een voor vuur gevoelige Boss
spoiler:
, bijvoorbeeld de draak in Salika Wood die men zo lastig vond,
kun je ipv attack bij punt tien beter Firaga zetten, maar over het algemeen werkt dit Gambit systeem wel lekker, op lvl 50 kun je de laatste 10 bosses ofzo met dit systeem bijna zonder handmatig ingrijpen verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 28-05 14:42
Nippletwister schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:38:
Ik heb hem ook al een tijdje in huis, en speel hem af en toe als ik er tijd voor heb. Zit nu op ongeveer 4 uur in de gewelven onder het paleis van Rabanastre. Moet zeggen dat het nieuwe battle-systeem erg wennen is. Turn based vond ik nooit echt een probleem en ze hadden dit voor mij ook niet aan hoeven passen, toch een beetje inbreuk op de stijl van Final Fantasy vind ik zelf.

Verder is het een hele mooie game en ik weet zeker dat ik nog de nodige avondjes aan het spelen ben :)
Als je het mij vraagt brengt geen enkele FF game écht iets nieuws. Elk nieuw deel is een combinatie van gameplay elementen van vorige delen. X-2 bijvoorbeeld combinatie van dat active fighting system met een Job System a la FF3. Dit deel is eigenlijk ook grotendeels gebaseerd op datzelfde idee met die active / wait mode, maar nu dus met de toevoeging dat je beetje kan rondlopen (wat ook niet echt bijzonder veel toevoegt). En natuurlijk die verrekte Random Encounters uitgebannen, wat had ik daar een godgruwelijke hekel aan zeg.

Gambits zijn wel nieuw, maar vraag me af hoe leuk het daardoor blijft. In het begin als je weinig gambits hebt zul je nog wel redelijk wat zelf moeten doen (spell casten enzo), maar naarmate je meer vind, wordt het dan niet een kijk spelletje? Ik zit nu al op een punt dat ik eigenlijk weinig hoef in te vallen bij een gevecht, hooguit voor wat extra healing of een cure ailment spell hier en daar. Zelfs bij bossfights doe ik weinig, behalve 1x met 3 characters een mega quickening frenzy gooien _/-\o_ .

Verhaal vind ik btw echt TE saai zeg. Alleen deel 3 op mijn DS vind ik nog erger :D . Zit ook bijna geen humor in, zoals wel bij X/X-2 het geval was bijvoorbeeld. (7-8-9 niet al te lang gespeeld, vond ik geen *** aan ;)).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 08:24
ik heb speciaal voor XII een ps2 aangeschaft, de laatste die ik speelde was X alweer 4 of 5 jaar geleden.
ik heb nu 30 uur in XII zitten, maar van de week toch maar weer X aangeschaft, puur omdat ik op mijn zolder een piggyback guide van X vond en de andere reden (grootste reden) ik mis op de een of andere manier de random encounters, terwijl ik mij aan de andere kant ook kan herinneren dat ik daar toen der tijd een pleurisheken aan had.....

Dus eerst even XII uitspelen, daarna X nog een keer spelen en dan gaat mijn PS2 weer op marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
janus_freggel schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:15:
ik heb speciaal voor XII een ps2 aangeschaft, de laatste die ik speelde was X alweer 4 of 5 jaar geleden.
ik heb nu 30 uur in XII zitten, maar van de week toch maar weer X aangeschaft, puur omdat ik op mijn zolder een piggyback guide van X vond en de andere reden (grootste reden) ik mis op de een of andere manier de random encounters, terwijl ik mij aan de andere kant ook kan herinneren dat ik daar toen der tijd een pleurisheken aan had.....

Dus eerst even XII uitspelen, daarna X nog een keer spelen en dan gaat mijn PS2 weer op marktplaats ;)
stuur maar een Dm naar me als je hem wil gaan verkopen, ik wil nl om dezelfde reden als jij een ps2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Ik heb nu vrijwel alle gambits (handig gambit shopje waar ze 50 gil per stuk kosten) en het maakt het spel aan de ene kant heel fijn om te spelen, aan de andere kant je hoeft echt amper iets zelf te doen. Meer quickenings en al de automatische mana regen talents maken het erg fijn. Als dat niet werkt, mana op 20% = charge.

Final Fantasy X is nog steeds eentje van mijn favorieten. Spira was een hele mooie wereld om in rond te hangen. X2 was ook leuk om te spelen, het verhaal was alleen een stuk minder en iedereen speelde het alleen om het echte einde van X te zien. Vond de cast van X beter dan van X2.

Ik zit nu "vast" in The Ancient City Of Giruvegen. Bij de tweede baas, pas een keertje tegen gevochten en hij was bijna dood, maar het ging net mis op het einde omdat ik te lui was om zelf te healen en mijn gambits het net niet volhielden ;(

Meest irritante bazen tot nu toe vond ik het zooitje ongeregeld in Sochen Cave Palace.
spoiler:
Mandra Prince, Onion Queen, King Allaune, Pumpkin Star en Tomato Captain. Best een eind van een savepoint vandaan en echt bizar anders dan de meeste bossfights in het spel. Lukte best simpel de tweede poging, maar ik was geirriteerd het hele gevecht.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik vond die baas(en) best cool eigenlijk, ik weet niet of ik toevallig op de juiste lvls zit telkens maar ik heb alle bazen in 1 keer verslagen tot nu toe ( ben net voorbij cave palace). De balans in de game vind ik echt goed, heb elke baas met moeite verslagen, telkens op het randje van game over en mezelf in rare bochten wringen om te winnen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mutatie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:42:
Ik vond die baas(en) best cool eigenlijk, ik weet niet of ik toevallig op de juiste lvls zit telkens maar ik heb alle bazen in 1 keer verslagen tot nu toe ( ben net voorbij cave palace). De balans in de game vind ik echt goed, heb elke baas met moeite verslagen, telkens op het randje van game over en mezelf in rare bochten wringen om te winnen _/-\o_ _/-\o_
Ik kan deze post beamenen, ze leggen de lat steeds net iets te hoog :X ! En ik houd niet van saai grinden en levelen, dus ja ik heb geld en lvl tekorten :D ! Ik heb nu net mijn hele party en ben overall lvl 13. Ik ga nu achter die wraith, cluckatrice en tortoise dingen aan, die hunts zijn vet! Alleen ik ging even met lvl 11 op die cluckatrice af ... ik wist niet hoe snel ik mijn R2 in moest drukken :/ .

Ik vind het een prima spel en heb erg veel plezier juist met de gambits en licenses, beetje je hersens laten werken en puzzelen wat het beste werkt!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

*Ryuken*

Anyway, snap niet dat er helemaal geen geblaat over dit spel is. Lijkt me toch een vrij grote game en nog niet zo lang uit; sterk dat er hier niemand speelt :P ? Ik ben net voorbij het volgende stukje -->

spoiler:
Dat ze dat super nethicite testen in de 8e vloot van archadia ... vette cgi en goed gaaf stukje!

Ik ben trouwens iemand die alle 6 de party members gebruikt (op gelijk level) en heb ze nu allemaal rond de level 20. Slecht vind ik dat je zonder Libra kan zien hoe -sterk- een monster is (naam blauw / geeloranje of rood --> goed te doen / lastig / dood). Maar met Libra is het altijd blauw, maar dan zie je alleen zijn HP ... woohoo, dan weet je nog bijna niets. Dus ik check nieuwe monsters vaker eerst maar zonder Libra, dan zie ik tenminste of ze echt tricky zijn.

spoiler:
Ik was bijvoorbeeld in die Nam-Yen Sandea (ofzo) en daar vlogen van die vogels rond, hadden iets van 1400HP (en had al Bagoly's van 1000HP gehad), dus ik hit er een ... hij kijkt me aan ... *PECK* :| .. 500DMG, wtf :X ! Zonder Libra was die die zeer rood!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 20:49
je kunt naar de level van de monsters kijken en die met je eigen level vergelijken. of heb je dat nog niet gemerkt? :z

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
-db- schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:08:
Ik heb het spel al uitgespeeld, dit zijn mijn favoriete Gambits:

Nummer Voorwaarde Actie
1 ally HP<50% Curaga
2 ally status=KO Arise
3 ally status=disease Cleanse
4 ally any Esuna
5 ally status=slow Haste
6 ally status=stop Dispel
7 ally any Stona
8 Self: MP<10% Charge
9 ally any Bubble
10 Enemy: Party leaders target Attack
11 Enemy: Flying Flare
12 Self Libra

...
Beetje dood topic nu, maar goed.

Waarom al die verschillende gambits? Gewoon
any ally -> esuna
any ally -> dispell
any ally -> arise

dit is genoeg. Je hoeft niet de status effecten mee te geven, ze casten toch alleen als het nodig is.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Cloudy schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:02:
je kunt naar de level van de monsters kijken en die met je eigen level vergelijken. of heb je dat nog niet gemerkt? :z
Mjah dat zegt lang niet alles als ik het goed heb begrepen. Bij die hunt op die opgeblazen kikker cast hij een Growing Threat en word zn level twee keer zo hoog, maar hij doet lang geen 2 x zoveel damage. Ik ben ook afgemaakt door beesten in 2 slagen die hetzelfde level zijn :/ .

Ik gebruik overigens een veel simpelere gambit opstelling van zes stuks:

Ally > Any = Arise / Phoenix Down
Ally < 50% MP = Cura / Hi-Potion
Ally > Any = Esuna / Elixer
Foe = 100% HP = Steal
Foe Party Leader Target = Attack
Foe Any = Attack

Dat is het eigenlijk wel. Houdt tot nu toe goed stand, dingen als Libra / Spells / Buffs doe ik even handmatig omdat het anders op sommige momenten tijd en MP kost waar ik dat echt niet kan gebruiken.

Ik houdt Steal er gewoon in omdat je dan echt lekker geld verdient en Charge doe ik ook handmatig, je wilt echt niet dat die shit mist in een boss battle :/ ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 20:59

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AAAARGH :(
Ben ik na een paar uur levelen met iedereen eindelijk rond level 20, zit ik in de Tomb of Raithwath (ofzo) vast bij de Demon Wall's.

De eerste kan je overslaan, de tweede heb ik verslagen (met gemak), maar achter de eerste staat een kist met een (in dit deel van het spel) uberzwaard. Die wil ik dus hebben, maar kom met geen mogelijkheid langs die Wall...

Quickenings doen maar 1/3 van de schade als ik alle 6 die ik heb gebruik. Verder direct na de quickenings 3 melee damagers berserken (waarna er direct naar de x-zone wordt verbannen), maar nog kom ik maar tot 2/3 van zijn balk... Ik mis een spell als Haste...

Wat is eigenlijk jullie hoogste chain? De mijne is geloof ik ergens rond de 130 met skeletten, al zit je vanaf een chain van 30 meestal al op chain level 4 (mits je niet opraapt wat er uit de verslagen monsters valt)

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-05-2007 10:32 . Reden: typo's ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Mijn hoogste chain was 176 tegen skeletons op zo'n plekje waar ze eindeloos respawnen. Was wel een goed level plekje. In de sandsea heb ik ook erg lange chains gehaald met al die sand-people.

Die demonwalls zijn irritant, kun je niet gewoon eventje backtracken een halfuurtje en nog twee of drie levels erbij pakken? Had er zelf niet vreselijk veel moeite mee maar was geloof ik ook iets hoger level dan jou (paar maanden geleden dus weet het niet meer zo).

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben ik ook al gaan doen, opnieuw levelen. Dus gewoon lopend terug naar Rabanastre (en gelijk 2 nieuwe hunts scoren) om vervolgens weer lopend naar de tomb te gaan. Moet me toch wel 3 levels opleveren.

Is trouwens iedereen bekend met de chainlevels? Chains zullen bekend zijn. Hierin zijn dus 4 levels, waarna je bij hogere levels meer kans maakt op rare en very rare drops. Als je geen drops oppakt, dan stijgt je chainlevel veel harder, zodat je al bij een chain van ong 30 op level 4 (=max) zit. Als je wel alle drops pakt, dan is dat pas bij een chain van ergens richting de 300... Als overigens het woord Chain Level wit is (en knippert) dan kan je drops wel 'veilig' oppakken, en vanaf level 4 (gouden logo's van drops) kan je ook alles weer oprapen.

(moet hier een spoiler omheen? Zo ja, dan zal ik dat ff doen)

[ Voor 60% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-05-2007 10:52 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik dacht al ... had een chain van 126 op skeletons en ze dropten gewoon geen boeiend ding, helemaal niets! En dan heb ik ook nog alle manuscripten :/ ... dus je moet de drops niet pakken? En als je dan de gouden drops krijgt kan je wel weer alles pakken; hmm. Dat ga ik eens proberen.

Mijn hoogste quickening chain was 17, dat was wel ruig :D ! Ben nu level 38 met het groepske en heb even geen zin om verder te gaan. Ze moeten er PUZZELS in stoppen waarbij je je hoofd moet gebruiken ... niet dat je lame de hele stad van archadia 20 keer door moet lopen om stukjes hout te verdienen. Man wat enorm saai.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ben er ook mee gestopt maar heb besloten om maar weer eens verder te gaan ben lvl 33 ofzo met een groepje en het is en blijft een leuks pel maar er kwamen even wat dingen tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

@Cassius: je gaat nog puzzels tegenkomen :)

Ik heb dit topic nauwelijks bekeken. Nu ik weet dat ik tegen het einde aanzit vind ik het geen probleem meer omdat ik qua verhaal nauwelijks nog spoilers kan tegenkomen.

Dat van die drops oppakken wist ik niet trouwens. Het was me ook niet opgevallen aangezien ik hier al gouden logo's drops krijgs voordat ik bij de 100 ben. Zeker tegen het einde aan zijn er twee plekken waar je makkelijk kan chainen, flink kan levellen en behoorlijk wat gil kan binnenhalen. dat zijn
spoiler:
1. The Feywood. Mirror Knight's blijven hakken rechts van het savepoint (als je met je ruig voor het savepoint staat). De drops hier zorgen voor behoorlijk wat gil 2. Dead lands en die dode stad (naam ff kwijt) stikt daar van steeds dezelfde enemies).

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 22-05-2007 12:15 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ben de laatste tijd ook een beetje aan het FFXII-en :)

Ik zit nu in de Golmore Jungle en moet de Elder Wyrm verslaan, best wel een irritant baasje als je gemiddel level 23 bent. Gister had ik hem bijna neer maar ik had geen Phoenix Downs meer en te weinig MP om Arise te casten.

Het valt me trouwens op dat Bash de ene keer een ontzettend harde tik van >600 uitdeelt en de andere keer opeens iets van 50, iemand enig idee hoe dit komt? Volgens mij heb ik geen rare items ge-equipped die dit kunnen veroorzaken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Dat zijn critical hits (crits) die eens in de zoveel tijd voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

mattttt schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:48:
Dat zijn critical hits (crits) die eens in de zoveel tijd voorkomen.
Maar dat verklaard dan niet waarom hij op level 23 tikken van 50 uitdeelt, dat vind ik dan wel errug weinig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 21:12
Axe/hammer wapens slaan soms voor veel maar soms ook voor weinig schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Weinig GoT-ers die dit spel spelen? Topic is een beetje dood :(

Heb inmiddels weer aardig progressie geboekt met dit spel. Ben nu gemiddeld level 37 en heb al ruim 47 uur speeltijd erin zitten.
Verhaallijn vind ik soms ietwat lastiger te volgen als voorgaande delen, kan aan mij liggen :+

Ben nu in ieder geval helemaal gewend aan het nieuwe battle systeem, gambits en licenses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sinds mn mobo overleden is, een vervanging niet gewenst is, maar een upgrade eraan komt die ff tot eind van de maand moet wachten, heb ik ook de ps2 weer aangezwengeld.

Heb er nu 50 uur opzitten. Zit in de Highwaste sector. Vaan (tank) is level 41. Fran (healer/caster) level 37. Rest op 32/33.

bovenste licenceboard bijna helemaal vol met de meesten, onderste voor de helft (heerlijk, die golden amulets).

Ik zou niet meer terugwillen naar turn based gevechten, ik vind het huidige systeem ook heerlijk! Vind wel dat sommige van de hunts een beetje unballanced komen qua tijd/level en moeilijkheid. Er zijn er genoeg die ik echt voor geen mogelijkheid aankon op het moment dat ie beschikbaar werd.... Voor de rest is het aardig te doen.

edit:
Average damage is met Vaan nu 1250, rest zo ongeveer op 800 tot 1100. Uitschieter is Penelo met een sledgehammer, die slaat tot 1900 (maar daar staan dan ook klappen van maar 500 tegenover).

Vwb het volgen van de verhaallijn ligt dat denk ik aan jou. Maar als je met die speeltijd op lv 37 gemiddeld zit, betekend dat dat je best veel aan het levelen bent (doe ik ook, maar dan iets minder). Dus haal je zelf de snelheid uit het spel en wordt het vanzelf iets lastiger de verhaallijn goed te volgen. Wel vind ik dat de onverwachte plotwendingen minder voorkomen dan in voorgaande delen.

Edit2:
Even een avondje zitten levelen. Inmiddels is Vaan lvl 52, Fran 43, rest 40. Storyline ook stukkie verder gebracht, ben aangekomen bij Balonheim Port. Nu eerst ff weer wat sidequests oplossen voordat ik verder ga. En ben achter de Zertinan Caverns ook een immens monster tegengekomen, waar ik ook nog eens een poging aan ga wagen. Ik heb nl het vermoeden dat dat een Summon is :)

Edit3:
Yup, het beest achter de Zertinan Caverns hoort in het rijtje van Belias en Mateus.
Inmiddels is Vaan 56 (avg damage 2500), Fran 50 (**aga/***aja/***ra magic doet 5000+ damage) en rest 45 (avg damage 1500-2000). Heb met geen enkel beest tot nu toe problemen. Wel leuk die Hunters Game, oude locaties revisiten om grotere monsters te verslaan!
Storyline is nu net voorbij Feywood. Wel 'vast' even een paar gebieden verder ingelopen voor het levelen. Achter de Highwaste zit een gebied (ben naam ff kwijt) waar je 1500 tot 2500 per monster aan EXP verdiend. En dat terwijl je rondloopt met het EXPx2 accesoiry tikt lekker aan ;)

Iemand eigenlijk een idee waar (of wanneer) ik Bubble magic (double HP) kan verkrijgen?

Quickenings gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit. Zonde van mn MP en kom nooit boven torrent, waardoor ik slechts tot 60.000 dmg doe. Dan liever mn MP houden en goed wat casten, die dmg heb je zo als je je damage dealer berserkt.

[ Voor 60% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-08-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Om het topic weer wat leven in te blazen: inmiddels een paar edits in vorige post geplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160970

Bubble was meen ik te kopen (bij de guildsmerchant in de bazaar) als je een hoog genoege rank had in de huntersguild.
Is al lang geleden dus weet niet geheel zeker meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

daar maar eens gaan zoeken dan, want ik heb de een na hoogste clanrank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik ben nog bezig met FF X (70 uur nu), maar heb FFX-2 al klaar liggen _/-\o_ Daarna komt XII wel :+

Anyway, ik kwam net een link tegen die verwijst naar ''Final Fantasy XII International Zodiac Job System'' (( http://www.gamespot.com/p...iinternational/index.html ))

Dit is dus een nieuwe versie met een paar toevoegingen op gameplagebied, er is een nieuwe mode, 12 kaarten ipv 1 etc etc. Volgens mij is dit wel de moeite waard. Maar heeft iemand hem in nederland al gezien? Tot nu toe is hij alleen uitgekomen in japan maar misschien komt hij nog naar europa??

weet niet of dit topic nog leeft dus heb hem ook in het ff topic gegooid, hopelijk heeft iemand hem al of is er meer nieuws!

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

70 uur FFX.... Die heb ik 1 x 120 uur gespeeld en 1 x 400 uur.... Hoop lol aan beleefd. Vooral
spoiler:
zodra je met een chocobo naar rechtsonder op die immense grasvlakte het secret gedeelte induikt, waar je *echte* vijanden tegenkomt

Vwb FFXII is Vaan nu lvl77, Fran 66 en rest rond lvl59. En toch kom ik nog area's tegen waar ik dus simpelweg niet sterk genoeg voor ben. Zoals die lighthouse, maar dan de verdiepingen naar beneden...

[ Voor 29% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-08-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Ik heb een klein probleempje met dit spel. Ik speel het op een CRT breedbeeld televisie en ik vind het er niet uitzien. Het ziet er allemaal heel rommelig uit, ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar de lijnen van bijv. de characters bewegen heel raar als het personage beweegt.

Ik heb alle opties al geprobeerd, eigenlijk, zoals die Flicker-Free optie en iets met Screen shake (???) maar het lijkt eigenlijk nergens op. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160170

Leuk spel...paar maandjes geleden uitgespeeld, alleen weet ik er blijkbaar helemaal niks meer van, want ik lees dingen hier, waarbij ik denk dat ik perongeluk een ander spel heb zitten spelen.

Of ik weet idd niet meer, of ik heb de helft overgeslagen....ik denk dat ik het spel maar weer de ps2 stop om er nog een keer doorheen te lopen.

Wel een verdomt goed spel trouwens. :) zover ik het me kan herinneren. :')

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik zit vast, heel frustrerend. Ik zit bij een aantal paden (magische paden) en moet daar bij eens of andere pilon het schild laten zatten (dit is na die enorme tocht door die paden met Behemoth's). Maar hij zegt bij iedere character en summon: "I will only obey the true master" of zoiets lames :/ . En ik kom er niet langs, vreet mezelf op, iemand?

De meeste mensen deugen!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik ben een paar dagen geleden ook weer begonnen, had het spel voor het eerst gespeeld op een CRT en daar zag het er al niet echt mooi uit met al die kartel randjes maar op de LCD is dat nog veel erger :N

Spel speeld verder wel lekker weg, verhaal is wat minder dan de andere uit de FF reeks.
Ik mis die random encounters wel hoor..... hopen dat die weer terug zijn in FFIII voor de PS3 :Y
Cassius schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:12:
Ik zit vast, heel frustrerend. Ik zit bij een aantal paden (magische paden) en moet daar bij eens of andere pilon het schild laten zatten (dit is na die enorme tocht door die paden met Behemoth's). Maar hij zegt bij iedere character en summon: "I will only obey the true master" of zoiets lames :/ . En ik kom er niet langs, vreet mezelf op, iemand?
Moet je hier even kijken, 1 van die walktroughs heeft vast wel het antwoord dat je zoekt :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160170

ScrooLoose schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:02:
Ik ben een paar dagen geleden ook weer begonnen, had het spel voor het eerst gespeeld op een CRT en daar zag het er al niet echt mooi uit met al die kartel randjes maar op de LCD is dat nog veel erger :N

Spel speeld verder wel lekker weg, verhaal is wat minder dan de andere uit de FF reeks.
Ik mis die random encounters wel hoor..... hopen dat die weer terug zijn in FFIII voor de PS3 :Y
Grappig, ik ben eigenlijk wel blij dat die random encounters er uit zijn, ik schrok me namelijk wel eens helemaal het apenlazerus, als ik erg geconcentreerd in het spel rondliep en het geluid nogal hard aanstond. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cassius schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:12:
't zal wel aan je be/omschrijving liggen, of ik heb echt iets gemist, want ik kan me het bovenstaande dus echt niet herinneren.... Welk gebied is het? En waar in de storyline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Ben net begonnen met FF12, maar nu heb ik een vraagje. Ik ben net Penelo tegen gekomen en inmiddels al weer een stuk verder, maar ik kan nergens de Gambits instellen. Het verschijnt niet in mijn groepmenu. Klopt dit, krijg ik ket pas later te zien? Ik kan al wel Gambit aan en uit zetten.

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
Een tip voor de mensen die FF XII nog willen kopen:
Makro aanbieding: 15 euro inc. btw voor final fantasy XII.

Zag het gisteren toevallig liggen en meteen gekocht. Had eerst nog aan een medewerker gevraagt of die prijs wel klopte. Hij zei dat als het klopte hij hem zelf ook zou kopen. :P (en het klopte)
Mochten er mensen geen toegang hebben tot de makro DM mij dan even, als ik de mogelijkheid heb wil ik wel een paar inkopen.

Had het spel al even een paar minuutjes gespeeld, maar nu ik hem ook daadwerkelijk heb zal ik er binnenkort aan beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

AIKANE schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:51:
Ben net begonnen met FF12, maar nu heb ik een vraagje. Ik ben net Penelo tegen gekomen en inmiddels al weer een stuk verder, maar ik kan nergens de Gambits instellen. Het verschijnt niet in mijn groepmenu. Klopt dit, krijg ik ket pas later te zien? Ik kan al wel Gambit aan en uit zetten.
Dat klopt inderdaad. Gambits zelf kunnen instellen komt later nog.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-07-2024

Puu

Nippletwister schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:01:
Weinig GoT-ers die dit spel spelen? Topic is een beetje dood :(

Heb inmiddels weer aardig progressie geboekt met dit spel. Ben nu gemiddeld level 37 en heb al ruim 47 uur speeltijd erin zitten.
Verhaallijn vind ik soms ietwat lastiger te volgen als voorgaande delen, kan aan mij liggen :+

Ben nu in ieder geval helemaal gewend aan het nieuwe battle systeem, gambits en licenses.
Klopt topic is niet heel levend meer, komt denk ik ook doordat mensen toch liever spellen spelen op de nieuwe consoles? Ik heb FF ook maar even neer gelegd, want er kwamen 2 toppers langs...

- Rogue Galaxy (iets simpeler maar wat ontzettend mooi, aanrader)
- Valkyrie Profile 2 (WAAAAAAAH, wat ontzettend vet is dit)

Met name die laatste, mocht je FF uitgespeeld hebben en je wil wat uitdaging... sterkte met valkyrie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Sjekster schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:22:
[...]
Verhaal vind ik btw echt TE saai zeg. Alleen deel 3 op mijn DS vind ik nog erger :D . Zit ook bijna geen humor in, zoals wel bij X/X-2 het geval was bijvoorbeeld. (7-8-9 niet al te lang gespeeld, vond ik geen *** aan ;)).
FF7,8 ÉN 9 waren JUIST de enige echte goede FF games!! Na FF10 vond ik er geen bal meer aan. Square-Enix he? Van mij mag alles weer de oude worden ik mis die oude goede tijd. FF7 t/m 9 had juist echt diepte en goede verhaallijn. Tevens had 't ook mega leuke minigames. Triple Triad speel ik nu nog steeds op het internet en ben net begonnen aan FF8 op me PSP weer ^^ Te leuk. (Custom firmware natuurlijk =D)

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 12:38
Ja, de Platinum versie van FFXII is (eindelijk) uit. Ik zag hem laatst ineens voor een 18 euro staan bij de Media Markt, ik dacht, die is van mij :). Ik zat al tijden te wachten tot 'ie goedkoper werdt, want 55 euro voor een spel is mij nog steeds te duur (zelfs als je er 100+ uren in kunt stoppen). Tot zover vind ik het een mooi spel. Nieuwe battle systeem speelt een stuk vlotter weg, het is veel makkelijker om te 'trainen' om het zo maar te zeggen, en je hebt niet meer dat elk gevecht minimaal een minuut(+) duurt omdat je zo'n gevechtintro krijgt en een eindscherm krijgt waar je weer voorbij moet klikken. Nee, gewoon 2 keer op X drukken bij een vijand, gambits gewoon aan, en het gaat allemaal vanzelf. En de puristen onder ons kunnen ook nog (min of meer) gewoon op de 'normale' manier spelen, volledige controle, etc.

Hrm. Muziek is goed, maar begint op laatst wat irritant te worden met diedeltjes etc. Voice acting is een stuk beter dan bij FFX, met uitzondering van Fran, wat een verkrachte manier van praten heeft die. Gelukkig heeft die niet zoveel text.

Ik hoop wel dat de hoofdpersonen in de volgende generatie FF games wat minder kinderachtig zijn. Ik bedoel, deze is misschien wat minder erg dan Tidus, maar nog steeds best wel een irritante kleuter. imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Edmin

Crew Council

get on my horse!

YopY schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:51:

Ik hoop wel dat de hoofdpersonen in de volgende generatie FF games wat minder kinderachtig zijn. Ik bedoel, deze is misschien wat minder erg dan Tidus, maar nog steeds best wel een irritante kleuter. imho.
met FF9 als koploper, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Puu schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:12:
[...]
- Valkyrie Profile 2 (WAAAAAAAH, wat ontzettend vet is dit)
prachtig spel idd, maar wel een freaky battlesysteem. Zou het niet aanraden aan mensen die het (geef het toe: op kinderen gerichte) eenvoudige battlesysteem van ff12 gewoon zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:53

Nohead

PSN ID: Nohead

Heeft iemand dit spel op de PS3 gespeeld? Ziet het er een stuk beter uit? Of valt het allemaal wel mee. Vandaag maar opgepikt voor 18 euro, kon hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:06
Een beetje laat, maar ik ben ook maar eens begonnen met FFXII. Tot nu toe bevalt het me goed. Ik heb lang WoW gespeeld, maar was daar mee gestopt een jaartje terug. Het begon wat te kriebelen, maar ik had geen zin om te betalen... maar ik miste het grinden :) Toen ik FFXII wat ging spelen bleek het nieuwe battle system precies te zijn wat ik nodig had.

Het verhaal is natuurlijk gejat van Star Wars. Op zich geen punt natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd of er nog wat leuke story elements komen. Ik zit nog vrij vroeg in het spel, Raithwall's Tomb heb ik afgerond maar omdat ik op de Giza plains behoorlijk in elkaar geschopt werd door mijn lage level (12-14) ben ik maar wat gaan grinden. Mijn favoriete plek op dit niveau is de Ogir Yensa area; de Alraune's daar droppen (steal helpt ;) ) veel Succulent Fruits die je voor 380g kan verkopen. Na een uurtje grinden heb je dan zo'n 20,000g binnengehaald :) Inmiddels zit ik op level 15 met al mijn characters; natuurlijk kan je besluiten te focussen op drie stuks, maar ik merk dat ik bij de boss battles vrijwel altijd andere characters erbij haal. Ik grind tussendoor te weinig denk ik...

Probleem dat ik wel tegenkom is dat ik vrij rap te weinig MP heb. Inmiddels heb ik de charge technik, dus ik hoop dat dat helpt. Wat het license board betreft steek ik vrijwel al mijn LP in de augment sectie, en alleen als ik een mooi wapen of armor kan krijgen steek ik LP in de onderste helft.

Oh, en van de quickenings begrijp ik niets. De ene keer kan ik ze chainen, en doe ik 3000 damage en vallen alle foes dood neer, de volgende keer krijg ik niet eens een mob met 700hp dood ermee. Geen idee wat die R2 en andere toetsjes doen als de quickening bezig is.

Het chainen van mobs is me ook niet helemaal duidelijk; wat is daar het nut van?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:40:
Oh, en van de quickenings begrijp ik niets. De ene keer kan ik ze chainen, en doe ik 3000 damage en vallen alle foes dood neer, de volgende keer krijg ik niet eens een mob met 700hp dood ermee. Geen idee wat die R2 en andere toetsjes doen als de quickening bezig is.

Het chainen van mobs is me ook niet helemaal duidelijk; wat is daar het nut van?
Bij de quickenings komt er in beeld te staan met welk character je de 'volgende move' kan/wil doen (door die knop in te drukken dus) (rechtsonder uit mn hoofd, maar heb al een tijd niet meer gespeeld :P), met R2 kan je als het ware de knoppen weer rerollen (wanneer er geen volgende beschikbaar is), om zo nog een kans te krijgen dat er alsnog een quickening achteraan gegooid kan worden.

En het chainen van mobs, hoe hoger de chain, hoe beter/meer spullen ze droppen. Hoop dat het zo iets duidelijker is voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Die quickenings zijn niet echt boeiend, maar als je er 2 leert dan krijg je dubbele mp (3 leren dan krijg je 3x mp) dit kan dus je mp probleem oplossen.
Het chainen van mobs is handig om items te krijgen. Als je chain level omhoog gaat dan droppen ze eerder de beter items, en sowieso droppen ze meer items

-edit- oops iemand was me al voor :o -edit-

[ Voor 7% gewijzigd door Coolsnarf op 06-05-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:40:
Een beetje laat, maar ik ben ook maar eens begonnen met FFXII. Tot nu toe bevalt het me goed. Ik heb lang WoW gespeeld, maar was daar mee gestopt een jaartje terug. Het begon wat te kriebelen, maar ik had geen zin om te betalen... maar ik miste het grinden :) Toen ik FFXII wat ging spelen bleek het nieuwe battle system precies te zijn wat ik nodig had.

Het verhaal is natuurlijk gejat van Star Wars. Op zich geen punt natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd of er nog wat leuke story elements komen. Ik zit nog vrij vroeg in het spel, Raithwall's Tomb heb ik afgerond maar omdat ik op de Giza plains behoorlijk in elkaar geschopt werd door mijn lage level (12-14) ben ik maar wat gaan grinden. Mijn favoriete plek op dit niveau is de Ogir Yensa area; de Alraune's daar droppen (steal helpt ;) ) veel Succulent Fruits die je voor 380g kan verkopen. Na een uurtje grinden heb je dan zo'n 20,000g binnengehaald :) Inmiddels zit ik op level 15 met al mijn characters; natuurlijk kan je besluiten te focussen op drie stuks, maar ik merk dat ik bij de boss battles vrijwel altijd andere characters erbij haal. Ik grind tussendoor te weinig denk ik...

Probleem dat ik wel tegenkom is dat ik vrij rap te weinig MP heb. Inmiddels heb ik de charge technik, dus ik hoop dat dat helpt. Wat het license board betreft steek ik vrijwel al mijn LP in de augment sectie, en alleen als ik een mooi wapen of armor kan krijgen steek ik LP in de onderste helft.

Je hebt nog een lange weg te gaan als je pas bij Raithwell's Tomb zit, nog aardig wat uurtjes te gaan dus :)

Ik heb het spel ongeveer een half jaar geleden uitgespeeld en daarna mijn PS2 + alle games verpatst dus ik kan me niet meer helemaal voor de geest halen hoe die quickenings precies werkten, anders had ik het je graag uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:06
Grrrr... Ik ben nu in Giza Plains en Ozmone Plains, en ik kom er amper door. Mijn level is te laag denk ik, 16-17. Op zich vreemd, ik ben gewend van FF games dat als je gewoon op je gemak erdoorheen gaat je redelijk op het juist level blijft. Ik heb tot nu toe alle beestjes gehakt die ik tegen ben gekomen. Misschien heeft het te maken dat ik mijn karakters gelijk lvl? Ze zitten allemaal op 16 en 17. Ik hoor ook wel dat mensen slechts drie karakters nemen, maar dat lijkt me zo saai...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Dr. Strangelove schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:05:
Grrrr... Ik ben nu in Giza Plains en Ozmone Plains, en ik kom er amper door. Mijn level is te laag denk ik, 16-17. Op zich vreemd, ik ben gewend van FF games dat als je gewoon op je gemak erdoorheen gaat je redelijk op het juist level blijft. Ik heb tot nu toe alle beestjes gehakt die ik tegen ben gekomen. Misschien heeft het te maken dat ik mijn karakters gelijk lvl? Ze zitten allemaal op 16 en 17. Ik hoor ook wel dat mensen slechts drie karakters nemen, maar dat lijkt me zo saai...
Mijn ervaring is toch dat je bij deze FF af en toe moet levellen om het te redden. Ik weet niet meer welke level ik had bij de Ozmone Plains, maar 16/17 lijkt mij inderdaad wat aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 23:32
Hmm ik zoek eigenlijk een topic over FFX, maar kan deze niet vinden. Aangezien het om de PS2 versie gaat, dus maar hier de vraag:

FFX geeft bij mij vrij grote randen boven en onder het scherm (oude 4:3 beeldbuis). Oftewel het lijkt op breedbeeld. Nou staat de PS2 gewoon ingesteld op 4:3, dus vroeg ik mij af of dit normaal is of dat ik toch nog een setting over het hoofd zie. Via een programma kan ik hem wel forcen in 4:3, maar ik kan eigenlijk niet zo goed zijn wat nou de juiste aspect ratio is.
Het gaat om de PAL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Dat is normaal voor de PAL versie. De NTSC versie heeft dit niet. De zwarte balken is omdat de PAL versie gewoon op NTSC resolutie draait, en dat vullen ze dus op in de PAL versie met die zwarte balken. Dit geld voor elke PAL FF game op de PS1 en 2.

offtopic:
Maar om nu een 3 jaar oud topic te kicken voor iets dat zo via google te vinden is....

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 23-08-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 23:32
Creepy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:02:
Dat is normaal voor de PAL versie. De NTSC versie heeft dit niet. De zwarte balken is omdat de PAL versie gewoon op NTSC resolutie draait, en dat vullen ze dus op in de PAL versie met die zwarte balken. Dit geld voor elke PAL FF game op de PS1 en 2.

offtopic:
Maar om nu een 3 jaar oud topic te kicken voor iets dat zo via google te vinden is....
Thx. Heb gegoogled maar het is me nog steeds niet heel erg duidelijk of de de afmetingen van de zwarte balken bij mij wel goed zijn. Het lijkt een beetje teveel gecompressed. Dingen waarvan ik vermoed dat ze rond moeten zijn op het scherm, blijken na opmeten samengeperst. Ik heb een beetje OCD wat betreft die dingen :P

b.v.

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/7AfdIqS3iQI/0.jpg

Zo ziet het er uit wanneer ik via GSMode selector een andere verhouding forceer, maar weet dan dus niet of het de 'juiste' verhouding is, of eigenlijk teveel opgerekt.

[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 24-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Alles is samengeperst in de PAL versie. De NTSC versie heeft tijdens gameplay namelijk geen zwarte balken. I.p.v. de NTSC resolutie te schalen naar de PAL resolutie, pakken ze de NTSC resolutie en vullen ze het op met zwarte balken onder en boven. Voor het meeste "correcte" beeld zouden er dus geen zwarte balken moeten zijn tijdens gameplay. Ook loopt de PAL versie een fractie langzamer (50Hz vs 60Hz)

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 24-08-2011 12:39 ]

Pagina: 1