[XP] Van XP naar Vista partities veranderen

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Wj hebben hier een laptop van Asus . Nu is het zo dat ik via Moduslink een upgrade DVD krijg van Vista.
Aangezien deze een upgrade is betekend dit dat je XP er op moet hebben, dat is op zich geen probleem.
Wel heb ik moeite met de partities die Asus gemat heeft. C schijf is 65Gig en D 44Gig.

Normaal doe je even de XP CD er in en maak je gewoon een nieuwe install en geef je zelf de partitie grote aan.
Probleem is dus dat Asus geen XP cd levert maar een Reapir CD. Eigenlijk XP zit in een verborgen partitie.

Hoe kan ik het beste te werk gaan om er voor te zorgen dat C ongeveer 30 GB wordt en D de rest krijgt??
Kan ik gewoon partitie C en D verwijderen en dan met de recovery CD weer nieuwe aanmaken, of maakt deze zelf partites aan??
Ik hen nooit met een rcovery CD te maken gehad daarom deze vraag.

iRacing Profile Flickr

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wel, als je Vista probeert te installeren vanuit XP, kan je kiezen voor een verse installatie, (het moet zelfs, want je hebt waarschijnlijk geen media center)

En dan kan je je C wissen, herpartitioneren, en in Vista kan je on the fly die resterende 35 gig bij je D plakken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maak een goede image van de Gehele hardeschijf, en probeer het uit. Iedere recoverycd is anders, zelfs per merk is er vaak niet eens een universele :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters