ASUS F3TC-AP020C vs SUS F3TC-AP017C - TL52

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 13:12
Hoi,

Ik heb een leuke laptop gevonden die ik aan wil schaffen, namelijk de ASUS F3TC-AP017C. Deze staat in de pricewatch voor rond de 940 euro te koop, en lijkt mij een aardige laptop met een redelijke videokaart.

Bij Mycom staat echter de ASUS F3TC-AP020C te koop voor 899 euro. Deze laptop staat echter nergens anders te koop. Ook op de asus site wordt deze notebook niet vernoemd. Is dit een Mycom only model? en zo ja is het dan dezelfde?

MVG
Cmegens

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat zijn de specs zoals ze op de mycom site staan? Hoewel het typenummer aangeeft dat ze allebei een AMD TL-xx met nVidia 7300 hebben (F3TC), en Vista Home Premium (de "C" aan het einde), kan er heel goed verschil zitten in uitvoering (webcam ja of nee? bluetooth? harddisk? geheugen?).

• cmegens
Ik heb Mycom zojuist aan de telefoon gehad. De F3TC-AP020C is pas vanf 6 Maart beschikbaar. Lekker handig dus. De specs zijn:

ASUS
Type F3TC-AP020C
Processor AMD Turion II 64 Mobile TL52
Besturingssysteem Legitieme Microsoft Windows Vista Home Premium
Processorsnelheid 1,66 GHz
Cache (L2) 1 MB
Chipset NVIDIA GeForce Go 6100
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC5300)
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Aantal modules 1x
Aantal geheugen sloten 2x
Schermgrootte 15,4 inch Wide
Schermtype Color Shine
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 120 GB
Interface (harde schijf) SATA
Geheugenkaartlezer SD/Mini SD/MMC/MS/MS DUO/MS PRO/ MS PRO DUO
Optische drive DVD+/-ReWriter (Double Layer)
Grafische kaart NVIDIA GeForce GO 7300 TurboCache
Dedicated Video geheugen 256 MB
Shared memory
Fabrikant nVIDIA
Interface PCI Express x16
TV-out S-Video
DVI 1x
Geluidsweergave 2-kanaals
TV-tuner
Radio-tuner
Ingebouwde webcam
LAN 1000 Mbps
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 A/B/G
Modem 56 Kbps
USB 2.0 4x
Firewire (1394a) 1x
ExpressCard/54 1x
Toetsenbord-layout VS-indeling | QWERTY
Muis
Afstandbediening
DVD-software ASUSDVD
Brand-software Ahead Nero Express
Anti-virussoftware Norton Internet Security (trial)
Overige software Asus Power4 Gear
Diepte 269 mm
Breedte 365 mm
Hoogte 40 mm
Gewicht 2,75 kg
Capaciteit accu 4800 mAh
Type accu 6 cell Li-Ion
AC adapter input 100~240 V, 50/60 Hz
AC adapter output 19 V DC, 3.42 A, 65 W
Extra 1 Jaar garantie op accu
Garantie 2 jaar
Type garantie Pick-Up & Return

[ Voor 11% gewijzigd door cmegens op 26-02-2007 13:44 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Ik gok dat de mycom net als de A6T en A6Tc (de voorgangers) een trage 4200rpm HDD ipv 5400rpm heeft. Misschien de tas en muis missen. Dat zou ik niet weten verder. Verder valt me op dat de Accu kleiner is (misschien toch al), mijn A6T heeft nl 8cells.

Verwijderd

cmegens schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:55:
Deze staat in de pricewatch voor rond de 940 euro te koop, en lijkt mij een aardige laptop met een redelijke videokaart.
Volgens mij is dat een baggervideokaart, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je nodig hebt en wat je eigen standaarden zijn. Ik zelf vind een go7600/X1600 redelijk (tot aardig), dus misschien ben ik wat te veeleisend.

"The NVIDIA GeForce Go 7300 is part of the lower performance segment and the competitor card of the ATI X1300. Technically it is simply lower clocked GeForce Go 7300."

Zie eventueel link voor een vergelijking met andere videokaarten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 21:17 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een laptop met 7600 kan je voor onder de 1000 euro wel vergeten, tenzij je enorm gaat besparen op de rest. De 7300 is een aardige middenklasser, veel beter dan bv de Intel GMA950 en de 6100 die doorgaans in budget categorie laptops zitten. Voor hardcore gaming zal het idd niet top zijn (maar dan zal je toch wel voor >1200 euro moeten gaan kijken), maar voor mediacenter, (HD) video en wat minder veeleisende spellen is een 7300 prima geschikt.

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:42:
Een laptop met 7600 kan je voor onder de 1000 euro wel vergeten, tenzij je enorm gaat besparen op de rest. De 7300 is een aardige middenklasser, veel beter dan bv de Intel GMA950 en de 6100 die doorgaans in budget categorie laptops zitten. Voor hardcore gaming zal het idd niet top zijn (maar dan zal je toch wel voor >1200 euro moeten gaan kijken), maar voor mediacenter, (HD) video en wat minder veeleisende spellen is een 7300 prima geschikt.
Behalve dan dat ze er wel zijn voor 1000 euro. De Compal HEL80 bij laptops4u heeft bijvoorbeeld een 7600 en kost precies 1000 euro. Ik vind altijd dat je voor de beste grafische kaart moet gaan, omdat notebook gpu's bijna nooit vervangbaar zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Dreamvoid schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:42:
Zeer zeker niet. Voordat mijn A6T eruit ging kostte hijn nog maar 900 euro. De opvolger, de F3T moet binnenkort wel komen. Helaas is de TS dus een maand te laat. Die Asus A6T maakt werkelijk gehakt van alles, en voor 900 euro houdt je ook nog geld over voor een extra latje van 1GB :)

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:47:
[...]

Zeer zeker niet. Voordat mijn A6T eruit ging kostte hijn nog maar 900 euro. De opvolger, de F3T moet binnenkort wel komen. Helaas is de TS dus een maand te laat. Die Asus A6T maakt werkelijk gehakt van alles, en voor 900 euro houdt je ook nog geld over voor een extra latje van 1GB :)
/offtopic
Gremlin boy je blijft ook iedereen duidelijk maken dat je een A6T hebt en dat die zo 'super geweldig' is :P

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:47:
[...]
Die Asus A6T maakt werkelijk gehakt van alles, en voor 900 euro houdt je ook nog geld over voor een extra latje van 1GB :)
Lol, over welke alles heb je het eigenlijk? Ik ben het met je eens, dat het voor die prijs één van de beste, zo niet de beste deals is (op de Compal HEL80 na dan). Maar een C2D maakt echt korte metten met een Turion.

• cmegens
Ik heb nu dus de f3TC-AP017C gekocht. Voor 900 euro een prima laptop. Erg fijn is ook de compleetheid die Asus levert. In het pakket zit een tas, muis, schermpoetsdoekje, tussensleeve(zodat je scherm je toetsen niet raakt). Bovendien is 2 jaar garantie wel echt een plus dat niet veel andere fabrikanten standaard leveren.

De Turion is idd niet zo krachtig als de Core 2 Duo, maar voor de meeste applicaties meer dan voldoende. De Geforce 7300 is idd geen top videokaart, maar ik heb mijn notebook dan ook niet gekocht voor te gamen. Wel draai ik regelmatig 3d CAD software, en daar is dit een prima kaart voor.

Iig hartelijk bedankt voor de info.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

Thandor

SilverStreak

Ik heb een leuke laptop gevonden die ik aan wil schaffen, namelijk de ASUS F3TC-AP017C. Deze staat in de pricewatch voor rond de 940 euro te koop, en lijkt mij een aardige laptop met een redelijke videokaart.

Bij Mycom staat echter de ASUS F3TC-AP020C te koop voor 899 euro. Deze laptop staat echter nergens anders te koop. Ook op de asus site wordt deze notebook niet vernoemd. Is dit een Mycom only model? en zo ja is het dan dezelfde?
Dit had je prima zelf kunnen uitzoeken. Te beginnen bij de benaming welke verschillen is :o.
Bij deze dus alsnog een slotje.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.