[w2k3TS] User policies van w2k server worden niet geapplied

Pagina: 1
Acties:

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Ik heb het volgende, in mijn ogen aparte probleem.

Ik heb 4 domain controllers. Allemaal windows 2000
De synchronisatie tussen deze servers werkt goed.

Nu heb ik een nieuwe Terminal server geinstalleerd met Windows 2003. In AD is een nieuwe OU gemaakt met computer en user policies.

Nu worden de computer policies netjes geapplied, maar de user policies worden niet eens geladen.
De user en computer policies staan in 1 GPO.
Met gpresult zie je alleen de default domain policy en Local group policy in het overzicht staan op bij de user policies.

Computer policy word geladen vanaf domain contoller 1
User policy word geladen. vanaf domain controller 2

Bij de GPO staan zowel user als computer policies enabled.

Als ik gpudate draait blijft deze eeuwig in "refreshing policy...." state staan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Users staan in dezelfde OU als de terminal server?

Verwijderd

heb je wel loopback processing aangezet? Anders worden user policies nooit overgenomen van een OU met alleen computers.

edit: lees je wel ff in over loopback processing voordat je dat klakkeloos aanzet!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 12:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je ergens in de eventlogs nog (duidelijke) meldingen waar het fout gaat? anders de userenv.log?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Voor Terminal Servers bouwen beheerders meestal een loopback group policy object. Dit geeft je het voordeel dat je de terminal server heel erg kunt restricten zonder dat gebruikers erop andere servers last van hebben. Dus die policy is alleen van toepassing op de terminal server(s). Lees je in op loopback group policy mode, je hebt Replace of Merge mode.