botoo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:10:
Persoonlijk ben ik ook niet zo gecharmerd van dergelijke reclame, maar imho is het niet aan T.net om daar over te vallen. Het is ook op tv te zien (zelfs i.c.m. de aanschaf van een nieuwe pc), dus waarom zou T.net/GoT dan heiliger moeten zijn dan de paus?
Zolang de heiligheid van de paus niet onder discussie staat, is daar inderdaad geen reden toe. Maar er heerst een levendige discussie in de wereld "at large" over dit type reclames, ook op de TV, dus (met alle respect) een "de rest doet het ook" argument is dan niet meer afdoende.
Ik weet niet hoe Tweakers ervoor staat, maar ik waag de gok dat het bedrijf heel aardig kan rondkomen met de inkomsten van diezelfde ruimte, maar dan verhuurd aan een toko waar je geen dubieuze nasmaak aan overhoudt.
En uiteraard, het is allemaal niet heel uitgesproken, het is een onderwerp van discussie (zie alhier), maar ik denk dat je hier iets langer over moet nadenken dan "betalen ze de rekening wel?". (misschien is dat overigens wel gebeurd, maar dat is niet doorgedrongen tot userspace dan.

)
Dat ben ik wel met je eens (al weet ik niet of ik het daar wel mee eens ben), maar ik denk dat de discussie niet gaat over lenen i.h.a., maar over de nogal aggressieve technieken die clubs als lenen.nl, frisia etc. er op na houden.