Reclame op Tweakers Frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Robo1975
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-10-2015
Vanmorgen zag ik ineens reclame voor lenen.nl op de frontpage.
Gezien de doelgroep van deze site: toch vooral jonge mensen, weet ik niet of dat een goede ontwikkeling is.

Natuurlijk zijn er commerciele belangen, maar gaat dit niet een stapje te ver?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Alsof Tweakers nooit lenen...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mwahja je zet ze imho toch extra aan om eens te kijken op lenen.nl en dan is 't kwaad al geschied

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 26-02-2007 11:22 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Ik zie het punt niet zo. Ik zie zat reclame over adsl aanbiedingen. Ik heb er zo vaak op gekeken, maar in internet nog steeds (al 5 jaar) via de kabel...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CLB schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:22:
Mwahja je zet ze imho toch extra aan om eens te kijken op lenen.nl en dan is 't kwaad al geschied
Ach, we zijn toch geen kleine kinderen meer? Ik zie er geen kwaad in.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54

Beugelfles

I love rusty spoons

Je zou het ook kunnen zien als een 'domme' actie van lenen.nl.

Even heel generaliserend denk ik dat Tweakers over het algemeen wat verstandiger zijn dan de gemiddelde Nederlander en dat ze daarom wat minder snel in de leengeintjes van lenen.nl trappen.

Weggegooit geld dus voor lenen.nl :9

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• CLB
  • Niet online

CLB

RoD schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:25:
[...]

Ach, we zijn toch geen kleine kinderen meer? Ik zie er geen kwaad in.
Ik niet :) Maar er 'struinen' wel jonge kids hier op GoT, die misschien kunnen gaan denken 'o als ik 18 ben dan is geld geen probleem, lenen, lenen, lenen' Ook zullen hier wel 'n paar labiele rambo's rondstruinen die niks qua geldbesef hebben en zo misschien gaan denken: o ff lenen joh easypeasy
(maarja ik denk niet dat hier veel labiele mensjes ronlopen op GoT)

Ik zie er ook geen kwaad in hoor, helemaal niet, wilde een argument geven waarmee de TS het misschien eens was :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CLB schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:39:
[...]

Ik niet :) Maar er 'struinen' wel jonge kids hier op GoT, die misschien kunnen gaan denken 'o als ik 18 ben dan is geld geen probleem, lenen, lenen, lenen' Ook zullen hier wel 'n paar labiele rambo's rondstruinen die niks qua geldbesef hebben en zo misschien gaan denken: o ff lenen joh easypeasy
Dat is een kwestie van opvoeding. Je wordt opgevoed door je ouders, niet door een website ofzo :o Overigens, net of lenen per definitie verkeerd is :{

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 26-02-2007 11:42 ]

🌞🍃

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
CLB schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:39:
[...]

Ik zie er ook geen kwaad in hoor, helemaal niet, wilde een argument geven waarmee de TS het misschien eens was :)
Tjah en als je dan wil lenen tegen de rente waarmee ze adverteren kom je er ineens achter dat daar heel wat kosten niet bij zitten. Toen mijn ouders voor onze nieuwe auto wilden lenen kwam het erop neer dat we elke maand 100 euro extra moesten betalen (ivm overlijdingsverzekering) terwijl de lening zelf 200 euro per maand was. Gelukkig zijn mijn ouders niet dom (ja sorry, maar zelfs lenen bij de bank tegen 9% rente is goedkoper) dus hebben we daar niet geleend :P

Trouwens lenen.nl, postkrediet en al die andere bedrijven waar je kan lenen zijn een en hetzelfde bedrijf. "Als u ergens anders een lagere rente vind, betalen wij het verschil terug"... ja gek he :P

Ik vind reclame niet erg, maar als je gaat lenen moet je echt 10 keer nadenken of je het ECHT nodig hebt en deze reclames maken het wel makkelijk om te lenen. Het is maar een waarschuwing ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben persoonlijk niet voor lenen bij zulke bedrijven, ik ben er ook niet tegen :)
Mensen kunnen zelf wel een beslissing maken over hoe of wat denk ik zo zelf.
Als hier een advertentie staat van zo'n bedrijf, stoor ik me daar persoonlijk niet aan hoor!

Robo1975 vind het in ieder geval een kwalijke zaak en ik gaf daarbij een argument, waarom het een eventuele kwalijke zaak kan/ kon zijn. Ik heb niet gezegd dat IK het een kwalijke zaak vind ;)

• Robo1975
  • Laatst online: 27-10-2015
CLB schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:52:
Ik ben persoonlijk niet voor lenen bij zulke bedrijven, ik ben er ook niet tegen :)
Mensen kunnen zelf wel een beslissing maken over hoe of wat denk ik zo zelf.
Als hier een advertentie staat van zo'n bedrijf, stoor ik me daar persoonlijk niet aan hoor!

Robo1975 vind het in ieder geval een kwalijke zaak en ik gaf daarbij een argument, waarom het een eventuele kwalijke zaak kan/ kon zijn. Ik heb niet gezegd dat IK het een kwalijke zaak vind ;)
Natuurlijk moeten mensen het zelf beslissen. Ik denk echter dat je 'lenen' op deze manier gaat 'normaliseren' en dan nog wel bij deze doelgroep. Ik denk dat dat niet juist is. Want wat heeft lenen met tweakers te maken?

Ik realiseer me dat het wat betuttelend klinkt...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Robo1975 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:24:
Want wat heeft lenen met tweakers te maken?
Een hoop: de "nieuwste" hardware en/of een nieuwe PC moet toch ergens van betaald worden ;)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:02

botoo

💀 too old to die young

Persoonlijk ben ik ook niet zo gecharmerd van dergelijke reclame, maar imho is het niet aan T.net om daar over te vallen. Het is ook op tv te zien (zelfs i.c.m. de aanschaf van een nieuwe pc), dus waarom zou T.net/GoT dan heiliger moeten zijn dan de paus?

Normaliseren zou ik het niet noemen, iedereen met een klein beetje gezond verstand begrijpt dat reclame gepresenteerd word als het mooiste van het mooiste en nog voordelig ook mar dat dat niet veel meer dat opgeklopte lucht is
. . . Het is geweldig Mike . . . ;)

Verder is lenen een heel normaal verschijnsel in deze wereld, denk maar eens aan hypotheken en autofinancierigen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• onkl
  • Laatst online: 09:36
botoo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:10:
Persoonlijk ben ik ook niet zo gecharmerd van dergelijke reclame, maar imho is het niet aan T.net om daar over te vallen. Het is ook op tv te zien (zelfs i.c.m. de aanschaf van een nieuwe pc), dus waarom zou T.net/GoT dan heiliger moeten zijn dan de paus?
Zolang de heiligheid van de paus niet onder discussie staat, is daar inderdaad geen reden toe. Maar er heerst een levendige discussie in de wereld "at large" over dit type reclames, ook op de TV, dus (met alle respect) een "de rest doet het ook" argument is dan niet meer afdoende.
Ik weet niet hoe Tweakers ervoor staat, maar ik waag de gok dat het bedrijf heel aardig kan rondkomen met de inkomsten van diezelfde ruimte, maar dan verhuurd aan een toko waar je geen dubieuze nasmaak aan overhoudt.

En uiteraard, het is allemaal niet heel uitgesproken, het is een onderwerp van discussie (zie alhier), maar ik denk dat je hier iets langer over moet nadenken dan "betalen ze de rekening wel?". (misschien is dat overigens wel gebeurd, maar dat is niet doorgedrongen tot userspace dan. ;))
botoo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:10:
Verder is lenen een heel normaal verschijnsel in deze wereld, denk maar eens aan hypotheken en autofinancierigen.
Dat ben ik wel met je eens (al weet ik niet of ik het daar wel mee eens ben), maar ik denk dat de discussie niet gaat over lenen i.h.a., maar over de nogal aggressieve technieken die clubs als lenen.nl, frisia etc. er op na houden.
Pagina: 1