[PC] Battlefield 2 onder Windows Vista home Premium 32 & 64

Pagina: 1
Acties:
  • 7.067 views sinds 30-01-2008

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 11:49

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Topicstarter
Ik heb een vraag voor de Battlefield 2 deskundigen hier :)

Even een beschrijving vanhet systeem wat ik gebruik:
- Gigabyte moederbord: GA-7VT600-L (Rev 2.x)
- AMD XP 3000+
- 1 GB Kingston Valueram
- X1600Pro (AGP) 256 MB

- Windows Vista Home Premium 32 bits

Opzich draaide alles onder XP altijd perfect, en alles op medium/high met AA op 2.
Nu heb ik dus op deze machine Vista geinstalleerd, en alle drivers zijn okee, geen hardware die nog op 'onbekend' ofzo staat en alles wordt herkend zonder conflicterende IRQ's of DMA's.
DirectX10 geeft zelfs aan dat alles zonder conflicten loopt, geen enkel punt !

Nu heb ik een oud probleem terug gekregen, als ik BF2 opstart krijg je eerst die bootscreen (groot BF2 logo) en normaal wordt dna je beeld zwart en gaat hij de EA-games intro-film laden. Dat gebeurt al niet. Ik kom na die boot-logo - zwart scherm , meteen terug op de desktop.

Onder XP had ik dat eens, maar dat lag aan de drivers. Ik heb inmiddels Cat.7.1 en 7.2 getest maar daaraan lag het niet. Kan het zijn dat die VIA chipset een update nodig heeft om de AGP drivers te upgraden zodat DirectX10 ermee overweg kan ?

Ligt het aan de OpenGL ? Ik zelf vermoed DirectX9 misschien want die wordt wel automatisch mee geinstalleerd bij BF2, conflicteerd dit met DirectX10 ?

Ik weet eventjes niet goed war te beginnen met zoeken. Verder draait het systeem echt snel, en vlotter als onder XP ook nog. Dat maakt mijn beredenering moeilijker waarom dan juist alles behalve een game beter werkt... Ik heb nog even geen andere games getest b.t.w.

Hopelijk heb ik vanavond weer tijd en misschien een aantal nuttige tips van jullie hier ;)

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

probeer even onder compatibilitie mode 32bits XP te draaien als administrator. Misschien helpt dat iets.

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 15:43

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik draai BF2 ook onder Vista (wel de Ultimate 64 bits versie) met de laatste Ati drivers. (7.2) en dat werkt prima.

Krijg je ook geen errors in de eventlog?

May the force be with you!!

Verwijderd

BF2 maakt .dmp bestanden in /mijn documenten/BF2 (bestaat er nog een mijn documenten map in Vista??)
Je kan ze via windows dump reader o.id. lezen of via notepad.
Soms is zo'n melding redelijk goed te lezen via notepad.
Als daar geen dump bestanden staan kijken of er in de eventslogs iets staat.

Een zwart scherm na het opladen is heel goed op te lossen hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 16:48 ]

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Ik had een patchlog.dmp, die verifieerd enkel dat de patch naar 1.41 goed is verlopen.

Toen ben ik DirectX9.0c de December 2006 redist eens gaan installeren. Dat scheelde naar mijn idee eigenlijk ook nog niets. Nu komt het leuke :)

Na het installeren van oude Vista Catalyst RTM (beta) drivers , ik geloof uit mijn hoofd een versie nummer met iets van 833 erin , startte Bf2 wel op ! Yesss !
Maar nog geen bingo, toen kreeg ik na erg lang laden per map 'Inadequate O/S privileges' wat volgens Google duidde op een Punkbuster probleem. Ik dacht aan adminrechten ofzo vanwege dat privileges. Dus punkbuster even met de hand ge-upgrade. En op 1 serve kon ik zowaar het veld in en schieten, al was hte zo traag als dikke 'je-weet-wel' door een dun rietje.

Het is dus een driver probleem dat BF2 niet eens tot het intro-filmpje komt.

Echter nu kan ik dus gaan zitten wachten tot EA dit gefikst krijgt :( dat zuigt wel enorm.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Officiele ticket ingelegd bij Ati.com :)
Dear Ati.com,

My problem is as follows: I bought Vista Home Premium 32 bits to enjoy my newly bought ATI card to the max. After installing Battlefield 2 my problems began. I couldn't get the program started. Spalsh-screen will show with the big BF2 logo, but then it's back to desktop. Old beta drivers from your company (833 rtm) will get the game started, but is terribly slow, too slow to play even at all low-level graphics.

Cat. 7.1 works, but not with BF2, Cat 7.2 cannot finish install process and needs safe-recovery to get my Vista working again.

Please help, BF2 is my favourite game ! And I don't want to buy an expensive nVidia card to play my game.

Thanks.

Verwijderd

Heel vervelend dat er geen dmp bestanden zijn aangemaakt. Heb je in de eventlog van Windows gekeken?
Wat ook mogelijk is dat resolutie van je monitor afwijkt van degene die in BF2 staat(kan je check via de .con files of heb je een fresh install van BF2 gedaan?

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Fresh install, alles (meerdere malen) er op nieuw op gezet ... De monitor zit DVI aangesloten. Refreshrate maakt dus niks meer uit ;)

Ik kreeg wel bij de installatie van de drivers slechts 1 x een X1600 Pro gedetecteerd !
Normaal heb je ook altijd een Secondary X1600 Pro toch ?

Na wat geklooi gister met oudere drivers had ik het in iedergeval zover dat ik kan inloggen op een server, maar alles is loei-traag. En dan op lage resolutie zelfs onspeelbaar traag.

Wat ik vanavond of morgenavond wil proberen is om met de hand een oudere driver te installeren die de Secondary display wel geeft. En dan allebei met de hand naar de nieuwste driver upgraden. Kijken of dat de boel net genoeg voor de gek kan houden.

Hardware recognition probleem misschien ?

Verwijderd

Bedoelde niet de refresh rate maar de resolutie van je beeldscherm en de resolutie die BF2 gebruikt.

Ik heb bij BF2 ook een zwart scherm gekregen direct na het BF2 Logo scherm.
Dat kwam omdat ik net een nieuwe TFT monitor had aangesloten via een DVI aansluiting.
Ik ben er toen via de .dmp files achter gekomen dat het lag aan verschil in resolutie waarop BF2 was geconfigureerd en de resolutie van mijn scherm.
Klink raar maar is waar.

Zou toch eens proberen die laatste drivers te installeren en dan in de video .con files van BF2 te kijken of er verschil is in resolutie tuseen BF2 en juow monitor.

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Je hebt toch wel die mijn documenten bestanden verwijderd van BF2 wanneer je alles opnieuw installeerd? Ik las trouwens onlangs op (the inq) dat BF2 nog helemaal niet onder Vista werkt (of dus erg slecht in dit geval. Ik denk dat je de fout deels bij EA moet zoeken en niet bij ATI. Maar EA kennende heeft die niet zo veel te doen met de problemen van hun klanten . :X :r

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Verwijderd

gertjanvdheuvel schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 07:53:
Echter nu kan ik dus gaan zitten wachten tot EA dit gefikst krijgt :( dat zuigt wel enorm.
Battlefield 2 werkt hier pirma op Vista Business 32-bit. Zowel met the Catalyst 7.1 als 7.2. Dit klinkt meer als een probleem met de refreshrate.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Ik ben inmiddels weer heel wat stoei/driver werk verder ...

Afijn, Tombraider Legend en Battefield Vietnam werken allebei op hoogste detailniveau prima !
Battlefield 2 heeft dus een ander probleempje. Ik weet dat er nog 1 patch gaat komen voor BF2, en ik denk inmiddels dat5 GotSauron het dichts in de buurt zal zitten met en refreshrate probleem.

Ik gebruik een Xerox XA17i scherm, ik zal vanavond eens de drivers installeren (opnieuw).
Maar hoe kan ik de refreshrate op 1 of andere manier overriden ?

Wat kan ik vanavond eens proberen om dat te verhelpen. Tombraider Legend (ook redelijk veel-eisende game) loopt super smooth !

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Even aan het Googlen geslagen ... zou RivaTuner 2.0 Final zoiets kunnen doen voor mij ?

Ik heb namelijk een schone install van BF2 (alle settings hoppa de deur uit !) maar wel dus een Xerox XA17i TFT scherm DVI. En het lijkt dus echt op een refreshrate probleem. Ik lees het nu ook van meer mensen.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb zelf ook BF2 op Vista home premium draaien (x64)
en had in het begin weinig problemen, behalve dat 2 GB te weinig is om het met alles op HIGH lekker te draaien.
Nu heb ik sinds eergister steeds een of andere error, bij het laden van de map...memory error. en voor de rest heb ik niks raars gedaan, nieuwste drivers en nieuwste hardware, dus k denk dat degenen die nog geen problemen hebben gehad dit wel zullen krijgen.

• SuX DeLuXe
Deze error dus:
Memory.dll: all alloc attempts failed for size 2767114

Verwijderd

Tja,

Dit is een mogelijke oplossing die al eerder gepost is:

Ga naar X:\Games\Battlefield 2\mods\bf2\Settings\
Open hier VideoDefault.con, en wijzig renderer.allowAllRefreshRates 0 naar renderer.allowAllRefreshRates 1

Als bij jou de instelling op 1 staat zet je hem op 0 en vice versa.

@Thrillska
Ik zou een aparte topic openen. Zo zullen meer mensen jouw melding kunnen lezen.
Btw is Vista beter voor BF2 of niet?

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:41:
Tja,

Dit is een mogelijke oplossing die al eerder gepost is:

Ga naar X:\Games\Battlefield 2\mods\bf2\Settings\
Open hier VideoDefault.con, en wijzig renderer.allowAllRefreshRates 0 naar renderer.allowAllRefreshRates 1

Als bij jou de instelling op 1 staat zet je hem op 0 en vice versa.

@Thrillska
Ik zou een aparte topic openen. Zo zullen meer mensen jouw melding kunnen lezen.
Btw is Vista beter voor BF2 of niet?
Ik zal eens kijken als ik thuis ben...
Ik weet niet of Vista beter is....bij mij iig niet, omdat ik met 2 GB te weinig geheugen heb (ja echt waar)
Bij het laden van de map zijn meestal al 2 planes vertrokken voordat ik stotterend de map binnen kom :+

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
@Sen-Sel: Kijk, ik had dat wel eens gelezen, ik las alle BF2 topics altijd :) en lees nog steeds ook de Discussie-thread :) maar die tip van jou kon ik allang niet meer vinden. Dat is het eerste wat ik strax probeer.

De uitkomst hoor je vanavond !

@Thrills33ka: Vista kan opzich met 2Gb perfect uit de voeten met BF2, als je BF2 opstart gooit Vista tenslotte alle windows Aero resources enzo op low. Doe maar eens ALT=TAB als je BF2 opstart, je zal zien dat Aero uit staat.

ik heb ook zo'n Multimetertje inde sidebar staan die het geheugen en processor gebruik weer geeft en die laat dan netjes zien dat onegveer alles voor BF2 staat gereserveerd.

Wat voor geheugen heb je ? Dat scheelt namelijk enorm veel. Kinston Valuerams bijvoorbeeld zijn niet echt prestatiemonsters. Ik heb 4GB in mijn pc zitten en dan lopen ze wel relatief goed, maar enkel omdat ik 4GB heb. Met 2GB is dat een stukkie minder.

Verwijderd

En als dat niet werkt is dit de lijst die ik altijd af ga als BF2 weer kuren heeft.

Crash to Desktop Issues

Problem - Crash to Desktop on starting Battlefield 2
Cause - Several Possible Causes
Fix - There is no fix known to work for everyone, merely a list of possible things to try to resolve the issue;

1. Rename the Movies folder in your Battlefield 2\mods\bf2 folder to Movies2, to skip the start up Movies which can be the cause of the Problem.

2. Move your Battlefield 2 folder in My documents and put it on your desktop. When loading BF2 Again it should force it to create a new one using default settings.

3.Go here
C:\Documents and Settings\Username\My Documents\Battlefield 2\Profiles\0001
and here
C:\Documents and Settings\Username\My Documents\Battlefield 2\Profiles\0001\Defualt
Or get there from using my documents on desktop.
Open the video.con file with notepad and change the line
VideoSettings.setResolution ????x?????@??Hz (???? are your settings)
to
VideoSettings.setResolution 800x600@60Hz

4. Check you have no software forcing a set refresh rate, if you do disable it.

5. If on a AGP card, try running at 4x speed instead of 8x speed. I believe ATI users can change this in there ATI control panel, or use the ATI panel in display settings. You can access display settings by right clicking on your desktop, then clicking properties.
For Nvidia users it may be necessary to set it in the bios.
By doing this the loss of FPS is very small, but you can significantly improve the systems stability

6. Check on your graphic card control panel that everything is set to application controlled to see if it helps.

7. Re-Install the latest version of Directx from the Microsoft Website

8. Press CTRL+ALT+DEL to open up task manger. make sure that the process ~5.0001 is not running. If it is, end task it and try again.

9. Use Driver Cleaner to erase your old Graphic Card drivers, then update to a more recent or stable version of graphic card drivers for your graphic card.

10. Disable/Add BF2 to DEP

To turn it off do this

Right click on my computer
Select properties
Select the advanced tab
Select performance options
Select the data execution prevention tab
Add BF2.exe to the list of exceptions OR turn DEP off completly.
Reboot

11. A new Idea from the EA US BF2 Forums, is to goto

C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2\Settings

Open up VideoDefault.con with notepad, and set

renderer.setFullScreen 0
renderer.allowAllRefreshRates 0

to

renderer.setFullScreen 1
renderer.allowAllRefreshRates 1

Do the same with C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\xpack\bf2\Settings VideoDefault.con if you have Special Forces.

12. Disable VOIP, for some people this can stop crashes and hard reboots.

• SuX DeLuXe
gertjanvdheuvel schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:28:
@Sen-Sel: Kijk, ik had dat wel eens gelezen, ik las alle BF2 topics altijd :) en lees nog steeds ook de Discussie-thread :) maar die tip van jou kon ik allang niet meer vinden. Dat is het eerste wat ik strax probeer.

De uitkomst hoor je vanavond !

@Thrills33ka: Vista kan opzich met 2Gb perfect uit de voeten met BF2, als je BF2 opstart gooit Vista tenslotte alle windows Aero resources enzo op low. Doe maar eens ALT=TAB als je BF2 opstart, je zal zien dat Aero uit staat.

ik heb ook zo'n Multimetertje inde sidebar staan die het geheugen en processor gebruik weer geeft en die laat dan netjes zien dat onegveer alles voor BF2 staat gereserveerd.

Wat voor geheugen heb je ? Dat scheelt namelijk enorm veel. Kinston Valuerams bijvoorbeeld zijn niet echt prestatiemonsters. Ik heb 4GB in mijn pc zitten en dan lopen ze wel relatief goed, maar enkel omdat ik 4GB heb. Met 2GB is dat een stukkie minder.
Ik heb idd van die Kingston reepjes van 2 x 1024 (PC5300), wel overgeclockt dus ze lopen op rond de PC6400 snelheden bijna...
maar als ik bij taakbeheer dan kijk tijdens BF2, gebruikt ie maar liefst 1.95 GB, dat is dus zo goed als alles en ik denk dat dat ook de reden is dat ie bij mij vaak stottert bij binnenkomen van de map, en ook het laden duurt lang

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
@Thrills33ka: en als je de overklok uitzet, hoe gaat ie dan ?

• SuX DeLuXe
gertjanvdheuvel schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:02:
@Thrills33ka: en als je de overklok uitzet, hoe gaat ie dan ?
Dat zou ik eens moeten testen...
denk je dat dat verschil uit kan maken?

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
@Thrills33ka: ja dat kan, ik had het op mijn andere systeem met een videokaart overklok.
BF2 draaide op dat systeem pas goed toen ik de overklok uitzette.

@Sen-Sei: Ik heb gisterenavond alle suitgeprobeerd qua refreshrates. desktop refreshrate gelijk gemaakt aan 800x600@60 zelfs, VideoDefault.con gewijzig naar allowAllRefreshrates=1 ik heb zelfs alle losse Video.con's ge-edit en deze tags er in gezet. Allemaal helaas niks. Ik heb je lijstje met het fixen van crashes-to-desktop doorgespit en ook al die oplossingen brachten me geen uitkomst. AGP op 4x gezet, fastwrites uit ... nul helaas :(

Op dat systeem ga ik terug naar XP SP2 denk ik. Er zit weinig anders op vrees ik. Het rare van alles is dat Battlefield Vietnam op 1280x1024 met alle opties full/high wel perfect werkt evenals TombRaider: Angel of Darkness. (eerder vermeldde ik Tombraider Legends sorry :)).

Echt een heel weird iets, en het zal OF een patch vanuit EA games OF een patch vanuit ATI moeten zijn om dat op dat systeem te fiksen. Tot die tijd laat ik de Vista licensie maar even in de kast liggen voor die machine.

Verwijderd

Start je het spel via een image of heb je de orginele disc in de lade zitten ?

• yorrik
  • Laatst online: 15-01-2023
nog een advies.
doe ff een giegje er bij.
voor vista heb je al minimaal een gieg nodig laatstaan bf er bij.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
@yorrik: Had ik ook al aan gedacht inderdaad. 2GB kost tegenwoordig eigenlijk ook geen bal meer.

@Sen-Sei: originele disc aanwezig ...

toevoeging van gisterenavond ... in een laatste poging om alles zo basic mogelijk te houden een complete her-install gedaan ZONDER Ati Catalyst drivers, maar alleen de drivers die Microsoft voor mijn Ati voorschrijft.

Het spel start op !?!

Nu ben ik heel erg verbaasd. Ik ben niet verder gegaan met het optmaliseren van resoluties e.d. omdat het al laat was, maar daar zakte me de broek toch wel enigszins van af.

Verwijderd

Als alles zo lekker speelt en ook je andere spellen, zou ik het houden. Indien niet toch weer nieuwere driver installeren.
Ik gebruik voor XP de NGO optimezed drivers voor ATI. Misschien werkt dat beter voor je.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, ik speelde BF2 met XP op mn XPS1710 (T7200, 2 gig, 7950GTX) zonder enkel probleem, altijd eerste in de server. Nu VISTA Home Premium erop en ten eerste ben ik zeker
niet meer de eerste in servers, laden duurt langer, en altijd 1,2 minuten hakkelen voordat het loopt.
Heb zowel de speciale XPS als nieuwste Nvidia drivers geprobeerd, maar geen success.
Als ik alles op max heb staatn gebruikt BF2 1,5 gig al.

Heb geen idee hoe ik het stotteren en lange laden eruit kan krijgen, iemand?

PS hoe kan je de FPS meten ?

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
in je console via tilde (~)

renderer.drawfps 1

dan zie je linksboven je framerate/ gemiddelde

Can`t live without the mods

Verwijderd

sorry voor het evt. bumpen van dit topic maar ik heb een probleempje met mijn battlefield 2 en vista,
waneer ik deze wil instaleren krijg ik het volgende in de error te staan:

Error Code: -5006 : 0x80070001
Error Information:
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1356)
pAPP:Battlefield 2(TM)
PVENDOR:DICE
PGUID:04858915-9F49-4B2A-AED4-DC49A7DE6A7B
$10.50.0.125
@Windows XP Service Pack 2 (2600) BT_OTHER 0.0

ook na deze update nog niet:
March 2007 Windows Vista Application Compatibility Update

heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Dit probleem heeft niks met dit topic te maken. Graag een eigen topic aanmaken met voldoende informatie (dus meer gegevens dan dat er in deze post stonden!) :)

[ Voor 93% gewijzigd door Crash op 12-08-2007 19:01 ]

Verwijderd

Hi all,

Mijn BF2 - Vista 64 bits geeft bijna het zelfde probleem.
- Install gaat goed.
- Patch naat 1.41 is goed.
- Punkbuster upgrade gaat goed.

Spel starten.
- Splash screen & intro gaat goed.
Wanneer ik de keuze maak om of solo of online te gaan krijg ik de keuze menu om mijn account te zoeken, wanneer ik dat heb gedaan gaat ie o de server zoeken en dan ... blackout en terug naar desktop.

Ik heb een clean install gedaan.

Iemand suggesties?

Systeem:
AMD 64 Athlon x2 (4800+)
2 Gig mem
ATI XTX1900
500 Gig HD
Vista Ultimate 64 bits

Thanks!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
BDK1305: maak even een eigen topic aan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.