Geforce 7600 GT problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 15:32
Hallo,

Enkele dagen geleden een Point of View Geforce 7600 GT 256 MB DDR3 aangeschaft. Deze vervangt mijn Point of View Geforce 6600 GT 128 MB DDR3.

Met verschillende games heb ik echter vaslopers sinds ik de kaart erin het geplaatst.

Geprobeerd:
Windows XP geherinstalleerd
Alle drivers geupdate (Bios, Nforce, geluid, videokaart)
Hele kast schoon gemaakt met druklucht (stoffvrij)

Ik heb m'n kast opengezet en er een grote waaier tegenaan gehouden omdat ik een warmte probleem dacht te hebben, ik heb ongeveer 1 uur lang World of Warcraft gespeeld, daarna in de vida Control gekeken.
De temperatuur zat rond de 60 graden Celcius.
Ik heb verschilldende dingen gelezen dat 60 graden ongeveer het maximum voor video kaarten is, en dat andere kaarten weer veel hogere temperaturen aan kunnen)

Ik kan de fan van de video kaart niet sneller laten draaien.
Toen ik de kaart online bestald had, gaf het bedrijf (op de site) het advies om het volgende aan te schaffen:
Power Cable PCI-Express, 6pin naar 4pin molex, power supply to graphic card
Afbeeldingslocatie: http://komplett.nl/img/p/200/317468.jpg
Ik dacht dat het geldklopperij was, en heb deze dus niet aangeschaft.

Dit is, zoals ik gelezen heb een extra stroom aanvoer voor je video kaart, ik denk niet dat het echt nodig is, maar 100% zeker weet ik dit dus niet...

Ook mijn harddisk word redelijk warm, maar niet te heet om nog aan te kunnen raken, maar dit schijnt ook normaal te zijn.

My specs:
Motherboard
Afbeeldingslocatie: http://uk.asus.com/440/images/products/375/375_m.jpg
http://uk.asus.com/produc...148&model=375&modelmenu=1
A8N-SLI Deluxe
-Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64
- NVIDIA nForce4 SLI
- PCI Express Architecture
- SATA 3Gb/s
- Dual RAID
- Dual Gigabit LAN & AI NET2
- NV Firewall
- AI NOS™
- AI Audio (8-channel Audio)

Processor
AMD Athlon 64 3500+

RAM
Kingston 2x 512 DDR2 400 Mhz(Dual)

Harddisk
Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/lftnocvr/120/wdfDesktop_SE_JD.jpg
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=58
WD Caviar® SE
SATA Hard Drives
200 GB, 150 MB/s, 8 MB Cache, 7200 RPM

[url]Power Supply[/url]
Zalman 400 Watt.

Point of View 7600 GT 256 MB DDR3.
Afbeeldingslocatie: http://www2.pointofview-online.com/userfiles/vga_images/gf7/pci_gf7600gt.jpg
http://www.pointofview-on...fault2.asp?content_id=132
Graphics Engine : NVIDIA 7600 GT GPU
Video Memory : 256 MB
Core Clock : 560 Mhz
Memory Clock : 1400 Mhz
Memory Speed : 1.4 ns GDDR 3
Memory Bus : 128 bit
Interface : PCI Express 16x
RAMDAC : Dual 400 Mhz
D-Sub : No
DVI-I : 2x
TV-Out : Yes
Video-In : No
HDTV : Yes
Pipelines : 12 pixel / 5 vertex

Of dit nu aan de warmte ligt die mijn video kaart afstoot, of de airflow in mijn kast weet ik niet zeker, ik heb dit probleem nooit eerder gehat met mijn 6600 GT.

Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben (ervaren)?
En zoja hoe hebben zij dit opgelost?
Collega van me zegt dat de voeding 400 Wat (zalman) te weinig is, maar ik ondervind geen echt problemen tijdens het spelen van games op de hoogste resulutie, maar de pc loopt wel vast tussen de 15 minuten en 3 uur... :(

Ik ga vanavond een stress stetje doen met de waaier vol open en eens kijken hoe lang m'n pc het dan volhoud.. als het alleen de warmte is dan kunnen natuurlijk een paar extra fannetjes oplossing bieden.

Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 12:25
Je moet in ider geval die extra stroom aansluiting aangesloten hebben, want nvidia kaarten clocken zich (als ik het goed heb) naar beneden zonder deze.

Volgens mij kan je voeding het allemaal wel aan.

Maar nu weet ik niet of de vastlopers hierdoor komen.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
dlm schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:26:
Je moet in ider geval die extra stroom aansluiting aangesloten hebben, want nvidia kaarten clocken zich (als ik het goed heb) naar beneden zonder deze.

Bedankt voor je reactie!

Volgens mij kan je voeding het allemaal wel aan.

Maar nu weet ik niet of de vastlopers hierdoor komen.
Alles draait perfect behalve de random vastlopers :/ , dus ik vind extra power niet echt nodig eigenlijk (stroom besparing), vraag me me af of die power cable ook effect heeft op de fan van de videokaart..

Ik ga vanavond zoiezo wat benchmarks draaien:

Western Digital Data Lifeguard tool
AtiTool (ook al is het Nvidia).
Misschien ook nog even 3Dmark eroverheen

Ik draaide gisteravond nog een tool genaamd Fanspeed.
( http://www.almico.com/speedfan.php )
die zei dat mijn Nforce_2/bus chip op 127graden draaide ofzo, maar totaal geen idee hoe ik dat af moest lezen... en het leek me vrij inaccuraat..

Btw, cool& quite aan of uit schakelen lijkt geen verschil te maken.

to be continued zou ik zeggen.

[ Voor 35% gewijzigd door TheM op 26-02-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Antwoord ontvangen op de mail naar het bedrijf waar ik de kaart heb besteld.

Geachte heer,

het kan geen probleem zijn dat de kaart 60 graden wordt, deze kaart heeft een thermische stop op 83 graden welke voor die tijd een waarschuwing geeft op het scherm. er zal dus iets op het moederboord en de video kaart niet met elkaar kunnen werken waardoor er een error buffer volloopt wat verklaard dat het tussen de 15 minuten en 3 uur duurt. als u wilt kunnen wij de kaart testen, daarvoor dient u de RMA proceduren te doorlopen via de website waar u onder uw account bij de order voor terugsturen kiest.

Met vriendelijke groet,

Schiet hier weinig mee op :-(
Heeft iemand een idee wat voor buffer hij het over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Not sure if anyone cares 8)7 , maar weer een update O-)

Nog een antwoord op een nieuwe email:

Geachte heer ..,

het betreft de interne buffer van de videokaart. Ik heb ook wat navraag gedaan en het lijkt onze engineers een goed idee om de kaart te testen bij ons. Aan u de keus.

Met vriendelijke groet

....,

Dus ik stuur de kaart RMA (Retour voor testing)... ben ik 'm waarschijnlijk enkele dagen kwijt...

Baal hier als een stekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-02 18:47
Je moet die kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Aan de voeding zal het denk ik niet liggen, daar 400W a-merk toch wel moet lukken. De minimale eien houden meestal rekening met de sweex-achtige voedingen...

Dat pci-e kabeltje heb je ook niet nodig, anders zou er op je kaart hiervoor een aansluiting zitten, welke er wel op zit voor bijv de ati1950 en nvidia 7900 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Ik snap er helemaal geen hout meer van...

Gisteren een blower/fan aangesloten en deze IN mijnpc kast laten blazen op stand medium.

De pc heeft 2 uur lang zonder problemen gewerkt, diverse spellen, daarna heb ik de blower/fan uitgezet en heeft hij daarna 4 uur lang gedraait...

Ik heb hem daarna een spel gestart, deze laten draaien en gaan slapen, maar dat ik wakker werd stond m'n pc uit.....

Volgens mij heb ik, of in m'n slaap de pc uitgezet (laatste log uit logboek 03:49 :rolleyes:) , of m'n moeder heeft de knop ingedrukt :-x (die is altijd bang voor brand gevaar).

Als laatste mogelijkheid: hij is uitgevallen, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt, dan komt ie meestal op een blue screen of herstart ie.

Vanmorgen deed ik mijn pc aan en draaide hij als een zonnetje...
Direct3D en DirectDraw geprobeerd via dxdiag, werkt ook goed.

Misschien heb ik met die blower ergens wat stof uitgeblazen ofzo ik weet het niet, maar het lijkt wel goed te gaan.

Ik krijg alleen 3dMark niet geinstalleerd, lijkt wel alsof ik iedere keer een corrupte installatie download, heeft iemand een werkende link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 13:36
ik zou sowieso dat kabeltje vastzetten :/

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Zoals al meerdere malen gezegd: Dat voedingskabeltje aansluiten...
Dat is echt geen overbodige luxe!

Ik heb op mijn Asus N6600 (geen GT) ook al een molex plugje voor extra prik zitten, dus lijkt het mij dat een 7600GT ook extra prik nodig heeft.

Extra belastend voor je voeding is het niet, maar je videokaart kan met extra kabeltje zijn prik direct uit de voeding halen.
Een PCI-X slot geeft maar een beperkte hoeveelheid stroom (amperage), en de hedendaagse GPU's hebben vaak meer nodig dan dat slot kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 21:25
het stekkertje zit er niet voor niks op/bij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 09:43

Barrycade

Through the...

Zal ik dan ook maar even melden dat je dat #$%^&*kabeltje moet aansluiten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Oke oke ik schaf hem wel aan :D
Maar is naar mijn niet essencieel bij PCI-E (pci-e geeft genoeg stroom aan de kaart)
Pagina: 1