Hallo,
Enkele dagen geleden een Point of View Geforce 7600 GT 256 MB DDR3 aangeschaft. Deze vervangt mijn Point of View Geforce 6600 GT 128 MB DDR3.
Met verschillende games heb ik echter vaslopers sinds ik de kaart erin het geplaatst.
Geprobeerd:
Windows XP geherinstalleerd
Alle drivers geupdate (Bios, Nforce, geluid, videokaart)
Hele kast schoon gemaakt met druklucht (stoffvrij)
Ik heb m'n kast opengezet en er een grote waaier tegenaan gehouden omdat ik een warmte probleem dacht te hebben, ik heb ongeveer 1 uur lang World of Warcraft gespeeld, daarna in de vida Control gekeken.
De temperatuur zat rond de 60 graden Celcius.
Ik heb verschilldende dingen gelezen dat 60 graden ongeveer het maximum voor video kaarten is, en dat andere kaarten weer veel hogere temperaturen aan kunnen)
Ik kan de fan van de video kaart niet sneller laten draaien.
Toen ik de kaart online bestald had, gaf het bedrijf (op de site) het advies om het volgende aan te schaffen:
Power Cable PCI-Express, 6pin naar 4pin molex, power supply to graphic card

Ik dacht dat het geldklopperij was, en heb deze dus niet aangeschaft.
Dit is, zoals ik gelezen heb een extra stroom aanvoer voor je video kaart, ik denk niet dat het echt nodig is, maar 100% zeker weet ik dit dus niet...
Ook mijn harddisk word redelijk warm, maar niet te heet om nog aan te kunnen raken, maar dit schijnt ook normaal te zijn.
My specs:
Motherboard

http://uk.asus.com/produc...148&model=375&modelmenu=1
A8N-SLI Deluxe
-Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64
- NVIDIA nForce4 SLI
- PCI Express Architecture
- SATA 3Gb/s
- Dual RAID
- Dual Gigabit LAN & AI NET2
- NV Firewall
- AI NOS™
- AI Audio (8-channel Audio)
Processor
AMD Athlon 64 3500+
RAM
Kingston 2x 512 DDR2 400 Mhz(Dual)
Harddisk

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=58
WD Caviar® SE
SATA Hard Drives
200 GB, 150 MB/s, 8 MB Cache, 7200 RPM
[url]Power Supply[/url]
Zalman 400 Watt.
Point of View 7600 GT 256 MB DDR3.

http://www.pointofview-on...fault2.asp?content_id=132
Graphics Engine : NVIDIA 7600 GT GPU
Video Memory : 256 MB
Core Clock : 560 Mhz
Memory Clock : 1400 Mhz
Memory Speed : 1.4 ns GDDR 3
Memory Bus : 128 bit
Interface : PCI Express 16x
RAMDAC : Dual 400 Mhz
D-Sub : No
DVI-I : 2x
TV-Out : Yes
Video-In : No
HDTV : Yes
Pipelines : 12 pixel / 5 vertex
Of dit nu aan de warmte ligt die mijn video kaart afstoot, of de airflow in mijn kast weet ik niet zeker, ik heb dit probleem nooit eerder gehat met mijn 6600 GT.
Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben (ervaren)?
En zoja hoe hebben zij dit opgelost?
Collega van me zegt dat de voeding 400 Wat (zalman) te weinig is, maar ik ondervind geen echt problemen tijdens het spelen van games op de hoogste resulutie, maar de pc loopt wel vast tussen de 15 minuten en 3 uur...
Ik ga vanavond een stress stetje doen met de waaier vol open en eens kijken hoe lang m'n pc het dan volhoud.. als het alleen de warmte is dan kunnen natuurlijk een paar extra fannetjes oplossing bieden.
Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Enkele dagen geleden een Point of View Geforce 7600 GT 256 MB DDR3 aangeschaft. Deze vervangt mijn Point of View Geforce 6600 GT 128 MB DDR3.
Met verschillende games heb ik echter vaslopers sinds ik de kaart erin het geplaatst.
Geprobeerd:
Windows XP geherinstalleerd
Alle drivers geupdate (Bios, Nforce, geluid, videokaart)
Hele kast schoon gemaakt met druklucht (stoffvrij)
Ik heb m'n kast opengezet en er een grote waaier tegenaan gehouden omdat ik een warmte probleem dacht te hebben, ik heb ongeveer 1 uur lang World of Warcraft gespeeld, daarna in de vida Control gekeken.
De temperatuur zat rond de 60 graden Celcius.
Ik heb verschilldende dingen gelezen dat 60 graden ongeveer het maximum voor video kaarten is, en dat andere kaarten weer veel hogere temperaturen aan kunnen)
Ik kan de fan van de video kaart niet sneller laten draaien.
Toen ik de kaart online bestald had, gaf het bedrijf (op de site) het advies om het volgende aan te schaffen:
Power Cable PCI-Express, 6pin naar 4pin molex, power supply to graphic card

Ik dacht dat het geldklopperij was, en heb deze dus niet aangeschaft.
Dit is, zoals ik gelezen heb een extra stroom aanvoer voor je video kaart, ik denk niet dat het echt nodig is, maar 100% zeker weet ik dit dus niet...
Ook mijn harddisk word redelijk warm, maar niet te heet om nog aan te kunnen raken, maar dit schijnt ook normaal te zijn.
My specs:
Motherboard

http://uk.asus.com/produc...148&model=375&modelmenu=1
A8N-SLI Deluxe
-Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64
- NVIDIA nForce4 SLI
- PCI Express Architecture
- SATA 3Gb/s
- Dual RAID
- Dual Gigabit LAN & AI NET2
- NV Firewall
- AI NOS™
- AI Audio (8-channel Audio)
Processor
AMD Athlon 64 3500+
RAM
Kingston 2x 512 DDR2 400 Mhz(Dual)
Harddisk

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=58
WD Caviar® SE
SATA Hard Drives
200 GB, 150 MB/s, 8 MB Cache, 7200 RPM
[url]Power Supply[/url]
Zalman 400 Watt.
Point of View 7600 GT 256 MB DDR3.

http://www.pointofview-on...fault2.asp?content_id=132
Graphics Engine : NVIDIA 7600 GT GPU
Video Memory : 256 MB
Core Clock : 560 Mhz
Memory Clock : 1400 Mhz
Memory Speed : 1.4 ns GDDR 3
Memory Bus : 128 bit
Interface : PCI Express 16x
RAMDAC : Dual 400 Mhz
D-Sub : No
DVI-I : 2x
TV-Out : Yes
Video-In : No
HDTV : Yes
Pipelines : 12 pixel / 5 vertex
Of dit nu aan de warmte ligt die mijn video kaart afstoot, of de airflow in mijn kast weet ik niet zeker, ik heb dit probleem nooit eerder gehat met mijn 6600 GT.
Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben (ervaren)?
En zoja hoe hebben zij dit opgelost?
Collega van me zegt dat de voeding 400 Wat (zalman) te weinig is, maar ik ondervind geen echt problemen tijdens het spelen van games op de hoogste resulutie, maar de pc loopt wel vast tussen de 15 minuten en 3 uur...
Ik ga vanavond een stress stetje doen met de waaier vol open en eens kijken hoe lang m'n pc het dan volhoud.. als het alleen de warmte is dan kunnen natuurlijk een paar extra fannetjes oplossing bieden.
Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom!