Toon posts:

[vista home premium] Werken met meerdere beeldschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PC: HP Pavilion M7770.nl
Videokaart: Nvidia Geforce 7500 LE (1x VGA, 1x DVI)

De vraag:Ik heb op de pc 3 beeldschermen aangesloten. Daarvan zit het hoofdscherm op de DVI poort, en de 2 andere schermen op een videosplitter, die aangesloten is op de VGA-aansluiting.
De bedoeling is dat op de 2 schermen, die aangesloten zijn op de videosplitter, een PowerPointPresentatie gedraaid word, en dat met het andere scherm (hoofdscherm) gewoon kan worden doorgewerkt, zonder dat deze PowerPointPresentatie onderbroken wordt.

Het probleem hierbij is, dat sommige vensters geopend worden in het venster van de 2 schermen, waarop de PowerPoint draait. In Windows (bij beeldscherminstellingen) is dit niet zo te configureren dat alle vensters in het hoofdscherm geopend worden.

Wel is het een feit, dat als een applicatie geopend wordt in de 2 schermen, en ik sleep deze naar het hoofdscherm, en sluit het vervolgens, dan start de applicatie in het venster waarin ik deze afgesloten hebt!

Iemand een idee of oplossing voor dit probleem?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Het werken met de schermen gaat nu goed, maar ik heb nog 1 probleem.
De powerpointpresentatie draait prima op de twee beeldschermen, en begint automatisch weer opnieuw als deze afgelopen is. Maar zodra er iets anders gedaan wordt op het hoofdscherm, bijv. Word of Outlook word opgestart, dan pauzeert de PowerPointPresentatie, en moet er eerst op de knop Doorgaan met Presentatie in PowerPoint geklikt worden om de presentatie verder te laten gaan.

Is er ergens een optie dat ik de Powerpointpresentatie altijd door kan laten gaan, ongeacht de applicaties die opgestart worden op de achtergrond.

Office 2007

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou je moeten voorkomen dat andere applicaties de focus van je PP "afpakken" :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een beetje een paardenmiddel, maar je zou ook die powerpoint in een aparte VirtualPC of VMWare kunnen laten draaien op het tweede scherm. Dan heeft ie zo weinig mogelijk last van andere dingen die je doet op de PC.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:39:
Dan zou je moeten voorkomen dat andere applicaties de focus van je PP "afpakken" :)
Ja, maar hoe? :?
Palomar schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:54:
Misschien een beetje een paardenmiddel, maar je zou ook die powerpoint in een aparte VirtualPC of VMWare kunnen laten draaien op het tweede scherm. Dan heeft ie zo weinig mogelijk last van andere dingen die je doet op de PC.
Opzich wel een goed idee, maar gezien de specificaties van de pc, en de gebruikte software lijkt het me ook dat het op een "normale" manier opgelost moet kunnen worden. Ten tweede zit je met een extra aan te schaffen licentie, omdat de Vista licentie een OEM versie is en dus niet nog een keer geinstalleerd mag worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een andere oplossing, zodat ik de huidige opstelling kan behouden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet wel dat ATI kaarten onder XP met Hydravision wel opties bieden waarmee je meer controle hebt over waar vensters verschijnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1