Toon posts:

Word document met textfields in html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnen een applicatie een heel groot aantal formulieren hebben. Deze bevatten veel text en af en toe een keer een invoerveld.

Deze informatie zit nu in word documenten. Binnen de lappen text in Word zijn in Word Form Textfields geplaatst (allemaal aangeleverd door de klant).

Sommige textvelden zullen vooraf ingevuld moeten worden (door webapplicatie) en anderen worden door gebruiker ingevoert.

Ik kan natuurlijk wel alle formulieren handmatig uit gaan programmeren maar dit zal me heel veel tijd gaan kosten.

Een andere optie zou zijn om WYSWYG editor te gebruiken (kan style worden meegenomen) maar dan is het niet mogelijk om velden vooraf in te vullen en velden apart in database op te slaan.

Heeft iemand een slimme optie om het bovenstaande te vereenvoudigen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kunt toch gewoon de word Docs als HTMl opslaan en vervolgens laten parsen...?

wel alle overbodige markup eruit laten filteren, maar bv enkel de Formdata erin houden en verwerken...
aangezien HTMl een markup-formaat is, laat het zich heel makkelijk automatisch verwerken en kun je bv uit die markup dan weer SQL laten gereren die informatie over de form-velden in een database plaatst.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ja aan zo iets zat ik ook wel te denken, maar helemaal optimaal is het natuurlijk niet.

Vroeg me af of er andere betere / eenvoudigere mogelijkheden bestonden.