[XP Pro] password recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn computer thuis (windowx XP prof ) uit een oud domein gehaald en in een werkgroep geplaatst maar zo dom als ik om wezen heb ik geen local user aangemaakt. Nu kom ik er dus niet meer in en het wachtwoord van de local administrator weet ik niet!.
Nu weet ik dat er verschillende tools zijn waarmee je de passworden van de verschillende gebruikers kan wijzigen. Ik heb afgelopen zaterdag deze tool ( http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm => Petter Nordahl-Hagen's Offline NT Password & Registry Editor ) geprobeert. Ik boot ervanaf en vervolgens krijg ik de mogelijkheid het gast account in te stellen en een ww in te stellen. Dit heb ik ook gedaan bij het admin account maar wanneer ik dan opnieuw opstart en in probeer te loggen kom er niet in.
Iemand hier ervaring mee en weet iemand misschien een andere tool of mogelijkheid om toch in het systeem te kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
Op de (betaalde) ERD Commander CD (www.winternals.com) staat een tooltje "locksmith" wat er eenvoudig een nieuw wachtwoord in kan zetten.
Locksmith waarschuwt wel dat je maar 1 account per keer kunt aanpassen (tussendoor moet je dan de betreffende installatie een keer laten opstarten). Misschien dat het tooltje wat je zelf gevonden hebt daar ook 'last' van heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:14:
Ik heb onlangs mijn computer thuis (windowx XP prof ) uit een oud domein gehaald en in een werkgroep geplaatst maar zo dom als ik om wezen heb ik geen local user aangemaakt. Nu kom ik er dus niet meer in en het wachtwoord van de local administrator weet ik niet!.
Nu weet ik dat er verschillende tools zijn waarmee je de passworden van de verschillende gebruikers kan wijzigen. Ik heb afgelopen zaterdag deze tool ( http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm => Petter Nordahl-Hagen's Offline NT Password & Registry Editor ) geprobeert. Ik boot ervanaf en vervolgens krijg ik de mogelijkheid het gast account in te stellen en een ww in te stellen. Dit heb ik ook gedaan bij het admin account maar wanneer ik dan opnieuw opstart en in probeer te loggen kom er niet in.
Iemand hier ervaring mee en weet iemand misschien een andere tool of mogelijkheid om toch in het systeem te kunnen komen?
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

probeer het nog een keer
soms moet je het 2* achterelkaar te doen voordat hij de wijziging goed pakt ( dus geen exit doen op het einde)
tip; doe als password, admin
niet leeg, wijzig het weer goed in windows zelf

bij het login screm kan je 2* ctrl+alt+del doen om gebruikersnaam handmatig in te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! ik zal ze vanmiddag eens toepassen. Wanneer het dan nog niet lukt zal ik het melden.